FSM 126p ja Fiat 126 ovat teknisesti yhtenevät. Lopuksihan Puolasta jopa tuotiin FSM 126p:tä Fiatina. Samalla tehtaalla valmistetaan nykyään muun muassa Fiat Pandat.Magnum2300 kirjoitti:Eikös noi puolalaiset 126:t ole aikalailla samaa tavaraa kuin italialaisetkin. Eikös molemmissa 126:ssa ole sama kakspyttynen ilmajäähdytteinen kone?
Takamoottoriautoja
Aika kummallista tuommoinen, sillä 126 ei missään tapauksessa ole FSO. Ehkäpä nimike johtuu siitä, että FSO:lta on ennestäänkin luokiteltu 125p, ja siten oli helpompi saada luokittelu. No, en tiedä, koska en ole juurikaan mistään kilpailujutuista tietoinen.Toveri Sladimir kirjoitti:Jaaha?On ainakin kilpailukäyttöön luokiteltu FSO 126 nimellä.Ja siitä vesijäähdytyksestä väittäisin, että em. auto ja Fiat 126 malliin tuli vesijäähdytteinen moottori siinä vaiheessa, kun se muuttui 3-oviseksi.Ei kai siinä takaovea olisi, jos kone olisi pystyssä (Fiat 500:n kone).
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?
Serpuhovilaiset SMZ tehtaan inva-ajopelit oli kans takamoottorisia:



Serpuhovilaiset SMZ tehtaan inva-ajopelit oli kans takamoottorisia:




- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Eihän kaikki Skodatkaan ole takamoottorisia!!Vai ovatko?Naapurin uudessa Suberbissakin se taitaa olla edessä!Martigan kirjoitti:Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Tuota hainkin takaa epämääräisessä selityksessäni. Fiat X1/9:ää sanotaan ainakin Fiat Abarth-klubin sivulla takamoottoriseksi http://www.fiat-abarth.net/fiat19.htmlLada-Jussi kirjoitti:eikös Fiat 126 ollut pidemmän aikaa ihan vain puolassa valmistettu malli ja sieltä sitä myytiin Fiatina muuallekin. Onkos taas murtoluku-Fiat ennemmin keskimoottorinen kuin takamoottorine?
estate kirjoitti:Sunbeam / Hillman Imp
Renault R8, R10, Alpine, Dauphine
Jalta
Tatra
BMW 700
Steyer-Puch
Porsche
Skoda 1000MB, 1100MB, S100-100L, 105-120
NSU Prinz
Autobianchi
Autobianchi on etumoottorinen.
http://www.globalcar.com/datasheet/Auto ... hiA112.htm
Katso kohtaa: Engine location
Terv: Osku
Jos naapurisi Goggo on etumoottorinen, on kyseessä luultavasti Goggomobil Isar , jollaisella on myös aikoinaan tullut ajelluksi. Useimmat goggoobilit olivat kuitenkin takamoottorisia.Martigan kirjoitti:Eipä Goggomobil mikään takatuuppari ole, Moottori on edessä. Voin mennä vaikka heti tarkistamaan, kun naapurin pihassa on yksi kappaletta.Toveri Sladimir kirjoitti:FSO 126 (vesijäähdytteinen boxer)??
"Kukkopilli" eli Goggomobil.
Tuo Smart on selvä keskimoottoriauto
tässä vielä Fiat Multipla

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
ainakin tätä mallia tuotiin:Rizhto kirjoitti:Cutbrod puuttuu vielä listasta. Kyseessä on saksalainen, muistaakseni 600 kuutioinen, pikkuauto. Törmäsin aikanaan malliin erään vanhan valokuvanegatiivin kautta. Siinä oli kuvattu ihmisiä poseeraamassa oudon auton vieressä. Meni tovi, ennen kuin selvis auton merkki ja malli. Kai niitä Suomeenkin tuli, kun kuvakin on otettu.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Oli se tuolla jossain välissävesanen kirjoitti:Nyt on kyl listasta jääny yks takatuuppari pois. BMW 700, bmwkin on tehny takamoottori autoja toi 700 oli pieni bemari joka oli varustettu pienellä 2 pyttysellä bokseri koneella.

Autobianchi on tosiaan etumoottorinen etuveto, toissa viikolla käytiin sellaisesta hakemassa vaihdelaatikko ja pakosarja, eikä kontin puolella hääritty

.
Nyt alkavat mainitsemattomat takapotkut käydä vähiin. Minä en ainakaan keksi enää lisää, jos ei noista jo mainituista aleta kaivelemaan eri muunnoksia ja riitelemään joistakin nykyisistä superautoista, ovatko ne taka- vai keskimoottoriautoja.
Pähkäilin kauan ,eivätkö engelsmannit todellakaan tehneet muita takakoneisia, kuin nuo Impit, enkä kyllä keksinyt muita. Cuuten Impissähän oli alunperin paloruiskuun kehitetty Covenry climax- moottori.
Kun tuolla edellä mainittiin Rättärin kaksimoottorinen Sahara-malli, laitan tähän vielä kuvan Twinistä, jonka takamoottori on taka-akselin päällä, eli keskimoottori.
Jos joku vielä keksii uuden auton tähän luetteloon, hänelle papukaijamerkki.
http://www.geocities.com/rhaimakainen/Gallery/twini.jpg
[img][/img]
Pähkäilin kauan ,eivätkö engelsmannit todellakaan tehneet muita takakoneisia, kuin nuo Impit, enkä kyllä keksinyt muita. Cuuten Impissähän oli alunperin paloruiskuun kehitetty Covenry climax- moottori.
Kun tuolla edellä mainittiin Rättärin kaksimoottorinen Sahara-malli, laitan tähän vielä kuvan Twinistä, jonka takamoottori on taka-akselin päällä, eli keskimoottori.
Jos joku vielä keksii uuden auton tähän luetteloon, hänelle papukaijamerkki.
http://www.geocities.com/rhaimakainen/Gallery/twini.jpg
[img][/img]
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.