Nyt kun olen ajanut sillä tässä loppuviikon joka päivä, olen jo luopunut siitä toivosta että Asteekki starttaisi kuten ohjekeirjassa on ohjeistettu. Eli pitäisi painaa kaasupoljin kerran pitempään pohjaan ja sitten start. Tässä täytyy polkaista pari kertaa, sitten hörähtää hetkeksi käyntiin ja vastaavan operaation jälkeen lähtee käyntiin toisella tai kolmannella. Lämpimänä ei tarvitse kuin avainta näyttää. No, mitään väliä sillä ei minulle ole sillä aina starttaa varmasti kuitenkin, vaikkei ihan ohjekirjan mukaan.
Asteekki-jumala saapui Keravalle - Lada 210530 1500S '92
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään imuroin Asteekin, sillä sen takapenkki oli aivan Welshin gorgin karvoissa, joita edellisellä omistajalla on kaksin kappalein. Sisätilat näyttävät nyt hyvilta, varsinkin kun alkuperäiset harmaat Lada-kumimatot ovat vielä tallessa...
Nyt kun olen ajanut sillä tässä loppuviikon joka päivä, olen jo luopunut siitä toivosta että Asteekki starttaisi kuten ohjekeirjassa on ohjeistettu. Eli pitäisi painaa kaasupoljin kerran pitempään pohjaan ja sitten start. Tässä täytyy polkaista pari kertaa, sitten hörähtää hetkeksi käyntiin ja vastaavan operaation jälkeen lähtee käyntiin toisella tai kolmannella. Lämpimänä ei tarvitse kuin avainta näyttää. No, mitään väliä sillä ei minulle ole sillä aina starttaa varmasti kuitenkin, vaikkei ihan ohjekirjan mukaan.
Nyt kun olen ajanut sillä tässä loppuviikon joka päivä, olen jo luopunut siitä toivosta että Asteekki starttaisi kuten ohjekeirjassa on ohjeistettu. Eli pitäisi painaa kaasupoljin kerran pitempään pohjaan ja sitten start. Tässä täytyy polkaista pari kertaa, sitten hörähtää hetkeksi käyntiin ja vastaavan operaation jälkeen lähtee käyntiin toisella tai kolmannella. Lämpimänä ei tarvitse kuin avainta näyttää. No, mitään väliä sillä ei minulle ole sillä aina starttaa varmasti kuitenkin, vaikkei ihan ohjekirjan mukaan.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Hienoa asiantuntija apua heti
Ei liene kovin hankala homma, eli näytätkö itte kun haen ne jarruosat vai kerrotko nyt lyhyesti ja ytimekkäästi:?:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Ton voi tarkastaa näppärästi: Ota kylmänä ennen starttia ilmanputsarin kansi pois ja katso onko rikastimen läppä kiinni. Jos ei, niin polkaise kerran kaasu pohjaan ja vapauta poljin hitaasti ylös. Nyt läpän pitäisi olla kiinni.
Jos taasen ei vieläkään ole läppä kiinni, niin ilman putsari irti ja kasarin vivustoja tutkimaan missä kanittaa. Nyt mahdollisuuksia on monia joten hommaa helpottaa kaasarin irroitus ja kädessä kokeilu.
Lopulta (tarkastelun jälkeen) jumittava vipu löytyy ja kunnon puhdistuksen ja rasvauksen jälkeen taas toimii.
Osa jumimisesta johtuu ikävä kyllä kulumisesta, Tähän yritetään löytää ratkaisu vielä tänä vuonna
.
Jos taasen ei vieläkään ole läppä kiinni, niin ilman putsari irti ja kasarin vivustoja tutkimaan missä kanittaa. Nyt mahdollisuuksia on monia joten hommaa helpottaa kaasarin irroitus ja kädessä kokeilu.
Lopulta (tarkastelun jälkeen) jumittava vipu löytyy ja kunnon puhdistuksen ja rasvauksen jälkeen taas toimii.
Osa jumimisesta johtuu ikävä kyllä kulumisesta, Tähän yritetään löytää ratkaisu vielä tänä vuonna
Lada rules
Nyt en muista onko axtec kaasarissa sama systeemi kuin norm.kaasarissa,eli se pieni "iskarin"näkoinen vipu sille ryypyn läpälle,jos on niin se saattaapi jumia,sen kun putsaa kunnolla että ne "kuoret" liikkuu siinä vivun päällä taas kunnolla,niin taas pitäis pelittää.(mikäli vika on siinä) 
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Lauantai-iltapäivällä satoi, joten enpä jaksanu innostua sitten vielä tutkimaan Laatokan kaasaria... ehkäpä myöhemmin tänään.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Asteekki on asustanut tallissa viimeiset viikot odottaen uusia vanhoja jarruosia. Tällä viikolla pitäisi tsekata ryyppyläpän jumittuminen, asentaa jarruosat ja leimata se... sitten taitaa olla vaihto edessä... kenties, mutta siitä sitten leiman jälkeen vasta lisää.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Asteekki-jumala saapui Keravalle - Lada 210530 1500S '92
Onks Matti J Tarvainen sun työkavereita myös?Vanja-eno kirjoitti: Faktaa:
- 2.omistaja kolleegani Hgin Postikeskuksesta 2003-2005. Huollattanut Ladaa säännööllisesti.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L
-
erkkimalinen
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Omalla Asterixilla ajelua rajoittaa repsikan puoleinen ovi, jossa on automaattinen avaamismekanismi. Kiinni menee huonosti, mutta aukeaa sitäkin paremmin, jopa lennosta.erkkimalinen kirjoitti:10 vuoden päästä vähän ajetut Asterixit ovat kortilla, hyviä tänäänkään tuhottavaksi asti?
Onneksi poika oli vöissä kiinni niin pysyi mukana matkassa.
Re: Asteekki-jumala saapui Keravalle - Lada 210530 1500S '92
Eipä taida olla, sillä mä olen jatkuvassa yövuorossa. Tuo Tarvainen taitaa vaikuttaa aamu-ja/tai iltavuoroissa.evo2 kirjoitti:Onks Matti J Tarvainen sun työkavereita myös?Vanja-eno kirjoitti: Faktaa:
- 2.omistaja kolleegani Hgin Postikeskuksesta 2003-2005. Huollattanut Ladaa säännööllisesti.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Ilmoitin Asteekin takaisin vakuutukseen ja hain sen tänään tallista. Rengaspaineet olivat hieman yli kuukauden seisonnan jälkeen laskeneet tasaisesti, muttei paljoa. Kiva oli taas sillä ajaa ja huomenna kerho-miittiin mikäli tämän illan ravintola-sessio ei lipsaha liian pitkäksi 
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -