
kone juntturissa
kone juntturissa
nyt on niin ikävästi käyny että larban kone on jääny juntturiin, mistäköhän kannattais alkaa asiaa selvittelemään, auto on seissyt kyllä vähän aikaa. 

Kysymystä helpottaa jos tietää kuinka kauan on moottori ollut käyttämättömänä. Jos yli vuoden niin silloin bensa/öljy seosta sylintereihin (70%bensaa ja 30%moottoriöljy). Mutta vain alle 0,5 desiä per sylinteri. Sen voi kaataa tulpanreijistä sisälle ja antaa vaikuttaa yön yli.
Sitten kampiakselin päästä pyöräytyksia jotta kone pyörii. Ja ei kun starttaamaan.
Sitten kampiakselin päästä pyöräytyksia jotta kone pyörii. Ja ei kun starttaamaan.
Lada rules
mulla oli tossa vähä aikaa sitte kone muutaman kuukauden tallin lattialla ja oli sitte ottanu ja jääny jumiin,no ei muutaku polttoöljyä sylintereihin antoin päivän vaikuttaa ja jako avain kampiakselin päähän ja pyörittää.
hyvin toimii vieläkin,kannattaa vaan muistaa pitää ne tulpat pois paikaltaan ja vähä aikaa strartilla pyörittää tulee ihan makiat suihkut sieltä tulpan reijistä
hyvin toimii vieläkin,kannattaa vaan muistaa pitää ne tulpat pois paikaltaan ja vähä aikaa strartilla pyörittää tulee ihan makiat suihkut sieltä tulpan reijistä
Ota "johtosarja" irti vastuksesta, jos sulakkeet palaa on johtosarjassa oikosulku, jos ei niin vastus on rikki ja siinä ei paljo sähkömiehet auta.taskuteppo kirjoitti:juu, katoin että venttiilit on ehjiä.. mutta oli laittamassa lohkolämppäriä kiinni kun sitten kuulu paukahus ja sulakkeet palo tallista... prrkele oli ottanu jostakin oikoseen. vaihoin talliin sulakkeet mutta se vaan poltti ne silti. täytyy kysyä sähkäri paikalle... ja lada jää vielä paikalleen...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jos johtoa on kuljetettu auton mukana voi olla että tiesuola ja muu töhnä johtaa pistotulpassa virran oikoseen.Näin voi käydä myös jatkopistokkeessa.Jos vielä paukuu niin lohkolämmittemen pistoke autossa voi olla tiesulan ym. töhän takia oikarissa jos suojaläppä ei ole ollut kiinni kun johto on ollut irti.
Yksi konsti on vielä kääntää pitotulppa pistorasiassa toisinpäin,niin silloin vaihejohto ja nollajohto vaihtavat paikkaa keskenään.Jos sulake kestää niin silloin johdon toinen napa vetää "maihin".
Yksi konsti on vielä kääntää pitotulppa pistorasiassa toisinpäin,niin silloin vaihejohto ja nollajohto vaihtavat paikkaa keskenään.Jos sulake kestää niin silloin johdon toinen napa vetää "maihin".