Kytkin täristää?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Itse veikkaisin vahvasti vaihdelootan stefaa!! Mulla on itsellä sama ongelma, ei meinaa saada perkl öljyjä pysymään laatikossa!!
En usko että kampiakselinstefan pieni tihkuminen vaikuttaa kytkimeen, koska siinä on vauhtipöyrä välissä, tästäkin on kokemusta..
Kannattaa tarkastaa ne öljyvuodot ensin!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Saako kytkintä polttamalla putsattua sen öljystä vai lasittuuko se vain? Jos vetäsisi kerran vaikka kolmosella tai nelosella lähdön? Vai meneekö rikki koko laite.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

destor kirjoitti:Saako kytkintä polttamalla putsattua sen öljystä vai lasittuuko se vain? Jos vetäsisi kerran vaikka kolmosella tai nelosella lähdön? Vai meneekö rikki koko laite.
Kyllä tuolla tavalla saadaan kytkimestä kypsä..... En suosittele... :( :shock:

Joskus on noita kitka pintoja putsattu jarrukliinerissä, tinnerissä tai asetonissa uittamalla ja sitten poltettu kosanilla aine ja rasva pois... Tekohengitystä, mutta rallihommissa tullu tutuks... :lol: :lol:
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jos ajat lujaa moottoritiellä, niin ravistaako auto? Se kertoo kardaanin rasvaustarpeesta -ellei sitten pyörät ole epätasapainossa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

Mulla ravistaa myös lähdettäessä ja veto päällä kun painaa kytkimen pohjaan, niin alustasta kuuluu sellainen klunksahdus. Epäilen että jossain on väljää (kartaani tai perä). Ei voi ottaa sellaista rankkaa lähtöä, kun se ravistus tuntuu hajottavan jonkun paikan. Luistattamalla en ole saanut ravistusta loppumaan kuin väliaikaisesti
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Rawepawe

Viesti Kirjoittaja Rawepawe »

Systeemi ravistaa ainoastaan paikaltaan lähdettäessä ja sitä enemmän mitä enemmän on vastusta, eli esim veneen nostossa jytkytti ihan kivasti.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Rawepawe kirjoitti:Systeemi ravistaa ainoastaan paikaltaan lähdettäessä ja sitä enemmän mitä enemmän on vastusta, eli esim veneen nostossa jytkytti ihan kivasti.
Samaa vikaa, vaunun kanssa oireilee liikkeille lähettäessä, lämpimänä
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Nonnis kirjoitti:
Rawepawe kirjoitti:Systeemi ravistaa ainoastaan paikaltaan lähdettäessä ja sitä enemmän mitä enemmän on vastusta, eli esim veneen nostossa jytkytti ihan kivasti.
Samaa vikaa, vaunun kanssa oireilee liikkeille lähettäessä, lämpimänä
Saab 99:ä kun hinasin niin sama vika oli. Taitaa jotenkin kytkimen ominaisuudet olla heikot ladassa. Omalle painolle riittää mutta ison kuorman kanssa helposti ravistaa. Vai onko moottorin ja laatikon tuenta syyllinen tai jokin muu tekninen rakenne, kun monella tuntuu sama ongelma olevan. Vai onko kaikkien kytkimet huonossa hapessa?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Aika useinhan tuota ravistelua aiheuttaa väljät kardaanin ristikot ja varsinkin se kardaanin tukikumi.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Tukikumi eli se kannatinlaakerisysteemi? Mulla toi ei ajossa ravistele, kunhan ei mitään yli 1000kg juttua hinaa. Nyt tietää mitä vaihtaa jos tarvetta esiintyy.
J.J. Laakso

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

"Pinkki" tekee nykyään kans samaa ja pelkästään liikkeelle lähtiessä. Toivottavasti ei tarvi kytkinremppaa alkaa tekemään... :(
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Eräs automaahantuoja pisti ravistusongelman asbestittoman kytkinlevyn piikkiin.Eipä tuo asbestin poisjäänti ole ainakaan parantanut jarru- ja kytkinosia.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Rawepawe

Viesti Kirjoittaja Rawepawe »

Kytkin ongelma ratkesi tässä taannoin, kun olin veneen nostossa ja siinä samalla kytkintä jouduin luistattamaan aikalailla kun meinas ladasta puhti loppua. Elikkäs kytkin kärähti aika mukavasti, jonka seurauksena tärinä liikkeelle lähtiessä loppui. Sen jälkeen ei ole mitään vastaavia oireita ollu, mistälie lika levylle päässyt.
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Ravistaa jos kytkinakselille on laitettu liikaa rasvaa, on jo lentänyt mahd. levylle, saman tekee myös jos on ollut asentajalla öljyiset kädet. Jos et löydä kardaanista vikaa tai sen kiinnityksistä, etkä myöskään laatikon kiinnityksistä, ei muuta ku loota pois. Irtoaa tunnissa ja vikakin havaittu,toinen tunti ja jo pelittää..jos hyvin käy..eiku hommiin.moro
Kyllä lähtee..!
Vastaa Viestiin