Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.
Hyvällä lykyllä hommasta selviää noin 2 tunnissa tai sitten...
RTJN65 kirjoitti:Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.
Tämä kaikki kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Ei hätää. Auton jarrut on jo korjattu, mutta huoltolaskussa luki "Jarrupaineen tasaaja", ja se ei sanonut minulle mitään. Oli pakko sitä täällä kysyä.
Ps. En uskalla nyt kokeilla korjata itse...
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
pienenä viisasteluna, niin tollakin on kai joku oikea kieliopillinenkin termi - ja-pääte viittaa tekevään henkilöön - vrt kaasuttaja (henkilö joka kaasuttaa) -kaasutin (varsinainen laite) - nivailija (joka ajaa nivaa) niva (ajettava auto) jne..
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Mutta kaasuttaja termiä on kuullut käytettävän myös kaasuttimesta. Tasain ei kuitenkaan ole mikään sana, tai ainakin kuulostaa kököltä. No, jarrupaineen säädin. Vai säätäjä?
RTJN65 kirjoitti:Ja kun vaihdat sitä niin : 1. Jarrunesteet valuu hihaan. 2. Jarrunesteet valuu silmään. 3. Paineen tasaajalle tulevat putket menee poikki irroitettasessa (jompi kumpi tai molemmat). 4. Se putki joka menee poikki on se joka tulee pääjarrusylinteriltä (pisin). 5. Asennettaessa putket tulee väärään järjestykseen. 6. Järjestystä vaihdettaessa katkeaa se toinenkin putki 7. Jarrunestettä on nyt jo molemmissa hihoissa kainaloissa asti ja sekä myös molemmissa silmissä.
kyllä eli kun takana on paljon kuormaa on myös jarrupainetta enemmän
joskus olen kokeillut kun olin uusilla osilla kasannut takajarrut niin hiekalla kun jarruttilukkoon tyhjällä autolla takajarrut päästivät puolenmetrin jälkeen koska perä nousi niin paljon että tasaaja vähenti painetta
Itsekkin kun tuon nyt tässä talvella vaihoin niin katkesipa kumpainenkin jarruputki mikä siihen kiinni tuli. Onneksi olikin tarkoitus vaihtaa kaikki jarruputket niin ei haitannu vaika katkesivatkin.
Ja etenkin jos letkuille ollaan lämpöä antamassa niin kannattaa olla varovainen kuitenkin sen lämmon kanssa... Kerran ollut paikalla kun annettu jarruletkulle lämpöä volvossa ja letku kirjaimellisesti räjähti poikki.