2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI
Poika kävi kahden kaverin kanssa Jäämeren rannalla.Reitti:HKI-Tampere -Vaasa -Kokkola-Oulu-Tornio-Kittiä-Kilpisjärvi-Hammerfest-Kilpisjärvi-Kuusamo-Kajaani -Iisalmi -Kuopio-Mikkeli-Kouvola-Porvoo-HKI
Matkaa oli tullut mittariin 3694km ja bensaa oli palanut 264,3 litraa.Keskikulutukseksi tulee 7,15l/100km.Öljyä lisätty 1,5 litraa.Auto oli pelannut kuin junan vessa.Auto siis vm 1991 1,5l:n Axtec. Mittarissa nyt 142 000km.Ostohinta 450€.
Matkaa oli tullut mittariin 3694km ja bensaa oli palanut 264,3 litraa.Keskikulutukseksi tulee 7,15l/100km.Öljyä lisätty 1,5 litraa.Auto oli pelannut kuin junan vessa.Auto siis vm 1991 1,5l:n Axtec. Mittarissa nyt 142 000km.Ostohinta 450€.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei nyt ole tullut matkusteltua paljoa junissa. Takavuosina perjantai-iltaisin junissa, joissa oli ravintolavaunu, kannatti lahkeet kääriä ennen vessaan menoa. Tämä ei tietenkään johtunut junanvessan toimintahäiriöstä vaan käyttäjistä. Sihtaaminen muutamien oluiden jälkeen seisaalteen ei ole niin hieveän tarkkaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mä tein samanlaisen reissun viimeksi vuonna 2000, kilometrejä kertyi tuhat enemmän, käytiin mm. Venäjän rajalla, Nordkapissa ja Hammerfestissa. Autona oli tuhannen markan Lada 1200L. Kuvaa:
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_1.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_2.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_3.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_1.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_2.html
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_oma ... 000_3.html
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Tommosta reissua ei kannata todellakaan kiireellä pilata. Hilijaa ja naatiskellen, sitten kun aika riittää.Nonnis kirjoitti:Jäämeren rannalle on meilläkin ollut aikomus, mutta taitaa vielä tällä kesälomalla jäädä reissu tekemättä, kun voi olla liian raskas reissu viikossa Ladan, asuntovaunun ja koiran kera
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Re: 2105:lla 3700km viikossa-HKI- Hammerfest -HKI
Ei ole tainnut tulla askarreltua junan alipaine-Evacin kanssa..?Jaska HKI kirjoitti:Auto oli pelannut kuin junan vessa.


No, aikoinaan 1.7i 2104:lla ajettu Hki-Alta-Hki, Kemistä Ruotsin poikki Norjaan, rantaa pitkin Altaan, sieltä Karasjoelta Suomeen, itärajaa alas. Kilometrejä en enää muista, kulutus oli muistaakseni karvan alle 8 litraa, kyydissä 4 aikuista ja tavaratila kattoon asti täynnä. Auto pelasi loistavasti, paitsi kerran huomasin jännitemittarista latauksen hiipuneen, latausvalo ei palanut. Herätevirta-abico se vain oli laturin päästä irronnut. Abicoa Leathermanin pihdeillä hieman tiukemmaksi ja paikalleen. Loppumatka murheitta.

No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella.Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään

Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista.

Joten onko se sitten hyvä vertaus...


noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus.André kirjoitti:No, talvi onkin sitten asia erikseen... Lada sentään pelaa talvella.Jaska HKI kirjoitti:"JUNAN VESSALLA" tarkoitin sitä suoraa rööriä,joka johtaa suoraan kiskoille.......jos se ei pelaa niin ei mikään![]()
Nuo suoraputkivessathan ovat viherpiipertäjien vaatimuksesta pikkuhiljaa poistumassa vanhan kaluston saneerausten ja uuden kaluston hankinnan myötä. Ladakannan pienentyminen sitten taas johtuu muista seikoista.![]()
Joten onko se sitten hyvä vertaus...![]()

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"
-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista
-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista

Paljon parempi..!samarai kirjoitti:noh, aito venäläinen "peltik" toimii vähän samalla tekniikalla (jalat tiiliskivien päälle ja suora reikä lattiassa). Siinä ei edes pytyn rikkoutumisen mahdollisuuta. Jos se sitten olisi parempi vertaus.

Eikä seuraavia:Jaska HKI kirjoitti:"Peltikiin ei voi tulla seuraavia vikoja"
-täyttömekanismin koho jää jumiin
-täyttömekanismin koho vuotaa
-pohjaventtiilissä roska,jonka takia pytty lorisee
-pohjaventtiilin kumi loppu,jonka johdosta pytty ääntää..erityisesti yöllä jolloin veden paine on suurempi
-nuppi jää käteen
-sulkuhana vuotaa
-sulkuhana jumissa
-vesisäiliö halki
-vesisäiliön pohjatiiviste vuotaa
-poistoputki tukossa
-viemäröintikaulus vuotaa
-pytty irti lattiasta ja keinuu
-pytyn kansi irti
-liitosletku vuotaa tiivisteistään,keskeltä.
-linjasulun nopea avaaminen rikkoo paineiskun takia huomattavan osan koko rapun vessanpyttyjen vedentäytömekanismeista
-ohjainboksi sökö
-ohjainboksi jumissa (resetointi auttaa tai sitten ei...)
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki letkuventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-huumeruisku tai kaljapullonkorkki kiekkoventtiilissä, jolloin ei kehity alipainetta
-paine- tai alipaineletku vuotaa, jolloin ei kehity alipainetta
-ejektori rikki
-vedensuodatin tukossa
-tuorevesi loppu
-tuorevesi jäässä
-jätesäiliö täynnä, jolloin WC menee automaattisesti lukkoon (paitsi Sm1-kalustossa, joissa jätesäiliön rakennevirheen takia jätesäiliön yläraja-anturi ei pääse toimimaan ja kaikki ylimääräinen menee ylivuotoputkesta raiteille...)
-jätesäiliö jäässä lämmityksen toimimattomuuden takia
-ym.
Mutta nyt EI ENÄÄ VESSAJUTTUJA..!
