1200L - matalilla kierroksilla puhti pois ja pumppu pettää

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
mbkoskin
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2004 16:03
Paikkakunta: Helsinki

1200L - matalilla kierroksilla puhti pois ja pumppu pettää

Viesti Kirjoittaja mbkoskin »

Hola. Löytyipä helmi Hesasta. 500e ja pellit ja pohja lähes täydelliset. !!! :D Onkelmia toki on. Veto on vähän pois ja bensapumppu tihkuu, arvatenkin bensaa. :P Lisäksi ilmeisesti juurikin tuo bensapumppu vikisee kierrosten mukaan (tosin ei kyllä läheskään samaa vauhtia kuin kone pyörii toki). Bensapumppu on vaihdettu äskettäin, mutta tällöin sen yhteydessä ollut bakeliittimötikkä murtui osittain ja jäi koneen sisään. Lisäksi mötikän sisällä olevaa osaa, joka painaa pumpun "kuulaa" ei ollut saatavilla joten se on vanha. Liekö tämä vikinän syy? Entäpä missä kaikkialla tuon bakeliitin ympärillä pitäisi olla tiivisteitä? Ehkä joku niistä puuttuu.. Nojoo, sitten vähemmän ilmiselviin vikoihin:

Auto ei tahdo kiihtyä nelosella kuudesta kympistä mihinkään, eikä kolmosella alle viidestä kympistä, vaan nykii. Vai onko tämä ominaisuus eikä vika. Katsastettu tämän vuoden elokuun lopussa joten tuskin pyttyjä pimeinä? (Eikös sen pitäisi näkyä päästömittauksissa?) Mistäköhän tuota vikaa lähtisi hakemaan? Auto on ollut kahdeksankymppisellä mummolla (skarppi tyyppi tosin, paitsi että möi helmen pois noin halvalla.. Mutta ei se siitä tuon enempää pyytänyt.) eli voisiko se olla hiljaisen ajon seurauksena vain jotenkin tukossa?
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

hmm.. minä epäilisin että on vähän tukossa eli kenkää.. mutta joku viisaampi sanokoon jos olen väärässä..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Sytytyksen keskipakosäädin saattaa olla jumissa, tai alipainesäätimestä kalvo puhki. En nyt muista että kumpi vaikutti alakierroksilla, mutta nuo kannattaa kuitenkin tarkastaa
mbkoskin
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2004 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mbkoskin »

Sain kerhon irc-kanavalta vinkkiä, että pumpusta on kalvo rikki ja se pitää varmaan koko hoito vaihtaa. :( Sen sijaan vääntöä sain lisää kun käänsin sytytykseen ennakkoa reippaasti lisää. Kulkee ihan eri tavalla. Kiihtyy nelosella neljästä kympistä jos on tarpeen. :)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kimmo86 kirjoitti:Sytytyksen keskipakosäädin saattaa olla jumissa, tai alipainesäätimestä kalvo puhki. En nyt muista että kumpi vaikutti alakierroksilla, mutta nuo kannattaa kuitenkin tarkastaa
Alipainekellon kalvon puhkeaminen ilmenee imuvuotona ja siten tyhjäkäynnin katoamisena. Vetoihin ei vaikuta, ainoastaan osakuorman taloudellisuuteen. Keskipakosäätimessä vaikuttaa että kumpaan asentoon on juminut, jos ei lisää ennakkoa kierrosten myötä niin ei vedä kierroksilla kunnolla ja jos taas jumii taydelle ennakolle niin matalilla kierroksilla potkii takaisin ja tupsauttelee jopa kaasariin.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

......no mitenkähän mahtoi ensimmäinen 2101 toimia kun siinä oli pelkkä keskipakosäädin,vai oliko arvot haettu noin "keskivertona"? :?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jaska HKI kirjoitti:......no mitenkähän mahtoi ensimmäinen 2101 toimia kun siinä oli pelkkä keskipakosäädin,vai oliko arvot haettu noin "keskivertona"? :?
Ei mullakaan tuossa 1.8:ssa tuota kelloa ole. Sehän vain vaikuttaa osakuormalla. Eli alipainealueella antaa lisää ennakkoa ja täten parantaa hyötysuhdetta.

Eli se 2101 toimi ihan niinkuin uudemmatkin, mutta vei vähän enemmän bensaa vajaalla kaasulla ajettaessa :wink:

Edit: ne typot
Vauhdin tae - alamäki
--Juhis--

Viesti Kirjoittaja --Juhis-- »

Ja aina kannattaa huoltaa auto, esim jos se on ollu jollain 80 mummolla ni se ei ainakaan ite oo niit huoltoi tehny.

Ja ne bensavuodot kannattaa ehdottomasti korjata.

Ja se ylimääränen bakeliitti möykky siel koneen sisällä voi, siis voi olla hyvinki se vian aiheuttaja..ja jos ei oo ni kyllä se kannattaa sielt pois onkia.

Ja sitä vikinää on paha mennä arvailemaan mistä se kuuluu, hihnoista, flektistä, painelaakerista, ketjusta... :?
Patu925
Viestit: 177
Liittynyt: 18.5.2005 21:31

Viesti Kirjoittaja Patu925 »

Stefa kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:......no mitenkähän mahtoi ensimmäinen 2101 toimia kun siinä oli pelkkä keskipakosäädin,vai oliko arvot haettu noin "keskivertona"? :?
Ei mullakaan tuossa 1.8:ssa tuota kelloa ole. Sehän vain vaikuttaa osakuormalla. Eli alipainealueella antaa lisää ennakkoa ja täten parantaa hyötysuhdetta.

Eli se 2101 toimi ihan niinkuin uudemmatkin, mutta vei vähän enemmän bensaa vajaalla kaasulla ajettaessa :wink:

Edit: ne typot
Eikös alipainesäädöllä vähennetä ennakkoa silloin kun poljetaan kaasua ettei kone nakuta? Ainakin ajoituslampulla näytti siltä kun asiaa tutkin...
Vastaa Viestiin