kokemuksia UAZista (ja vähän RAFista)

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Onkos tullu manuaaleissa vastaan semmosta tietoo että onko noissa pullissa sama runko ku 469/3151**(cabrioissa), onko kone samalla kohtaa, entäs jakolaatikko oisko mahollisesti sama??? Onko tossa pullassakin kartaanit eri mittaset?? Ei o ite tullu noita pönttö-UAZeja tutkittua.
Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

TOVERI NIVA kirjoitti:Onkos tullu manuaaleissa vastaan semmosta tietoo että onko noissa pullissa sama runko ku 469/3151**(cabrioissa), onko kone samalla kohtaa, entäs jakolaatikko oisko mahollisesti sama??? Onko tossa pullassakin kartaanit eri mittaset?? Ei o ite tullu noita pönttö-UAZeja tutkittua.
Sen kummemmin asiaa tutkimatta luulisin että eroa on rungossa, koska autojen akseliväleissäkin on eroja. Pakussa on moottori melko pitkällä, auton mukana tullut pitkä käynnistyskampi jäi vielä 30 senttiä moottorista, olisiko ollut cabrioletin kampi? Toi pakuhan on ennemmin keskimoottorinen kuin etumoottorinen, etuakseli jää moottorin etupuolelle. moottori ja voimansiirto kaiketi muuten on sama, ainakin välitykset on samat jos ei eroja sitten tule jossain kiinnityspaikoissa tai kuoren muotoilussa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Tuota juuri ajattelin että kun niissä on tuo kone hieman taaempana niin mitenkä se sitten näkyy noissa kartaaneissa vai onko akseliväli sitten sen verran pitempi että niissäkin etukartaani on lyhyempi. Tossa on vaan yks UAZ-projekti foortin V-kutvosella ja koko pakettia (kone+laatikko+jakis) on siirretty keskemmälle autoo että saa tasan samanmittaiset kartaanit ja painopisteen mahollisimman keskelle autoo ja nyt sitten kartaanit tarvis teettää eli sillä kiinnostaa tuon pöntön kartaanit ja lähinnä niitten pituus.
Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:onkos sun possupaku rekisterissä? vai kannattaako tota edes rekisteröidä ku ei sitä bensankulutuksen takia kannata käyttää ku pellolla?

joudutko tekeen yleiskiristelyä niinku tekniikan maailman vehkeelle piti tehdä, ettei kardaani tipua ajossa?

Onko sisätilat mukava ja lämpimät?'

Kaveri joka oli radistina armejassa sano että takana oli mukava löhötä kun olivat talvisella marssilla.
nonnishan kertoi jo kaiken tärkeimmän. Onhan auton rakenne sen verran traktorimainen että mieluummin sitä käyttää traktorin korvikkeena. Huoltovälitkin kilometreinä on niin pienet, että mieluummin käyttää tunteina kuin kilometreinä.

Toi on totta että joka paikka voi tulla tarviimaan käytön jäljiltä kiristelyä yms, mutta huolto ohjelma onkin ihan eriluokkaa kuin Ladan perus 10 tkm joka siis UAZissa neuvotaan tekemään 2,5 tkm:n välein.

Mutta kuten Kamaz totes on tuo kestänyt kuitenkin ajoa ihan Tampereelta Janakkalaan eikä sen jälkeen tarvinnut autoa uudelleen kasata ja parantaahan matka-ajoa napalukot joilla voi vapauttaa koko etuakselin pelistä.

ton wepaston toimintaa pitäis vähän harjoitella, jotta pääsee kokeilemaan miten se lämmittää, ehkä sitten talvella.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tarkistin ton akselivälin caprioletissa 2380 mm ja pakussa 2300 mm

osaluettelon mukaan pakussa olisi omanlainen etuakselin kardaani ja takakardaani perustuu GAZ-69:n kardaaniin, 3151-malleissa on omat kardaaninsa jotka on samaa tavaraa vanhemman 469-sarjan kanssa, tarkempia eroja ja mittoja ei noista selviä, pitäis kai mittailla niitä ihan luonnossa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vihdoinkin sain nettisivuille tavaraa eli tässä on UAZin oma sivu
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kamaz kirjoitti:Takapään sikaosasto vetää vertoja monelle limusiinille. Pääntila ja polvitila kun ei ole kortilla.
Kuva
Okei, noi akuankkatuolit on aika mieletön homma :p

Noissa on sentään turvavyöt. Varmaan ihan mukavat jos saa auton vaiks perseeseen.

Eipä toi ohjaamo niin pahalta näytä.

Niin millanen se sitten on ajaa 100km/h vauhdissa?

Kun kumit on niin tajuttoman kokoset niin ne varmaan jurnuttaa aika paljon.

Voiko tohon laittaa tavallisen kokosia normaaliin autoon kuuluvia kumeja? Entä vanteiden pulttijako,vai onko jotain ihan omaa tuotantoa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

UAZien pulttijakohan on 5x5,5" eli 5x139,7 eli sama ku nivassa,suzukissa,jeepeissä ym. eikä mitään normirengasta ku ei kerta tuu tieliikenteeseen vaan kunnon pyörät alle 33x12.5-15 :wink:
Kuva
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

On se vaa veikeen näkönen peli :D
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eräs toveri kertoili minulle ja Kamazille kuinka maastokyvykkäitä noi UAZin alkuperäiset maastokumit ovat, niillä kiipeillään vaikka pystysuoraa kalliota eikä lipsu. Kyllä se on jo tehtaalla suunniteltu maastoa varten enemmän kuin normaali liikenteeseen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

No eikös se lähinnä armeija ja kolhoosi käyttöön ole tehtykin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Minusta tuo vanha Commer / Fargo näyttää kovasti paljon samannäköiseltä kuin UAZ. Kummassakin on nokassa sulavaa pyöreyttä ja tuulilasin yläpuolella hieno lippa. Hienoja autoja ovat kummatkin

Kuva

Kuva


Kuva

Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samaan sarjaan menisi myöskin RAF-977 malli:

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

jossain Clint Eastwood- leffassa Fiat 238 stunttasi avolava UAZia, leffan nimeä en enää muista mutta tapahtumat oli sijoitettu Neuvostoliittoon, jossa Clint ajeli paljon "vale-Uazia".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

samarai kirjoitti:jossain Clint Eastwood- leffassa Fiat 238 stunttasi avolava UAZia, leffan nimeä en enää muista mutta tapahtumat oli sijoitettu Neuvostoliittoon, jossa Clint ajeli paljon "vale-Uazia".
Oisko vaikka Firefox?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin