Aluksi kävi oikein hiljaa ja nätisti tyhjäkäyntiä, kunnes juhannusaaton vetourakan jälkeen tyhjäkäynti muuttui itsestään kovemmaksi ja myös pikkasen seilaa
Kevään katsastuslapussa oli pelottavan laihat lukemat CO 0.19/HC 178 enkä sitä oo kerennyt vielä säätämään.
Säätöruuvit on paikallaan ja auto kulkee ihan hyvin.
Voiko ryyppy jäädä päälle vai jäisikö sillon myös merkkivalo palamaan? Vai onko tuo taas jotain imuvuotojuttuja?
TULEEKO KAIKISTA MUN AUTOISTA AXTEKKEJA??? (paitsi scaniasta joka palaa )
löyhdytä ryyppyvaijeria niin että se on varmasti pois päältä ja liuotin pesu vivustoon ja voitelu
jos vaikka kakkosk kurkun alipainehässäkän vivut jumittaa
No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
veli alexei kirjoitti:No Weeberi pesee 100-0 Atsteekit. Ja pakokaasu rajat on inhimilliset viä noissa viimosissa 'ei-vähäpäästöissä':kin. Kattivehkeiden kanssa kun saa aikas usein tapella leimaa haettaessa.
musta tuntuu, että saa tapella noiden kaasarikattien kanssa? -ruiskun kanssa ei ainakaan itsellä ole ollut koskaan vaikeuksia leimaa haettaessa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha kirjoitti:No hei, ainoa asia joka on axteekkia hitsi, on normaalikaasari jolla pitäis päästä jostain päästötestistä läpi.
Aikamoinen sammakko...
Tuollainen saastekaasutinautohan on siitä kiitollinen säädeltävä että marginaalia on paaaaljon enemmän kuin kattipaskoissa ja päästöt mitataan vain tyhjäkäynnillä, jolloin varsinkin Ladan kaasari on helppo säädellä sopiviin arvoihin, kun siinä on ikioma piiri tyhjäkäynnin polttoaineensyötölle.
Ei Nonniksenkaan kannata ruveta mitään kaasarihuoltoja elättämään, sääteleepi vaan ite niistä ruuviloista sen tyhjäkäynnin mieleisekseen. Sitten ennen katsastusta vähän sopparuuvia kiinnipäin jos epäilyttää tai konttorin mittarilla arvot kuntoon.
Samaa sopii koittaa axteekilla...
Niin siis mähän ajattelin säätää tota RIKKAAMMALLE, ettei venttiilit pala. Nyt se on vähäpäästöisempi kun toi mun perkeleen "vähäpäästöinen", eikä se voi olla terveellistä. Mieluiten säätäisi ihan mittarin kanssa.
oli tuohon mun 2107 Ladaankin tehty kaasuttimen säätö ihan korvakuulolla ja ei kelvannut katsastuksessa. Mutta tosissaan on noiden vähäpäästöisten kanssa paljon hankalampaa. Vähäpäästöistä vanhaa autoa kun ei tahdo saada edes mittareiden kanssa arvoihin. (viittaan täältä lukemiini axtec juttuihin ja kokemuksiini Opel Vectrasta)
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tänään kävin kaasutinhuollossa, ukko sääsi soppaa rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle, sen jälkeen ei ole jälkikäyntiä käynyt, tosin en paljoo oo viä ajanu.
Päästöt olis käyny täysin vähäpäästöisestä, CO oli 0,19 ja HC 43. Nyt CO säädettiin suunnilleen 1.3:een.
Maksoi 5 euroa ja asentaja oli huojentunut kun kerroin että tällä kertaa en oo katti-Ladan kanssa asialla
eikai ole päässyt karstoittumaan vaunua hinatessa
eli kuumaksi ajetun koneen ilmanpuhdistimen kansi pois ja kukkien sumutus pullolla vettä imuun ja pari kolme tuhatta kierrosta jenkaa vettä kannattaa antaa litran niin rupeaa olemaan siistimpää sisällä
ozonissahan on lisäksi alipaineella/magneettiventtiilillä toteutettu tyhjäkäyntipiirin katkaisu, minkä pitäisi estää jälkikäynti karstaisellakin koneella. Vai onko se poistettu käytöstä kuten yleensä.
Ei tolla vaunua oo vedetty kun jotain 250 km vasta, mutta tosiaan tota jälkikäynninestoa pitäisi tutkia, varmaan se on poistettu samalla kun saasteenlisäyshässäkät? Miltä sen pitäs näyttää??
Joutokäynnin säätö ruuvin vierestä lähtee letku imusarjaan sen välissä pitäisi olla venttiili ruuvattuna kiinni lokasuojaan. Eli juuri se sam joka saasteita alentaa moottorijarrutukses.