Päivän tyhmä kysymys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Päivän tyhmä kysymys

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mikä on...

Tässä se tulee...

JARRUPAINEEN TASAAJA?

:roll:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

oiskohan taka-akselistoon kiinnitetty säädin joka lisää jarrupainetta kuorman lisääntyessä...
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.

Hyvällä lykyllä hommasta selviää noin 2 tunnissa tai sitten...

Tämä kaikki kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Lada rules
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

RTJN65 kirjoitti:Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.

Hyvällä lykyllä hommasta selviää noin 2 tunnissa tai sitten...

Tämä kaikki kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Ei hätää. Auton jarrut on jo korjattu, mutta huoltolaskussa luki "Jarrupaineen tasaaja", ja se ei sanonut minulle mitään. Oli pakko sitä täällä kysyä.

Ps. En uskalla nyt kokeilla korjata itse... :oops:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

pienenä viisasteluna, niin tollakin on kai joku oikea kieliopillinenkin termi - ja-pääte viittaa tekevään henkilöön - vrt kaasuttaja (henkilö joka kaasuttaa) -kaasutin (varsinainen laite) - nivailija (joka ajaa nivaa) niva (ajettava auto) jne.. 8) :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Jaa niinkuin maalari->maalaaja, mestari->mestaaja :lol:
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta kaasuttaja termiä on kuullut käytettävän myös kaasuttimesta. Tasain ei kuitenkaan ole mikään sana, tai ainakin kuulostaa kököltä. No, jarrupaineen säädin. Vai säätäjä? ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

RTJN65 kirjoitti:Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.

Hyvällä lykyllä hommasta selviää noin 2 tunnissa tai sitten...

Tämä kaikki kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Murphyn laki :lol:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Ja 1700i:n ohjekirjassa lukee että autossa ei ole perinteistä virranjaotinta.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Eli se tasaa jarrupaineen sen mukaan kuinka paljon taka-aksellila on painoa?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
pressa
Viestit: 10540
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllä eli kun takana on paljon kuormaa on myös jarrupainetta enemmän
joskus olen kokeillut kun olin uusilla osilla kasannut takajarrut niin hiekalla kun jarruttilukkoon tyhjällä autolla takajarrut päästivät puolenmetrin jälkeen koska perä nousi niin paljon että tasaaja vähenti painetta
Hellu

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Se on jarrupaineen säätöventtiili. se mutikka.

ja kyllä. jarrunestettä oli kaikissa hihoissa ja korvissa sun muualla. ja putkea meni lukemattomia metrejä ja asennus-oltta.
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Itsekkin kun tuon nyt tässä talvella vaihoin niin katkesipa kumpainenkin jarruputki mikä siihen kiinni tuli. Onneksi olikin tarkoitus vaihtaa kaikki jarruputket niin ei haitannu vaika katkesivatkin.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vinkkinä jos noita pitää yrittää ehjänä availla niin lämpöä vaan reilusti. Tosin ensin mielellään nesteet pois. Tulikuuma neste päällä ei lie kivaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ja etenkin jos letkuille ollaan lämpöä antamassa niin kannattaa olla varovainen kuitenkin sen lämmon kanssa... Kerran ollut paikalla kun annettu jarruletkulle lämpöä volvossa ja letku kirjaimellisesti räjähti poikki.
Vastaa Viestiin