onko väliä kuinka kireelle laittaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
peurajussi

onko väliä kuinka kireelle laittaa

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

tuossa tuli mieleen että onko mitään momenttia mihin kirii männän varren ne kaksi pulttia kun multa meni/suli 4 sylinteristä laakeri/pelti lätkä (kuului kova narina) käytin öljy pohjan auki näin kuinka 4 sylinterin laakeri/pelti lätkä oli sulanut ja tilasin uuden 4.50€ kpl laitoin läjään kokeilin pyörimään ja sain käyntiin kuului samanlailla narina oisko menny kaikki laakerit/pelti lätkät
arpati

Viesti Kirjoittaja arpati »

:shock: Kai joku vitsi sentään? :lol:
124/2101 practical beauty
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Autodatan mukaan kiertokangen laakerien kiristys tiukkuus on 52 Nm.. Kahdessa vaiheessa laitetaan eli ensin 26 Nm ja sitten 52 Nm.... Näin ainakin 1200 koneeseen... Muissa varmaankiin sama?
peurajussi

arpatille
v***u mitää vitsiä ehi kertoo anna s posti osoite minä laitan kuvan sinne niistä laakereista
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tarkastitko missä kunnossa laakerikaula oli?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jankos

Viesti Kirjoittaja Jankos »

ai ihan tosissaan :shock:

Siis jos laakeri on aivan paskana niin ihan varmasti kaulakin käyttökelvoton.
peurajussi

katoin ihan oli kunossa männän varteen oli vain palanut kiinni pien pala laakerista hioin pois ja uudet tilalle
KTC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

peurajussi lähetä mulle kuva osotteeseen hietsu88@netti.fi
arto hietakangas
Lada110
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Mulle kans kuvia: lada112@welho.com
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Wurtsi

Viesti Kirjoittaja Wurtsi »

Ja mites sitten on voitelu kyseiselle laakerille. Et tuleeko edes öljyä sinne. Jos kampiakselin öljykanava on tukossa.
arpati

Viesti Kirjoittaja arpati »

peurajussi kirjoitti:arpatille
v***u mitää vitsiä ehi kertoo anna s posti osoite minä laitan kuvan sinne niistä laakereista
Ok vaikutti vaan niin trollilta :lol:

Joo no jos ne laakerit on narahtaneet niin melkein menee kampura hiottavaksi eli ladan tapauksessa haet toisen koneen (hionta noin 10 eur/kaula). multakin saat 20 eur toimívan 1200 motin ja 30 eur vaihtotakuulla eli saat toisen koneen jos menee paskaksi ja huolin lisäksi kaikki ylimääräiset osat takaisin ettei jää romut nurkkiin..

Katoitko että öljy kulkee? Jos laakeri pyörähtää tai leikkaa kiinni niin öljyreikä menee tukkoon aina, eli pehmeä laakerikerros tuppautuu öljykanavaan -> sulaa lämmetessään.... Ja jos kerran on narahtanut kunnolla niin todennäköisesti jotain häikkää pumpulla -> ei ölppää... tai sitten kierrätetty riittävästi... tai saanut ilmaa eli öljyt vähissä... tai ajettu reipasta kaarreajoa vähillä öljyillä... tai huonot öljyt...
124/2101 practical beauty
peurajussi

silloin kun käytin öljy pohjan auki minä kokeilin paine ilmalla öljy kanavia hyvin tuntu ilma virtaavan öljyt on uuden karheet
Larzan

Viesti Kirjoittaja Larzan »

Voiskohan tuo johtua tuosta öljyn karheudesta?
Ehheh, vitsiä pukkaa..
sori.
Vastaa Viestiin