Jarrupaineen säädin rikki?
Jarrupaineen säädin rikki?
Huomasin tänän ku alko oleen paskat kelit, että kun jarruttaa niin takajarrut tuntuis menevän lukkoon eka kun jarruttaa lujaa.
Oletan että takapaineensäädin on rikki. Mites tuon vaihto, onko iso ongelma?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Re: Jarrupaineen säädin rikki?
Ei sielta valttamatta mikaan ole rikki. On ne aika takapainoiset Ladan jarrut ihan kunnossa ollessakin, eika ole mitenkaan epatavallista etta joskus liukkaalla takapyorat lukkiutuvat ensin.Misha kirjoitti:Huomasin tänän ku alko oleen paskat kelit, että kun jarruttaa niin takajarrut tuntuis menevän lukkoon eka kun jarruttaa lujaa.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Joo..., tuo on se helpompi ja yleisemmin käytetty tapa...mauko kirjoitti:Jos säädin toimii niin varren vääntäminen ei ole homma eikä mikään, isoilla pokstonkeilla vaan kiinni ja vähä ylöspäi. Monesti takajouset sen verran kuoleentuneet että perä roikkuu ja kuormasäädin "luulee" että takapaksissa lymyilee norsu

- Lada-Jussi
kumma juttu että nyt liukkaiden tultua olen huomannut samarassa samaa että takapyörä jarruttaa herkemmin, sekookohan toi jotenkin pakkasesta? eikös tuollainen häiriö olisi näkynyt muutama viikko sitten katsastuksessa?

No jos on semmonen loskakeli ja muutenkin on kostea ilma niin kyllä rumppujarrut silloinen aika paljon äkäsemmät ku tavallisesti. Johtuu ilmeisesti jarrupölystä.Lada-Jussi kirjoitti:kumma juttu että nyt liukkaiden tultua olen huomannut samarassa samaa että takapyörä jarruttaa herkemmin, sekookohan toi jotenkin pakkasesta? eikös tuollainen häiriö olisi näkynyt muutama viikko sitten katsastuksessa?
joo, samaa olen itsekin huomannut pakkasella/liukkaalla. Mites se näkyy kun akselit mitataan erikseen? Ei kai nyt kukaan niin virkainto voi olla, että lähtee vielä koeajolle sitäkin testaamaan jos jarrut on akselilla prosenteissa?Lada-Jussi kirjoitti:kumma juttu että nyt liukkaiden tultua olen huomannut samarassa samaa että takapyörä jarruttaa herkemmin, sekookohan toi jotenkin pakkasesta? eikös tuollainen häiriö olisi näkynyt muutama viikko sitten katsastuksessa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Viime keväänä ku ton takavedon leimautin, ni ei tainnut juurikaan toimintaa testata. Aiemmin mitä olen kuullut, niin katsovat autonosturin päällä että osat liikkuu niinku pitääkin ku autoa "pompottaa" tai paineensäätimen käyttövipua vääntelee. Dynon jälkeen tekvät myös pihalla yhden voimakkaamman jarrutuksen, hallia vaihtaessaan, eli kaippa säätimen toimintaan paneudutaan enempi jos tuossa takajarrut lukkiintuu...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mulla oli toissa talvena samaa ongelmaa. Vika olikin etujarruissa, palat oli loppu (ei kuitenkaan ihan "raudoilla"). Pääsylinteristä loppui kapasiteetti kesken eli pumppaamalla sai myös etujarrut pitämään, mutta kertapolkaisulla jarrutti ainoastaan takajarrut.
Etupalojen vaihdolla vika poistui, takajarruille ei tarvinnut tehdä mitään.
Etupalojen vaihdolla vika poistui, takajarruille ei tarvinnut tehdä mitään.