onko väliä kuinka kireelle laittaa
onko väliä kuinka kireelle laittaa
tuossa tuli mieleen että onko mitään momenttia mihin kirii männän varren ne kaksi pulttia kun multa meni/suli 4 sylinteristä laakeri/pelti lätkä (kuului kova narina) käytin öljy pohjan auki näin kuinka 4 sylinterin laakeri/pelti lätkä oli sulanut ja tilasin uuden 4.50€ kpl laitoin läjään kokeilin pyörimään ja sain käyntiin kuului samanlailla narina oisko menny kaikki laakerit/pelti lätkät
Autodatan mukaan kiertokangen laakerien kiristys tiukkuus on 52 Nm.. Kahdessa vaiheessa laitetaan eli ensin 26 Nm ja sitten 52 Nm.... Näin ainakin 1200 koneeseen... Muissa varmaankiin sama?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Mulle kans kuvia: lada112@welho.com
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Ok vaikutti vaan niin trolliltapeurajussi kirjoitti:arpatille
v***u mitää vitsiä ehi kertoo anna s posti osoite minä laitan kuvan sinne niistä laakereista

Joo no jos ne laakerit on narahtaneet niin melkein menee kampura hiottavaksi eli ladan tapauksessa haet toisen koneen (hionta noin 10 eur/kaula). multakin saat 20 eur toimívan 1200 motin ja 30 eur vaihtotakuulla eli saat toisen koneen jos menee paskaksi ja huolin lisäksi kaikki ylimääräiset osat takaisin ettei jää romut nurkkiin..
Katoitko että öljy kulkee? Jos laakeri pyörähtää tai leikkaa kiinni niin öljyreikä menee tukkoon aina, eli pehmeä laakerikerros tuppautuu öljykanavaan -> sulaa lämmetessään.... Ja jos kerran on narahtanut kunnolla niin todennäköisesti jotain häikkää pumpulla -> ei ölppää... tai sitten kierrätetty riittävästi... tai saanut ilmaa eli öljyt vähissä... tai ajettu reipasta kaarreajoa vähillä öljyillä... tai huonot öljyt...
124/2101 practical beauty