Takamoottoriautoja

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
zenoloP

Viesti Kirjoittaja zenoloP »

Magnum2300 kirjoitti:Eikös noi puolalaiset 126:t ole aikalailla samaa tavaraa kuin italialaisetkin. Eikös molemmissa 126:ssa ole sama kakspyttynen ilmajäähdytteinen kone?
FSM 126p ja Fiat 126 ovat teknisesti yhtenevät. Lopuksihan Puolasta jopa tuotiin FSM 126p:tä Fiatina. Samalla tehtaalla valmistetaan nykyään muun muassa Fiat Pandat.
zenoloP

Viesti Kirjoittaja zenoloP »

Toveri Sladimir kirjoitti:Jaaha?On ainakin kilpailukäyttöön luokiteltu FSO 126 nimellä.Ja siitä vesijäähdytyksestä väittäisin, että em. auto ja Fiat 126 malliin tuli vesijäähdytteinen moottori siinä vaiheessa, kun se muuttui 3-oviseksi.Ei kai siinä takaovea olisi, jos kone olisi pystyssä (Fiat 500:n kone).
Aika kummallista tuommoinen, sillä 126 ei missään tapauksessa ole FSO. Ehkäpä nimike johtuu siitä, että FSO:lta on ennestäänkin luokiteltu 125p, ja siten oli helpompi saada luokittelu. No, en tiedä, koska en ole juurikaan mistään kilpailujutuista tietoinen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?

Serpuhovilaiset SMZ tehtaan inva-ajopelit oli kans takamoottorisia:

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Martigan kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Eihän kaikki Skodatkaan ole takamoottorisia!!Vai ovatko?Naapurin uudessa Suberbissakin se taitaa olla edessä!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
zenoloP

Viesti Kirjoittaja zenoloP »

Lada-Jussi kirjoitti:eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?
Tuota hainkin takaa epämääräisessä selityksessäni. Fiat X1/9:ää sanotaan ainakin Fiat Abarth-klubin sivulla takamoottoriseksi http://www.fiat-abarth.net/fiat19.html
Avatar
Osku
Viestit: 128
Liittynyt: 27.9.2003 14:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Osku »

estate kirjoitti:Sunbeam / Hillman Imp
Renault R8, R10, Alpine, Dauphine
Jalta
Tatra
BMW 700
Steyer-Puch
Porsche
Skoda 1000MB, 1100MB, S100-100L, 105-120
NSU Prinz
Autobianchi

Autobianchi on etumoottorinen.

http://www.globalcar.com/datasheet/Auto ... hiA112.htm

Katso kohtaa: Engine location

Terv: Osku
estate

Viesti Kirjoittaja estate »

A112 onkin etuvetoinen, sehän oli Fiat 127:n proto. Mutta Autobianchi Bianchina oli takatuuppari.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Martigan kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.
Jos naapurisi Goggo on etumoottorinen, on kyseessä luultavasti Goggomobil Isar , jollaisella on myös aikoinaan tullut ajelluksi. Useimmat goggoobilit olivat kuitenkin takamoottorisia.
Tuo Smart on selvä keskimoottoriauto

tässä vielä Fiat Multipla

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Murtoluku-Fiat eli Fiat X 1/9, on päivänselvä keskimoottoriauto. Niitä näkee vielä joskus jäärata-ajoissa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Rizhto kirjoitti:Cutbrod puuttuu vielä listasta. Kyseessä on saksalainen, muistaakseni 600 kuutioinen, pikkuauto. Törmäsin aikanaan malliin erään vanhan valokuvanegatiivin kautta. Siinä oli kuvattu ihmisiä poseeraamassa oudon auton vieressä. Meni tovi, ennen kuin selvis auton merkki ja malli. Kai niitä Suomeenkin tuli, kun kuvakin on otettu.
ainakin tätä mallia tuotiin:
Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ja vielä tällainen: Simca 1000 Coupe

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

Nyt on kyl listasta jääny yks takatuuppari pois. BMW 700, bmwkin on tehny takamoottori autoja toi 700 oli pieni bemari joka oli varustettu pienellä 2 pyttysellä bokseri koneella.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

vesanen kirjoitti:Nyt on kyl listasta jääny yks takatuuppari pois. BMW 700, bmwkin on tehny takamoottori autoja toi 700 oli pieni bemari joka oli varustettu pienellä 2 pyttysellä bokseri koneella.
Oli se tuolla jossain välissä :wink:

Autobianchi on tosiaan etumoottorinen etuveto, toissa viikolla käytiin sellaisesta hakemassa vaihdelaatikko ja pakosarja, eikä kontin puolella hääritty :lol:
.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Nyt alkavat mainitsemattomat takapotkut käydä vähiin. Minä en ainakaan keksi enää lisää, jos ei noista jo mainituista aleta kaivelemaan eri muunnoksia ja riitelemään joistakin nykyisistä superautoista, ovatko ne taka- vai keskimoottoriautoja.

Pähkäilin kauan ,eivätkö engelsmannit todellakaan tehneet muita takakoneisia, kuin nuo Impit, enkä kyllä keksinyt muita. Cuuten Impissähän oli alunperin paloruiskuun kehitetty Covenry climax- moottori.

Kun tuolla edellä mainittiin Rättärin kaksimoottorinen Sahara-malli, laitan tähän vielä kuvan Twinistä, jonka takamoottori on taka-akselin päällä, eli keskimoottori.

Jos joku vielä keksii uuden auton tähän luetteloon, hänelle papukaijamerkki.
http://www.geocities.com/rhaimakainen/Gallery/twini.jpg
[img][/img]
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin