Pohjan öljyäminen
Pohjan öljyäminen
Mitäs mieltä olette pohjan öljyämisestä ja mitä öljyä siihen käytätte?
Itse öljyän pariin kertaan vuodessa ladan pohjan, ovien sisäpuolen, lokasuojan kaaret, kynnyskotelon, jne...
Öljynä olen käyttänyt halvinta moottoriöljyä mitä olen löytänyt..
Teräketjuöljyistä kun ei aina selviä ovatko vesiliukoisia vai ei...
Itse öljyän pariin kertaan vuodessa ladan pohjan, ovien sisäpuolen, lokasuojan kaaret, kynnyskotelon, jne...
Re: Pohjan öljyäminen
Jos sen noin useasti tekee ja puhtaalla öljyllä ni ei luulis ruostuvan. Itse olen sen verran laiska, että "huollan" autojeni ruostesuojauksen joka toinen kesä. Ja pääsääntöisesti ihan tehdastekoisilla aineilla. Eikä koskaan näitä kovettuvia aineita ruosteen päälle.nanno kirjoitti:Mitäs mieltä olette pohjan öljyämisestä ja mitä öljyä siihen käytätte?
Alustamassaa tulee kyllä yleensä jatketua moottoriöljyllä. Sitte ei oo niin nuukaa, vaikka jääkin vähän ruostetta alle.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
alustan\koteloiden suojaukseen olen käyttänyt seuraavan laista molotovinkoktailia teräketjuöljyä + alustamassaa ja ohenteeksi bensaa... suojaa hyvin ja bensalla lantrattuna liottaa alustassa jo olevaa massaa ja tukkii sen halkeamia... toimii
kannattaa tosin irrottaa akku ja antaa biilin huilia yön yli ko. homman jälkeen nii ei bensahöyryt tee daadaasta soihtua
kannattaa tosin irrottaa akku ja antaa biilin huilia yön yli ko. homman jälkeen nii ei bensahöyryt tee daadaasta soihtua

Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
TV:stä näin pohjan öljyämiskonstin auton jalkatilan puolelta.Otetaan matot pois ja levitetään jotain vaseliinia suojattavalle alueelle.Päälle laitetaan jätesäkki.Laitetaan matot takaisin.Koko homma perustuu siihen,että vaselini estää kosketuksen hapen kanssa ja samalla ruostumisen.Ohjelmassa eräs nuorimies näytti kuinka ruostuminen oli lähes pysähtynyt verrattuna suojaamattomaan alueeseen.
Joo se vaseliinijuttu on ihan kätevä se estää hapen ja kosteuden pääsyn... Eli ehkäisee ruostumista samaa käytän virvelin kelassa toimii loistavasti talvellakin kun laittaa sisäosaan kunnolla vaseliiniä. Tosin käytin entisestä työpaikasta "unohtunutta" kärcher painepesurien vaseliinia...
Pohjan öljyämiseen käytän öljyn ja tervan seosta heh heh auto tuoksuu vuoden tervalle... Mutta ei ruost
Pohjan öljyämiseen käytän öljyn ja tervan seosta heh heh auto tuoksuu vuoden tervalle... Mutta ei ruost

Onhan noihin tullut sovellettua massoja, öljyä ja tervaakin. Joka kevät ja syksy melkein tehtävä kun ajaa paljon sorateitä ja suolattuja teitä. Ensin kivet hakkaa ja sitten suola syö. Paras konsti tietysti hiekkapuhallus, pohjamaali ja massa jos ruostetta on jo päässyt syntymään. Toki ehkäisyllä tätä tulee välttää.
Vauhdin tae - alamäki
Putsaatteko pohjaa koskaan ennen uudelleenmassausta? Vai vedättekö vaan vanhan päälle uudet tavarat? Mites noi kotelon rasvaukset? Jollain erikoishommelilla sinne ruikkaatte? On meinaa vuosi sitten ostohetkellä täysin ruosteeton kaveri alkanu pikkuhiljaa osoittamaan kukkimisen merkkejä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Olen pessy pohjan painepesurilla. Vanhan massan päälle ei tarvi laittaa uutta. Jos maassa on lähtenyt, mutta alla maalipinta niin siihen massaa. Jos taas on alkanut jo ruostumaan niin hiekkapuhallus, vähintään pohjamaali ja sitten massa. Massa ei pysy pelkässä pellissä, välissä pitää olla vähintään pohjamaali, mielellään pintamaalikin.Misha kirjoitti:Putsaatteko pohjaa koskaan ennen uudelleenmassausta? Vai vedättekö vaan vanhan päälle uudet tavarat? Mites noi kotelon rasvaukset? Jollain erikoishommelilla sinne ruikkaatte? On meinaa vuosi sitten ostohetkellä täysin ruosteeton kaveri alkanu pikkuhiljaa osoittamaan kukkimisen merkkejä.
Kotelo-/alusta-/kiveniskumassa ruisku letkulla maksaa abaut. 20Euroa ja litran purkki kotelosuojaa 7Euroa. Noiden lisäksi tarvii paineilmaa...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Näytti ihan toimivalta se Puskurissa esitelty keino. Mutta uudehkoihin käyttöautoihin suosittelisin ihan oikeaa ruostesuojausta. Maksaa tietysti jonkin verran, mutta eipä tarvii ihan heti ruveta peltitöitä tekemään. Tietty sitten, jos ei pidä autoaan käytössä pitkään, niin on jo vähän toinen juttu.Jaska HKI kirjoitti:TV:stä näin pohjan öljyämiskonstin auton jalkatilan puolelta.Otetaan matot pois ja levitetään jotain vaseliinia suojattavalle alueelle.Päälle laitetaan jätesäkki.Laitetaan matot takaisin.Koko homma perustuu siihen,että vaselini estää kosketuksen hapen kanssa ja samalla ruostumisen.Ohjelmassa eräs nuorimies näytti kuinka ruostuminen oli lähes pysähtynyt verrattuna suojaamattomaan alueeseen.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)