Kokemuksia 110 ajotietokoneesta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tärkeimpiä etuja ajotietokoneesta on mahdollisuus omatoimisuuteen. Onhan toki olemassa esim. vag-com ohjelma VW konsernin autojen sielunelämän tutkailuun. Ladassa on onneksi melko niukalti tietokoneita ja mahdollisia häiriökohteita...
Vag-com ohjelman hinta=ohjelma+piuha+tietokone=satoja euroja
BK-10 ajotietokone 40 € :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noissa nimityksissä oli se hassua että tehtaan sivujen mukaan 110:ssä on varustekoodista riippuen joko bortovoi ja tai marssi tietokone ja käytännössä niissä ei kuitenkaan ole eroa, mutta toisaalta tehtaan sivut on muutenkin hivenen epämääräiset sisällöltään.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pena
Viestit: 207
Liittynyt: 14.10.2003 8:58
Paikkakunta: Pine Ridge (Mäntyharju); Vantaa

erot nimityksissä

Viesti Kirjoittaja pena »

Lada-Jussi kirjoitti: ...mitä eroa on seuraavilla tietokoneilla Бортовой компьютер ja Маршрутный компьютер venäjällä on varustelusta riippuen jompi kumpi, nää BK-10:t on ensiksimainittuja kun taas MK-10:stä käytetään toista nimitystä (kuten lyhenteistä voi päätellä) molemmissa kuitenkin varsin samat toiminnot.
Kyllä ne tarkoittavat aika pitkälti samoja asioita. Nimissä tulee ilmi erilainen näkökanta:
- маршрутный к. on varsin sananmukaisesti ajotietokone,joka antaa tietoa tapahtumista ajon aikana, esim polttoaineen kulutuksen, kierrosluvun, latauksen tehon, häiriöt ym.; lisäksihän se näyttää ajon ulkopuolella ajan ja päivämäärän
- бортовой к. on ajajan käytössä ja osin ohjailtavissakin oleva tietokone ja se sijaitsee siten kojelaudassa.

Voitaisiin siis puhua ajotietokoneesta ja ajajan tietokoneesta, jotka käytännössä tarkoittavat samaa.

Tuossa heräsi kysymys, ovatko МК-10 ja БК-10 eri tehtaiden tuotantoa. Tämä voisi selittää eron niiden nimityksissä.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: erot nimityksissä

Viesti Kirjoittaja ladamaster »



Tuossa heräsi kysymys, ovatko МК-10 ja БК-10 eri tehtaiden tuotantoa. Tämä voisi selittää eron niiden nimityksissä.
Ne ovat eri valmistajien tuotteita.
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Kokemuksiani.
Polttoaineen kulutus ei anna todellisia lukemia ainakaan minulla. Siis koskee lisäksi jäljellä olevaa polttoainemäärää. Kalibroin ja sai keskikulutuksen oikein näytölle. Kohtisellaan taas kulutus mitä sattui.
Lämpömittari näyttää noin 4-5 astetta liikaa.
Kaikki muut kohdillaan ja säästi jo monin verroin hintansa ensimmäisen vikakoodin tullessa. Viallinen osa vaihdettiin itse ja bensankulutus putosi noin puoli litraa/100 km. Siis erittäin oivallinen kapistus pienine virheineen.
Auto 112 Hb 1.5 8v ja vuosimallia 2001
Vastaa Viestiin