Vauhtipyörän kevennys

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

jos laittaa dgv:n niin kannattaa tehdä korokepala kaasarin ja imusarjan väliin tekee meineen rutosti vääntöä.
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

minkäs pitunen.onko vaaka vai pysty?
mitäs se meinaa vääntöjen suhteen kun kevennytän vauhtipyörää ja jos kaasutin tois alavääntöä niin olisko mulla sitte vääntävä kone niin ylä kuin ala kierroksilla.
kun en oikein vielä tiedä tätä systeemiä joten haluan teiltä varmaa tietoa. :twisted:
arto hietakangas
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo vauhtipyörä vaikuttaa eniten 1- ja 2-vaihteilla lähinnä. Eli vaikuttaa siihen kuinka nopeasti moottorin kierrosluku muuttuu. Kassari sitten vaikuttaa jo enemmän. Itse kannattaisin normaaliajoon vaiheittain aukeavaa kaasaria. Vain osittain auki oleva läppä aina häiritsee virtausta (vrt. bmw valvetronic, sorry...). Osakaasulla kuitenkin vain yksi imupulssi aina kerrallaan niin yksi läppä kyllä selviää koko ruokkimisesta ja bonuksena suurempi virtausnopeus. Ja täyskaasulla sitten kuitenkin kaikki auki.

Offtopic: 2l tc:stä versio jossa yhdellä vaiheittain aukeavalla 2-kurkkuisella 34mm weberillä 140hv...
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ootko ajatellu että mitä maksaa tuo kannen viilaus ammattimiehellä?
ladalada

Viesti Kirjoittaja ladalada »

lada 1300s kirjoitti:Ootko ajatellu että mitä maksaa tuo kannen viilaus ammattimiehellä?
riippuu siitä että mitä haluat kannelle tehtävän ja missä kunnossa se on, 0-300e + kansipahvi ja pultit
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

ja siihen vielä nokka, kaasari peltisatsi jotta kannesta on hyötyä? plus jos poraa lohkoa, mutta eihän se virittäminen ikinä halpaa hommaa ole.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Vähän menee oftopic mutta kun nyt taas virittämisestä puhutaan:

DGV lähes vakio koneeseen?
Kanavien ja palotilojen kiillotus ajatuksena ei muuta virnaamista, tavoite saada tasasesti toimiva, kaasuherkkä, pienillä kierroksilla hyvin vääntävä kone, laittaako tuon DGV:n vai ladan oma kaasari?

Hyötyä/haittaa?????
Kuva
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Hain vauhtipyörän eilen sepältä. Menihän siinä vähän aikaa mutta "mikäs hätä tässä, kuivassa kaivossa" Ja pääasia että tuli hyvä. Se on nyt tasan 5.5kg ja keskikohtaan ei ole koskettu ettei tule kyljestä ulos isoillakaan kierroksilla. Kiillottipa seppä vielä kytkinpinnatkin kaupan päälle. Tänään pitäs soitella vähän eri koneistamoihin tasapainotuksen ja muun virittämisen takia :wink:
Siperia opettaa...
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

eikö se vauhtipyörän paino mitata hammaskehäm kiin ollessa? etten turhaan ota irti. vien se varmaan ens viikolla kouluuni sorvattavaksi asialliselle tutulle,kun siä amikses on paljon jotain hörhöjä.
arto hietakangas
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

onko kellään sorvatusta vauhtipyörästä kuvaa? tietäisin sanoa mistä kohtaa ottais pois. eikö sitä sorvata siltä kuperalta puolelta ettei kytkin levyn puolelta :roll:
arto hietakangas
Avatar
KTC
Viestit: 195
Liittynyt: 24.12.2004 9:31
Paikkakunta: karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTC »

vastauksia pian!
arto hietakangas
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

aika halvalla joku viilaa kantta, meinaan vaan että voi olla alakanttiin tuo 0-300€ kyselin tuossa tutuilta jannuilta, semmoset 500 ja siitä ylöspäin riipuen paljon halutaan virtauksia ja kannesta voimoo. melko kallista :cry: elämä on :wink:
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuohon keventelyyn, niin mahdollisimman läheltä ulkokehää, keskiöön ei kannata koskea eikä kytkinpintaan. Ei ole juuri väliä punnitseeko hammaskehän kanssa tai ilman, ellei essonbaariin halua, silloinhan kannattaa ilman punnita :roll: Oikeastaan ainoa millä on väliä ja mitä tuossa pyritään pienentämään on moottorin pyörivien osien hitausmomenttia. Mutta tuon mittus onkin jo mielenkiintoisempaa.

Kansien työstön hinnat lähtee vanhasta viidestäsadasta, eli jotain 85€ ja siitä ylöspäin RIIPPUEN mitä kannelle tehdään. Kun ruvetaan kanavia nostamaan ja venttiilejä isontamaan niin puhutaan nopeasti jo noin 2k€ summista.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin