2107 1300s ajoitus hukassa?!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
JouniS

2107 1300s ajoitus hukassa?!

Viesti Kirjoittaja JouniS »

No niin, onnistuin...
Vaihdoin etupään tiivisteet (sain väärät stefatkin *.ttu), merkkasin kyllä värillä hihnapyörät, mutta... väri kului pois...
Ongelmani on nyt nokka-akselin ajoitusmerkit, niitä on nimittäin 4kpl.
Tietääkö joku mikä niistä on se, joka pitää olla merkin kohdalla kun kampi-akselin hihna pyörän merkki on rungon merkin kanssa kohdakkain?
Merkit on suunnilleen: I, .I, .I., ja I., .I. merkin alla on lisäksi isompi piste. Sillä olen kokeillut huonoin tuloksin...
Korjausopas ei valaise ongelmaa...
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kuinka kaukana nuo merkit ovat toisistaan?

Suurinpiirtein jako lie kohdallaan kun ykk:ssa imu-ja pakoventtiili ovat molemmat hieman auki. Jos joku merkki osuu noille kohdin niin se.
Vauhdin tae - alamäki
evo2

Viesti Kirjoittaja evo2 »

ota venttiilikoppa pois. käännä nokka-akseli siten että nelonen pako venttiili menee just kiinni ja imu aukeaa. silloin pitäisi nokkapyörän merkki olla suoraan ylöspäin. ota sitten jakajan kansi pois. katso mihin suuntaan ykkösen nasta on ja käännä kampiakselilta siten että kampiakselin pyörä osoittaa kopan ylintä merkkiä kohti ja pyörrin osoittaa ykkösnastaa kohti. laita hihna nyt paikoilleen. korjatkaa jos olen väärässä
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Etsi siitä rattaasta se oikea varsinainen ajoitusmerkki.
Se on pyöreä, ilmeisesti poraamalla tehty, löytyy sieltä rattaan takapuolelta, ei siitä kehältä vaan vähän alempaa.

Nuo muut merkit on todennäköisesti jonkun itse tekemiä. Omassani ei ole tuon pyöreän merkin lisäksi kuin yksi kehään viilattu utura ja sekin on päin helvettiä oikeaan ajoitukseen nähden.
JouniS

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja JouniS »

Huomenna alkaa yirittäminen!

Merkit on 90 astetta toisistaan. Vissiin sit jonkun itse tekemiä!

Pitää ensin vaihtaa oikean kokoiset stefat paikoilleen, möi varaosasetä 0.5mm väljät.... huomasin kun öljyä rupes tulee jo pyörittäessä.

Sain juuri kaverin Samaran kuntoon, oli nykiminen sitten osakuormapumpun aiheuttama vika.
Vastaa Viestiin