kone juntturissa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
taskuteppo

kone juntturissa

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

nyt on niin ikävästi käyny että larban kone on jääny juntturiin, mistäköhän kannattais alkaa asiaa selvittelemään, auto on seissyt kyllä vähän aikaa. :roll:
taskuteppo

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

eikö kukaan keksi mitään mistä kannattais aloittaa ja mikä vois olla vikana
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kysymystä helpottaa jos tietää kuinka kauan on moottori ollut käyttämättömänä. Jos yli vuoden niin silloin bensa/öljy seosta sylintereihin (70%bensaa ja 30%moottoriöljy). Mutta vain alle 0,5 desiä per sylinteri. Sen voi kaataa tulpanreijistä sisälle ja antaa vaikuttaa yön yli.

Sitten kampiakselin päästä pyöräytyksia jotta kone pyörii. Ja ei kun starttaamaan.
Lada rules
taskuteppo

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

ei oo seissy kun jonkun 3kk, kävin vähän tutkimassa niin selvis että nokkaketju on ihan löysä..
KuikkaMotorsport

Viesti Kirjoittaja KuikkaMotorsport »

luovuta jo ja ostetaan se nappisilmä ni sä saat sen koneen siitä :)
taskuteppo

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

ikinä ei piä luovuttaa, prrkele
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

taskuteppo kirjoitti:ei oo seissy kun jonkun 3kk, kävin vähän tutkimassa niin selvis että nokkaketju on ihan löysä..
Notta oliskoos venttiili jääny moikkaan mäntää...
124/2101 practical beauty
KuikkaMotorsport

Viesti Kirjoittaja KuikkaMotorsport »

trailerin vuokra olis muute 20€
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos seisonut kauan ja mahdollista että vettä päässyt koneeseen niin jäätyminen on myös yksi mahdollisuus näillä keleillä.
Vauhdin tae - alamäki
taskuteppo

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

juu, katoin että venttiilit on ehjiä.. mutta oli laittamassa lohkolämppäriä kiinni kun sitten kuulu paukahus ja sulakkeet palo tallista... prrkele oli ottanu jostakin oikoseen. vaihoin talliin sulakkeet mutta se vaan poltti ne silti. täytyy kysyä sähkäri paikalle... ja lada jää vielä paikalleen... :cry:
julli

Viesti Kirjoittaja julli »

mulla oli tossa vähä aikaa sitte kone muutaman kuukauden tallin lattialla ja oli sitte ottanu ja jääny jumiin,no ei muutaku polttoöljyä sylintereihin antoin päivän vaikuttaa ja jako avain kampiakselin päähän ja pyörittää.
hyvin toimii vieläkin,kannattaa vaan muistaa pitää ne tulpat pois paikaltaan ja vähä aikaa strartilla pyörittää tulee ihan makiat suihkut sieltä tulpan reijistä
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

taskuteppo kirjoitti:juu, katoin että venttiilit on ehjiä.. mutta oli laittamassa lohkolämppäriä kiinni kun sitten kuulu paukahus ja sulakkeet palo tallista... prrkele oli ottanu jostakin oikoseen. vaihoin talliin sulakkeet mutta se vaan poltti ne silti. täytyy kysyä sähkäri paikalle... ja lada jää vielä paikalleen... :cry:
Ota "johtosarja" irti vastuksesta, jos sulakkeet palaa on johtosarjassa oikosulku, jos ei niin vastus on rikki ja siinä ei paljo sähkömiehet auta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jos johtoa on kuljetettu auton mukana voi olla että tiesuola ja muu töhnä johtaa pistotulpassa virran oikoseen.Näin voi käydä myös jatkopistokkeessa.Jos vielä paukuu niin lohkolämmittemen pistoke autossa voi olla tiesulan ym. töhän takia oikarissa jos suojaläppä ei ole ollut kiinni kun johto on ollut irti.
Yksi konsti on vielä kääntää pitotulppa pistorasiassa toisinpäin,niin silloin vaihejohto ja nollajohto vaihtavat paikkaa keskenään.Jos sulake kestää niin silloin johdon toinen napa vetää "maihin".
Vastaa Viestiin