Lada 1200L (melkein) Off-Road extreme in Russia

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mbkoskin
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2004 16:03
Paikkakunta: Helsinki

Lada 1200L (melkein) Off-Road extreme in Russia

Viesti Kirjoittaja mbkoskin »

Lada Venäjän laadukkailla teillä. Nimim. inventointien yhteydessä sattuu ja tapahtuu. Koristelu kotoisin Volkswagen Golfista jolla tuota yritettiin irroittaa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Varsin kevyttä siihen verrattuna mitä on tullut nähtyä ja koettua. Tuollaiseen kun ei pitäisi vielä ladalla edes kiinni jäädä.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No kyllähän Ladan saa jäämään jumiin uskomattoman "helppoihin" paikkoihinkin. nimim. parkkeerasin tonnikakssatasen mökillä parinkymmenen sentin harvaan heinikkoon, parina päivänä tuli vettä ja maa pehmeni..Lada ei lähtenyt yhtään mihinkään, kun koitin :shock: Torttua lensi kummastakin takarenkaasta kymmenen metrin kaaressa, mutta siihen se jäi kiinni, tasaiselle ruohomaalle :shock: Liiteristä pari kakkosnelosen pätkää renkaitten eteen, niin päästiinhän sitä pois pinteestä...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Auton kuin auton saa jäämään tasamaalle kiinni jos vain on sopivan tumpelo sompahenkilö. Ladan saa kyllä jäämään kiinni ihan tasaiselle varsinkin talvikelissä ja on sitten siinä kuin paska junttilan tuvan seinässä siihen saakka kunnes riittävät apuvoimat työntämiseen saapu paikalle.

Pienellä vauhdilla ladalla selviää uskomattoman pahoista paikoista kun ei vain erehvy pysähtymään. Pariin kertaan nalkkiin jääneenä ja belaruksella liikkeelle vedettynä ja samalla pari sataa ruplaa köyhempänä olen oppinut että hiljaa ei kannata noilla teillä liiritellä vaan vauhtia pitää olla jolloin jos kiinni jää niin jää ainakin sellaiseen paikkaan ettei tarvitse hävetä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pöhö-Andrei puhuu asiaa.Tunnettuahan on,että liikkeellelähtökitka on suurempi kuin liikekitka.Tämähän todistettiin kansakoulun fysiikantunnilla kun jousivaa'alla vedetiin jotain esinettä pöydän pinnalla.Toinen pointti on taas kun pyörien pito alkaa pettää.Silloin pitää löysätä kaasua eikä lisätä ja sitten käytetään avuksi auton liike-energiaa.On tuota tullut harjoiteltua mm.Ladalla,Taunuksella,Corollalla ja erinäisellä määrällä takavetoisia pakettiautoja. :cry:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lada-farmilla on kyllä saatu autoa jumiin ihan tasamaallakin eikä liike-energiaa autoon ole saat aikaan kuin UAZilla, elikkä täällä on tumpeloita kuskeja. osa voi mennä huonojen renkaidenkin piikkiin, selityksiä selityksiä...
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

tasamalla jumiin

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Jäätiin muutama vuosi sitten tasamaalle Oulun keskustassa kiinni, ihan melkein pohjaa myöten. Osa parkkipaikasta oli sellaista hienoa hiekkaa, kuin Nallikarilla.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:lada-farmilla on kyllä saatu autoa jumiin ihan tasamaallakin eikä liike-energiaa autoon ole saat aikaan kuin UAZilla, elikkä täällä on tumpeloita kuskeja. osa voi mennä huonojen renkaidenkin piikkiin, selityksiä selityksiä...
Se takapiha vaikuttaa joltain suolta kun vähän sataa. Ja vauhtia karsii autojen omistaja. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Jaska HKI kirjoitti:Pöhö-Andrei puhuu asiaa.Tunnettuahan on,että liikkeellelähtökitka on suurempi kuin liikekitka.Tämähän todistettiin kansakoulun fysiikantunnilla kun jousivaa'alla vedetiin jotain esinettä pöydän pinnalla.Toinen pointti on taas kun pyörien pito alkaa pettää.Silloin pitää löysätä kaasua eikä lisätä ja sitten käytetään avuksi auton liike-energiaa.On tuota tullut harjoiteltua mm.Ladalla,Taunuksella,Corollalla ja erinäisellä määrällä takavetoisia pakettiautoja. :cry:
Eikös ton takia ABS jarrutkin oo paremmat ku ei ABSit?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
meggeri

Viesti Kirjoittaja meggeri »

Muistan amis ajoilta tilanteen, kun kaverit työnsivät ladaa tasasella, mutta jäisellä parkkipaikalla eteenpäin. Ladassa kanto etujarrut eikä nastarenkaissa ollut nastoja jäljellä. Erikoinen tilanne...
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Jäin kerran melkein kiinni lumikasaan (!) keskellä kaupunkia Nivalla, kun mun tumpelon piti esitellä sen maasto-ominaisuuksia kavereille. Otti vattasta kiinni, mutta onneks se kuitenkin läks, eikä nolannu mua.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin