2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Poika kävi kahden kaverin kanssa Jäämeren rannalla.Reitti:HKI-Tampere -Vaasa -Kokkola-Oulu-Tornio-Kittiä-Kilpisjärvi-Hammerfest-Kilpisjärvi-Kuusamo-Kajaani -Iisalmi -Kuopio-Mikkeli-Kouvola-Porvoo-HKI

Matkaa oli tullut mittariin 3694km ja bensaa oli palanut 264,3 litraa.Keskikulutukseksi tulee 7,15l/100km.Öljyä lisätty 1,5 litraa.Auto oli pelannut kuin junan vessa.Auto siis vm 1991 1,5l:n Axtec. Mittarissa nyt 142 000km.Ostohinta 450€.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ei nyt ole tullut matkusteltua paljoa junissa. Takavuosina perjantai-iltaisin junissa, joissa oli ravintolavaunu, kannatti lahkeet kääriä ennen vessaan menoa. Tämä ei tietenkään johtunut junanvessan toimintahäiriöstä vaan käyttäjistä. Sihtaaminen muutamien oluiden jälkeen seisaalteen ei ole niin hieveän tarkkaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mä tein samanlaisen reissun viimeksi vuonna 2000, kilometrejä kertyi tuhat enemmän, käytiin mm. Venäjän rajalla, Nordkapissa ja Hammerfestissa. Autona oli tuhannen markan Lada 1200L. Kuvaa:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_1.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_2.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_3.html
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jäämeren rannalle on meilläkin ollut aikomus, mutta taitaa vielä tällä kesälomalla jäädä reissu tekemättä, kun voi olla liian raskas reissu viikossa Ladan, asuntovaunun ja koiran kera :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Nonnis kirjoitti:Jäämeren rannalle on meilläkin ollut aikomus, mutta taitaa vielä tällä kesälomalla jäädä reissu tekemättä, kun voi olla liian raskas reissu viikossa Ladan, asuntovaunun ja koiran kera :?
Tommosta reissua ei kannata todellakaan kiireellä pilata. Hilijaa ja naatiskellen, sitten kun aika riittää.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
André

Re: 2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI

Viesti Kirjoittaja André »

Jaska HKI kirjoitti:Auto oli pelannut kuin junan vessa.
Ei ole tainnut tulla askarreltua junan alipaine-Evacin kanssa..? :wink: Kyllä Ladan nyt ainakin jonkin verran paremmin pitäisi toimia... :cry:

No, aikoinaan 1.7i 2104:lla ajettu Hki-Alta-Hki, Kemistä Ruotsin poikki Norjaan, rantaa pitkin Altaan, sieltä Karasjoelta Suomeen, itärajaa alas. Kilometrejä en enää muista, kulutus oli muistaakseni karvan alle 8 litraa, kyydissä 4 aikuista ja tavaratila kattoon asti täynnä. Auto pelasi loistavasti, paitsi kerran huomasin jännitemittarista latauksen hiipuneen, latausvalo ei palanut. Herätevirta-abico se vain oli laturin päästä irronnut. Abicoa Leathermanin pihdeillä hieman tiukemmaksi ja paikalleen. Loppumatka murheitta. 8)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:
André

Viesti Kirjoittaja André »

Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:
No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella. :wink:

Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista. :roll:

Joten onko se sitten hyvä vertaus... :?: 8)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

André kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään :wink:
No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella. :wink:

Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista. :roll:

Joten onko se sitten hyvä vertaus... :?: 8)
noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"

-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista :(
André

Viesti Kirjoittaja André »

samarai kirjoitti:noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus. :wink:
Paljon parempi..! 8)
Jaska HKI kirjoitti:"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"

-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista :(
Eikä seuraavia:

-ohjainboksi sökö
-ohjainboksi jumissa (resetointi auttaa tai sitten ei...)
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki letkuventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki kiekkoventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-paine- tai alipaineletku vuotaa, jolloin ei kehity alipainetta
-ejektori rikki
-vedensuodatin tukossa
-tuorevesi loppu
-tuorevesi jäässä
-jätesäiliö täynnä, jolloin WC menee automaattisesti lukkoon (paitsi Sm1-kalustossa, joissa jätesäiliön rakennevirheen takia jätesäiliön yläraja-anturi ei pääse toimimaan ja kaikki ylimääräinen menee ylivuotoputkesta raiteille...)
-jätesäiliö jäässä lämmityksen toimimattomuuden takia
-ym.

Mutta nyt EI ENÄÄ VESSAJUTTUJA..! :wink:
Vastaa Viestiin