
kiertokangen laakerit
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
kiertokangen laakerit
onko jollain tullut näppi häiriö vai olenko tietämätön kun uusissa kiertokangen liuskoissa ei ole öljy reikää ja vanhoissa on.... oisko kellään asoasta mitään hajua 

ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Uudemmissa kiertokangissa ei ole öljynruiskutusreikää.. kannattanee varmaankin tarkistaa, että onko kangessa reikä vai ei ja jos liuskassa ei ole tarvittavaa reikää, niin poraa VAROVASTI sellaisen oikeaan kohtaan. (SE ei ole outoa, että liuskasarjassa on vain puolessa liuskoista reikä, tällaisia on yleisesti muissakin moottoreissa, myös runkolaakeriliuskoissa)
Se on vaan parempi jos ei ole reikiä laakereissa niin ei tarvit tulpata noita kiertokangen reikiä, siis jos tekee öljysprayt männille paineventtiilin (>1bar) kanssa
Noi kiertokangen reiät syövät painetta kiertokangen laakereilta = huono varsinkin jos kierrätetään konetta reilummin... Jäähdytyksen kannalta tosta enempi vissiin hyötyä on, eli voinee toimia ilmankin? Laakereiltahan tulee jatkuvasti öljyä läpi jonka luulis riittävän männän voiteluun...
Huom! en siis ole koittanut ladan koneen kanssa miten toimii ilman, mutta kokonaan ilman öljyä ei enää toimi sekään kauheen montaa tuntia
Tuli muuten mieleen että tuli jonkun auton mukana sellaiset veivit missä ei ollut noita kangen reikiä ollenkaan (paikat oli muttei porausta) mutta en tiedä missä koneessa olivat olleet kiinni
Pykälää kyllä oli ollut kun joku idiootti oli hakannut kangen alapäät paskaksi
Vaseliini auttais moneen vaivaan muttei tietty tyhmään päähän 

Huom! en siis ole koittanut ladan koneen kanssa miten toimii ilman, mutta kokonaan ilman öljyä ei enää toimi sekään kauheen montaa tuntia

Tuli muuten mieleen että tuli jonkun auton mukana sellaiset veivit missä ei ollut noita kangen reikiä ollenkaan (paikat oli muttei porausta) mutta en tiedä missä koneessa olivat olleet kiinni



124/2101 practical beauty
Ei ole sen ihmeempää mutta ite tarttis joku kötöstys tehdä... Yhden Tempran koneen suuttimista vaan mittasin avautumispaineeksi jotain 1.2 bar jos oikein muistanStefa kirjoitti:Löytyykös arpatilta edullista ratkaisua noille öljyruiskuille ja vielä paineohjattuna? Itse taidan joutua tyytymään suuttimiin ilman paineohjausta
Mielestäni kyllä voitelu ei ole se mistä kannattaa tinkiä.


Noissa ei kait ole mitään venttiiliä eli ovat ihan sylinterin alapäässä lohkossa jollain ruuviliitännällä ja männässä on kolo siinä kohtaa mistä putki pilkistää. On ihan eri systeemi kuin fiudessa... Ooppelin koneissakin vois olla moisia, ainakin jossain korjauskirjassa oli sellainen kuva, tarttis kattoo onko noissa 1600 koneissa mitä nurkista löytyy...
Ei noi mitään monimutkaisia laitoksia ole

124/2101 practical beauty