Kytkin täristää?
- larssi21074
Itse veikkaisin vahvasti vaihdelootan stefaa!! Mulla on itsellä sama ongelma, ei meinaa saada perkl öljyjä pysymään laatikossa!!
En usko että kampiakselinstefan pieni tihkuminen vaikuttaa kytkimeen, koska siinä on vauhtipöyrä välissä, tästäkin on kokemusta..
Kannattaa tarkastaa ne öljyvuodot ensin!!
En usko että kampiakselinstefan pieni tihkuminen vaikuttaa kytkimeen, koska siinä on vauhtipöyrä välissä, tästäkin on kokemusta..
Kannattaa tarkastaa ne öljyvuodot ensin!!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Kyllä tuolla tavalla saadaan kytkimestä kypsä..... En suosittele...destor kirjoitti:Saako kytkintä polttamalla putsattua sen öljystä vai lasittuuko se vain? Jos vetäsisi kerran vaikka kolmosella tai nelosella lähdön? Vai meneekö rikki koko laite.

Joskus on noita kitka pintoja putsattu jarrukliinerissä, tinnerissä tai asetonissa uittamalla ja sitten poltettu kosanilla aine ja rasva pois... Tekohengitystä, mutta rallihommissa tullu tutuks...

Mulla ravistaa myös lähdettäessä ja veto päällä kun painaa kytkimen pohjaan, niin alustasta kuuluu sellainen klunksahdus. Epäilen että jossain on väljää (kartaani tai perä). Ei voi ottaa sellaista rankkaa lähtöä, kun se ravistus tuntuu hajottavan jonkun paikan. Luistattamalla en ole saanut ravistusta loppumaan kuin väliaikaisesti
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
Saab 99:ä kun hinasin niin sama vika oli. Taitaa jotenkin kytkimen ominaisuudet olla heikot ladassa. Omalle painolle riittää mutta ison kuorman kanssa helposti ravistaa. Vai onko moottorin ja laatikon tuenta syyllinen tai jokin muu tekninen rakenne, kun monella tuntuu sama ongelma olevan. Vai onko kaikkien kytkimet huonossa hapessa?Nonnis kirjoitti:Samaa vikaa, vaunun kanssa oireilee liikkeille lähettäessä, lämpimänäRawepawe kirjoitti:Systeemi ravistaa ainoastaan paikaltaan lähdettäessä ja sitä enemmän mitä enemmän on vastusta, eli esim veneen nostossa jytkytti ihan kivasti.
- Toveri Sladimir
Kytkin ongelma ratkesi tässä taannoin, kun olin veneen nostossa ja siinä samalla kytkintä jouduin luistattamaan aikalailla kun meinas ladasta puhti loppua. Elikkäs kytkin kärähti aika mukavasti, jonka seurauksena tärinä liikkeelle lähtiessä loppui. Sen jälkeen ei ole mitään vastaavia oireita ollu, mistälie lika levylle päässyt.
-
Ravistaa jos kytkinakselille on laitettu liikaa rasvaa, on jo lentänyt mahd. levylle, saman tekee myös jos on ollut asentajalla öljyiset kädet. Jos et löydä kardaanista vikaa tai sen kiinnityksistä, etkä myöskään laatikon kiinnityksistä, ei muuta ku loota pois. Irtoaa tunnissa ja vikakin havaittu,toinen tunti ja jo pelittää..jos hyvin käy..eiku hommiin.moro
Kyllä lähtee..!