kokemuksia UAZista (ja vähän RAFista)
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Sen kummemmin asiaa tutkimatta luulisin että eroa on rungossa, koska autojen akseliväleissäkin on eroja. Pakussa on moottori melko pitkällä, auton mukana tullut pitkä käynnistyskampi jäi vielä 30 senttiä moottorista, olisiko ollut cabrioletin kampi? Toi pakuhan on ennemmin keskimoottorinen kuin etumoottorinen, etuakseli jää moottorin etupuolelle. moottori ja voimansiirto kaiketi muuten on sama, ainakin välitykset on samat jos ei eroja sitten tule jossain kiinnityspaikoissa tai kuoren muotoilussa?TOVERI NIVA kirjoitti:Onkos tullu manuaaleissa vastaan semmosta tietoo että onko noissa pullissa sama runko ku 469/3151**(cabrioissa), onko kone samalla kohtaa, entäs jakolaatikko oisko mahollisesti sama??? Onko tossa pullassakin kartaanit eri mittaset?? Ei o ite tullu noita pönttö-UAZeja tutkittua.

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Tuota juuri ajattelin että kun niissä on tuo kone hieman taaempana niin mitenkä se sitten näkyy noissa kartaaneissa vai onko akseliväli sitten sen verran pitempi että niissäkin etukartaani on lyhyempi. Tossa on vaan yks UAZ-projekti foortin V-kutvosella ja koko pakettia (kone+laatikko+jakis) on siirretty keskemmälle autoo että saa tasan samanmittaiset kartaanit ja painopisteen mahollisimman keskelle autoo ja nyt sitten kartaanit tarvis teettää eli sillä kiinnostaa tuon pöntön kartaanit ja lähinnä niitten pituus.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nonnishan kertoi jo kaiken tärkeimmän. Onhan auton rakenne sen verran traktorimainen että mieluummin sitä käyttää traktorin korvikkeena. Huoltovälitkin kilometreinä on niin pienet, että mieluummin käyttää tunteina kuin kilometreinä.Misha kirjoitti:onkos sun possupaku rekisterissä? vai kannattaako tota edes rekisteröidä ku ei sitä bensankulutuksen takia kannata käyttää ku pellolla?
joudutko tekeen yleiskiristelyä niinku tekniikan maailman vehkeelle piti tehdä, ettei kardaani tipua ajossa?
Onko sisätilat mukava ja lämpimät?'
Kaveri joka oli radistina armejassa sano että takana oli mukava löhötä kun olivat talvisella marssilla.
Toi on totta että joka paikka voi tulla tarviimaan käytön jäljiltä kiristelyä yms, mutta huolto ohjelma onkin ihan eriluokkaa kuin Ladan perus 10 tkm joka siis UAZissa neuvotaan tekemään 2,5 tkm:n välein.
Mutta kuten Kamaz totes on tuo kestänyt kuitenkin ajoa ihan Tampereelta Janakkalaan eikä sen jälkeen tarvinnut autoa uudelleen kasata ja parantaahan matka-ajoa napalukot joilla voi vapauttaa koko etuakselin pelistä.
ton wepaston toimintaa pitäis vähän harjoitella, jotta pääsee kokeilemaan miten se lämmittää, ehkä sitten talvella.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tarkistin ton akselivälin caprioletissa 2380 mm ja pakussa 2300 mm
osaluettelon mukaan pakussa olisi omanlainen etuakselin kardaani ja takakardaani perustuu GAZ-69:n kardaaniin, 3151-malleissa on omat kardaaninsa jotka on samaa tavaraa vanhemman 469-sarjan kanssa, tarkempia eroja ja mittoja ei noista selviä, pitäis kai mittailla niitä ihan luonnossa.
osaluettelon mukaan pakussa olisi omanlainen etuakselin kardaani ja takakardaani perustuu GAZ-69:n kardaaniin, 3151-malleissa on omat kardaaninsa jotka on samaa tavaraa vanhemman 469-sarjan kanssa, tarkempia eroja ja mittoja ei noista selviä, pitäis kai mittailla niitä ihan luonnossa.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
vihdoinkin sain nettisivuille tavaraa eli tässä on UAZin oma sivu

Okei, noi akuankkatuolit on aika mieletön homma :pKamaz kirjoitti:Takapään sikaosasto vetää vertoja monelle limusiinille. Pääntila ja polvitila kun ei ole kortilla.
Noissa on sentään turvavyöt. Varmaan ihan mukavat jos saa auton vaiks perseeseen.
Eipä toi ohjaamo niin pahalta näytä.
Niin millanen se sitten on ajaa 100km/h vauhdissa?
Kun kumit on niin tajuttoman kokoset niin ne varmaan jurnuttaa aika paljon.
Voiko tohon laittaa tavallisen kokosia normaaliin autoon kuuluvia kumeja? Entä vanteiden pulttijako,vai onko jotain ihan omaa tuotantoa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eräs toveri kertoili minulle ja Kamazille kuinka maastokyvykkäitä noi UAZin alkuperäiset maastokumit ovat, niillä kiipeillään vaikka pystysuoraa kalliota eikä lipsu. Kyllä se on jo tehtaalla suunniteltu maastoa varten enemmän kuin normaali liikenteeseen.

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1687
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Oisko vaikka Firefox?samarai kirjoitti:jossain Clint Eastwood- leffassa Fiat 238 stunttasi avolava UAZia, leffan nimeä en enää muista mutta tapahtumat oli sijoitettu Neuvostoliittoon, jossa Clint ajeli paljon "vale-Uazia".
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.