Vauhtipyörän kevennys
Tuo vauhtipyörä vaikuttaa eniten 1- ja 2-vaihteilla lähinnä. Eli vaikuttaa siihen kuinka nopeasti moottorin kierrosluku muuttuu. Kassari sitten vaikuttaa jo enemmän. Itse kannattaisin normaaliajoon vaiheittain aukeavaa kaasaria. Vain osittain auki oleva läppä aina häiritsee virtausta (vrt. bmw valvetronic, sorry...). Osakaasulla kuitenkin vain yksi imupulssi aina kerrallaan niin yksi läppä kyllä selviää koko ruokkimisesta ja bonuksena suurempi virtausnopeus. Ja täyskaasulla sitten kuitenkin kaikki auki.
Offtopic: 2l tc:stä versio jossa yhdellä vaiheittain aukeavalla 2-kurkkuisella 34mm weberillä 140hv...
Offtopic: 2l tc:stä versio jossa yhdellä vaiheittain aukeavalla 2-kurkkuisella 34mm weberillä 140hv...
Vauhdin tae - alamäki
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Vähän menee oftopic mutta kun nyt taas virittämisestä puhutaan:
DGV lähes vakio koneeseen?
Kanavien ja palotilojen kiillotus ajatuksena ei muuta virnaamista, tavoite saada tasasesti toimiva, kaasuherkkä, pienillä kierroksilla hyvin vääntävä kone, laittaako tuon DGV:n vai ladan oma kaasari?
Hyötyä/haittaa?????
DGV lähes vakio koneeseen?
Kanavien ja palotilojen kiillotus ajatuksena ei muuta virnaamista, tavoite saada tasasesti toimiva, kaasuherkkä, pienillä kierroksilla hyvin vääntävä kone, laittaako tuon DGV:n vai ladan oma kaasari?
Hyötyä/haittaa?????
Hain vauhtipyörän eilen sepältä. Menihän siinä vähän aikaa mutta "mikäs hätä tässä, kuivassa kaivossa" Ja pääasia että tuli hyvä. Se on nyt tasan 5.5kg ja keskikohtaan ei ole koskettu ettei tule kyljestä ulos isoillakaan kierroksilla. Kiillottipa seppä vielä kytkinpinnatkin kaupan päälle. Tänään pitäs soitella vähän eri koneistamoihin tasapainotuksen ja muun virittämisen takia 

Siperia opettaa...
Tuohon keventelyyn, niin mahdollisimman läheltä ulkokehää, keskiöön ei kannata koskea eikä kytkinpintaan. Ei ole juuri väliä punnitseeko hammaskehän kanssa tai ilman, ellei essonbaariin halua, silloinhan kannattaa ilman punnita
Oikeastaan ainoa millä on väliä ja mitä tuossa pyritään pienentämään on moottorin pyörivien osien hitausmomenttia. Mutta tuon mittus onkin jo mielenkiintoisempaa.
Kansien työstön hinnat lähtee vanhasta viidestäsadasta, eli jotain 85€ ja siitä ylöspäin RIIPPUEN mitä kannelle tehdään. Kun ruvetaan kanavia nostamaan ja venttiilejä isontamaan niin puhutaan nopeasti jo noin 2k€ summista.

Kansien työstön hinnat lähtee vanhasta viidestäsadasta, eli jotain 85€ ja siitä ylöspäin RIIPPUEN mitä kannelle tehdään. Kun ruvetaan kanavia nostamaan ja venttiilejä isontamaan niin puhutaan nopeasti jo noin 2k€ summista.
Vauhdin tae - alamäki