Ozoni leikkii axtekkia

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Ozoni leikkii axtekkia

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eli toi mun toissa lauantaina ostama 1500S -91.

Aluksi kävi oikein hiljaa ja nätisti tyhjäkäyntiä, kunnes juhannusaaton vetourakan jälkeen tyhjäkäynti muuttui itsestään kovemmaksi :shock: ja myös pikkasen seilaa :?

Kevään katsastuslapussa oli pelottavan laihat lukemat CO 0.19/HC 178 enkä sitä oo kerennyt vielä säätämään.

Säätöruuvit on paikallaan ja auto kulkee ihan hyvin.

Voiko ryyppy jäädä päälle vai jäisikö sillon myös merkkivalo palamaan? Vai onko tuo taas jotain imuvuotojuttuja? :evil:

TULEEKO KAIKISTA MUN AUTOISTA AXTEKKEJA??? (paitsi scaniasta joka palaa ) :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jaa kukaan ei tiedä. No pitää kai mennä kokeileen osaisko kaasutinhuolto mitään sanoa ja säätää samalla soppaa rikkaammalle.

HAH! RIKKAAMMALLE!!! :twisted: Eipä tarvinnut tossa paska-axtekissa semmosia miettiä...
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

löyhdytä ryyppyvaijeria niin että se on varmasti pois päältä ja liuotin pesu vivustoon ja voitelu
jos vaikka kakkosk kurkun alipainehässäkän vivut jumittaa
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

No hei, ainoa asia joka on axteekkia hitsi, on normaalikaasari jolla pitäis päästä jostain päästötestistä läpi.

Yhtäkkiä ei axteekki tunnukkaan niin pahalta, kun sen sentäs saa deltassa kuntoon.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

veli alexei kirjoitti:No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
musta tuntuu, että saa tapella noiden kaasarikattien kanssa? -ruiskun kanssa ei ainakaan itsellä ole ollut koskaan vaikeuksia leimaa haettaessa. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Misha kirjoitti:No hei, ainoa asia joka on axteekkia hitsi, on normaalikaasari jolla pitäis päästä jostain päästötestistä läpi.
:shock: Aikamoinen sammakko...

Tuollainen saastekaasutinautohan on siitä kiitollinen säädeltävä että marginaalia on paaaaljon enemmän kuin kattipaskoissa ja päästöt mitataan vain tyhjäkäynnillä, jolloin varsinkin Ladan kaasari on helppo säädellä sopiviin arvoihin, kun siinä on ikioma piiri tyhjäkäynnin polttoaineensyötölle.

Ei Nonniksenkaan kannata ruveta mitään kaasarihuoltoja elättämään, sääteleepi vaan ite niistä ruuviloista sen tyhjäkäynnin mieleisekseen. Sitten ennen katsastusta vähän sopparuuvia kiinnipäin jos epäilyttää tai konttorin mittarilla arvot kuntoon.
Samaa sopii koittaa axteekilla... :twisted:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin siis mähän ajattelin säätää tota RIKKAAMMALLE, ettei venttiilit pala. Nyt se on vähäpäästöisempi kun toi mun perkeleen "vähäpäästöinen", eikä se voi olla terveellistä. Mieluiten säätäisi ihan mittarin kanssa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oli tuohon mun 2107 Ladaankin tehty kaasuttimen säätö ihan korvakuulolla ja ei kelvannut katsastuksessa. Mutta tosissaan on noiden vähäpäästöisten kanssa paljon hankalampaa. Vähäpäästöistä vanhaa autoa kun ei tahdo saada edes mittareiden kanssa arvoihin. (viittaan täältä lukemiini axtec juttuihin ja kokemuksiini Opel Vectrasta)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tänään kävin kaasutinhuollossa, ukko sääsi soppaa rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle, sen jälkeen ei ole jälkikäyntiä käynyt, tosin en paljoo oo viä ajanu.

Päästöt olis käyny täysin vähäpäästöisestä, CO oli 0,19 ja HC 43. Nyt CO säädettiin suunnilleen 1.3:een.

Maksoi 5 euroa ja asentaja oli huojentunut kun kerroin että tällä kertaa en oo katti-Ladan kanssa asialla :lol:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Käy jälkikäyntiä edelleen :evil:

Onkohan sitten sytkä pielessä :(
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eikai ole päässyt karstoittumaan vaunua hinatessa
eli kuumaksi ajetun koneen ilmanpuhdistimen kansi pois ja kukkien sumutus pullolla vettä imuun ja pari kolme tuhatta kierrosta jenkaa vettä kannattaa antaa litran niin rupeaa olemaan siistimpää sisällä
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ozonissahan on lisäksi alipaineella/magneettiventtiilillä toteutettu tyhjäkäyntipiirin katkaisu, minkä pitäisi estää jälkikäynti karstaisellakin koneella. Vai onko se poistettu käytöstä kuten yleensä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei tolla vaunua oo vedetty kun jotain 250 km vasta, mutta tosiaan tota jälkikäynninestoa pitäisi tutkia, varmaan se on poistettu samalla kun saasteenlisäyshässäkät? Miltä sen pitäs näyttää??
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Joutokäynnin säätö ruuvin vierestä lähtee letku imusarjaan sen välissä pitäisi olla venttiili ruuvattuna kiinni lokasuojaan. Eli juuri se sam joka saasteita alentaa moottorijarrutukses.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin