Vauhtipyörän kevennys
Vauhtipyörän kevennys
Millaseks ton 1.6 koneen vauhtipyörän vois kevennyttää jos puhutaan vielä hillitystä keventämisestä eli paljonko pois tai kuinka painava valmiina? Punnittin sen äsken ja näytti painavan n,6.5kg (henkilövaaka
) korjatkaa jos on tarkempaa tietoo. Tulishan siihen sit tietysti muitakin virityksiä puristuksen nosto, virtaava kansi, nokka,kaasarit yms...
Pistäkää ohjetta niin vien pyörän ja lohkon koneistettavaksi.
Siperia opettaa...
-
L Power
kannentyöstö, iso kaksi kurkkuinen kaasutin,mutta pysty vai vaakaimu
uskaltaisinko viedä kouluuni sorvattavaksi viimeistä vuotta käyville
ja kannattaako mun itte työstää kansi? kun oon autopuolella ja siä on kone. vai laskenko kantta koulus ja loput jää ammatti miehelle.
lämmin kiitos jo näin etukäteen teille fiksuille miehille
arto hietakangas
-
ladalada
Ei vääntö häviä mihinkään, voi tosin siltä tuntua kun on hieman vaikeampi lähteä liikkeelle. Sorvauskaan ei ole mahdoton homma jos osaa sorvia käyttää =) Eli eiköhän sen voi sinne kouluun kiikuttaa.
Kannen plaanaus ei muistaakseni ollut erityisen kallista joten sen henk.kohtaisesti jättäisin osaaville..
Kannen plaanaus ei muistaakseni ollut erityisen kallista joten sen henk.kohtaisesti jättäisin osaaville..
-
L Power
Vääntöalue vaan muuttuu, eli vääntää isommilla kierroksilla paremmin.
Sulla siis peltisarja? omasta kannesta otettiin 1mm pois ja kanavat saman kokosiksi kuin pelti/imu sarjassa, hiotut venttiilit. Suosittelisin kyllä että veisit kannen työstöön sellaiselle henkilölle joka on aiemminkin työstänyt kansia, ettei tuu liian isoja kanavia virtauksia huonontamaan, ladan kannestahan ei kannata imu eikä pakopuolelta paljoa kanavien sisäkurveista ottaa pois jos nyt ollenkaan, jotkut on jopa laittanu plastic paddingia kanavien sisäkurveihin virtausta nopeuttamaan!
Sulla siis peltisarja? omasta kannesta otettiin 1mm pois ja kanavat saman kokosiksi kuin pelti/imu sarjassa, hiotut venttiilit. Suosittelisin kyllä että veisit kannen työstöön sellaiselle henkilölle joka on aiemminkin työstänyt kansia, ettei tuu liian isoja kanavia virtauksia huonontamaan, ladan kannestahan ei kannata imu eikä pakopuolelta paljoa kanavien sisäkurveista ottaa pois jos nyt ollenkaan, jotkut on jopa laittanu plastic paddingia kanavien sisäkurveihin virtausta nopeuttamaan!
joudun siis kierrättään konetta enemmän kun aiemmin
paljonko suosittelette kantta laskettavaksia. ja mitä ominaisuuksia mun pitää vaatia koneistajalta että kannesta tulee sopiva näihin mun vireisiin vai tietääkö se itse kun kerron mitkä virit laitan kiinni. käykö muuten vakio imusarja vai pitääkö teettää uusi?
onko 2" tai2,5"putkisto hyvä
oliko noi vauhtipyörän suositus painot oikeat
ajattelin että uskaltaa sit sanoo sen painon sille joka sen pyörän sorvaa.
minkä moisis paikoissa niitä tasapainotetaan
kyselen nyt teiltä että opin noita virityksen alkeita, kun koulus perustuu huoltoon ja korjaukseen enemmän nämä asiat.
munhan kannattaa ottaa kone kokonaan auki kun rupean virittämään. enkö olekin oikeassa. mitä meinaatte kannattaako nokka-akselia vaihtaa näiden viriosien vaihdon yhteydessä
lämmin kiitos jo näin etukäteen.
arto hietakangas
[quote="KTC"] mitä ominaisuuksia mun pitää vaatia koneistajalta että kannesta tulee sopiva näihin mun vireisiin vai tietääkö se itse kun kerron mitkä virit laitan kiinni. käykö muuten vakio imusarja vai pitääkö teettää uusi?
minkä moisis paikoissa niitä tasapainotetaan
ja tartteeko viedä painotettavaksi muuta kuin pyörä
munhan kannattaa ottaa kone kokonaan auki kun rupean virittämään. enkö olekin oikeassa. mitä meinaatte kannattaako nokka-akselia vaihtaa näiden viriosien vaihdon yhteydessä
Kyllä se ammattimies tietää miten se sen kannen plaanaa ja kanavat suurentaa. Imusarja käy jos käytät vakio kaasaria mutta se kannattaa kohdistaa kanaviin nähden.
Tasapainotukseen kannattaa viedä kaikki kampiakselissa kiinni olevat osat: Kampi, vauhtipyörä,kytkin ja hihnapyörä nehän sielä pyörii samaan tahtiin
Kone on pakko aukasta että saat kampiakselin sun muut pois ja sit kun kansi lähtee ylhäältä rupee se kone oleen jo aikalailla auki
Jos vaihdat kaasarin isommaks niin sillon nokka kannattaa vaihtaa se on kuitenkin koneen sydän.
Tossa nyt oli joitain ohjeita, haulla kannattaa kokeilla (löytyy varmasti) esim: nivan viritys. Ohjeet on kyl 1600 koneelle mutta soveltaen
minkä moisis paikoissa niitä tasapainotetaan
munhan kannattaa ottaa kone kokonaan auki kun rupean virittämään. enkö olekin oikeassa. mitä meinaatte kannattaako nokka-akselia vaihtaa näiden viriosien vaihdon yhteydessä
Kyllä se ammattimies tietää miten se sen kannen plaanaa ja kanavat suurentaa. Imusarja käy jos käytät vakio kaasaria mutta se kannattaa kohdistaa kanaviin nähden.
Tasapainotukseen kannattaa viedä kaikki kampiakselissa kiinni olevat osat: Kampi, vauhtipyörä,kytkin ja hihnapyörä nehän sielä pyörii samaan tahtiin
Kone on pakko aukasta että saat kampiakselin sun muut pois ja sit kun kansi lähtee ylhäältä rupee se kone oleen jo aikalailla auki
Jos vaihdat kaasarin isommaks niin sillon nokka kannattaa vaihtaa se on kuitenkin koneen sydän.
Tossa nyt oli joitain ohjeita, haulla kannattaa kokeilla (löytyy varmasti) esim: nivan viritys. Ohjeet on kyl 1600 koneelle mutta soveltaen
Siperia opettaa...
Esim: weber 32/36dgav menee imusarjaan heittämällä ilman mitään sovituslaippoja... Riittää kun imusarjan kohdistaa kanaviin, helpoiten menee kun annat koneistajan työstää sen samalla kun kanavat. Voithan tietysti kokeilla killottaa sitä imusarjan sisäpuolta jos keksit sopivan työkalun, seinämäthän on valun jäljiltä "mielettömän ryppyset". Rupee löpö virtaan vähän paremmin 
Siperia opettaa...
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä tuo Weberi riittää hyvin pitkälle. Mutta siis ei tuota dgav:tä kannata laittaa. Ennen dgv. Ei sitä automaattiryyppyä kukaan ala rakenteleen toimivaksi
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.