Aurauskulman säätö

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Aurauskulman säätö

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

On noita nappiksen pyöränkulmia vähän muuteltu, ja aurauksensäätöholkeissa on säätövarat lopussa, jotenka mitäs tehdään asialle?Löytyykö ulompia raidetangonpäitä pitemmällä kierteellä jostain muusta autosta?Entäs pidempää säätöholkkia?Millainen systeemi Nivassa on?Kertoilkaa samasta ongelmasta kärsineet!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

voiko tuollaistakin tapahtua?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
VILEENI

Viesti Kirjoittaja VILEENI »

Kun Ladakuskista ja Ladasta kyse,mikään ei ole mahdotonta
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kerroppas hieman mitä on tehty, ihan mielenkiinnosta?
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nivan raidetangot on samat kuin normi takapotkussa.
Juu mielenkiintonen ois tietää millasta lumiauraa ollaan vääntämässä jos säätövara on loppu.
Jos tosiaan ois säätövara oikeesti loppu ja vielä tarvis saara kännettyä ni rakenna raidetanko säätöholkista ja kahdesta sisemmästä raidetangonpäästä on ainakin pitkä.
Kuva
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Elikkäs tuossa ongelmavehkeessä on lyhyemmät ja ulommas menevät kääntövarret ja aurauksensäätöholkki on aina ollut lopuillaan.Nyt pamahti poorissa ollut kivi rikkoen vanteen ja käänsi pyöriä haritukselle.Mistään ei vaan näy kohtaa, mikä olis taipunut.
Toveri Nivan vinkkiin tyrmäyksenä kerrottakoon, että ulko- ja sisäpäässä on luonnollisesti erikätiset kierteet.Osaako joku kertoa Nivan ohjausosista tarkemmin?Raidetangon sisempi pää näyttäis kataloogin mukaan erinlaiselta, mutta mikä ero siinä on?Aurauksensäätöholkki ja apusimpukka on samalla numerolla, joten kierre/nivelpää kyllä sopisi?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Raidetangonpäät ovat samat sekä sisempi että ulompi ja vasen että oikee nivoissa ja takapotkuissa, mutta keskitanko eli säätöholkki on eri sarjanumerolla motonetissa, täytyykin mitata se tänään!
Kuva
olavi2101
Viestit: 165
Liittynyt: 6.5.2004 11:18
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja olavi2101 »

:idea: Katsoitko pallo niveliä että ne on paikolaan :?: sellainen täräys muuttaa heti kulmat 2mm toisessa kohassa voi olla2cm mittaa moottoripalkista molemmat puolet vas ja oik etupyörä etäisyys alapallosta
korin alapalkkiin molemmat puolet Ennenkuin alat fiilaa raide säätöjä
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nivan raidetanko tosiaan koostuu samoista palikoista kun takapotkun eli sekä sisempi- että ulompi pää ja säätöholkki on saman pituiset mutta nivassa raidetanko on niinpäin että lyhyt sisempi ja pitkä ulompi kun väittivät varaosaliikkeessä että lyhyt ois ulompi mutta onko raidetanko sitten takapotkussa näinpäin?
Kuva
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Takapotkussa uloimmat on samanlaiset ja lyhyet.Sisemmissä on taivutus ja o/v erinlaiset.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

huomasin itellä saman ongelman et säätövara loppui kesken ja pienten yhteen sattumien vuoksi ölin vaihtanut nappisilmän välitangon kanttilamppuun.
se oli 1cm kapeampi kuin alkuperäisempi.
eli kantti lampussa 1cm leveämpi simpukoiden välitanko kuin nappisilmässä.
oisko tosta apua???
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Jaa! :shock: Kuulostaa liian hyvälle! :D
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.

Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jankos kirjoitti:Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.

Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
mites ku varaosakataloogi kertoo tuon 2101-3003011 osan olevan kaikissa malleissa, mutta 2107 ja 2104 se onkin vaihtunut jossain välissä 2101-3003010 osaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

ei se ollut kierossa. vaan otin vanhakoppasesta sen irti ja laitoin uuskoppaseen,sain pyöränkulmat juuri ja juuri kohdalleen.
huomasin asian vasta kun laitoin kilpurista otetun takas vahakoppaseen niin pyörät jäivät auraukselle pirusti.
mittasimme kaverilta ostetusta varresta 1cm eron ja molemmissa oli pyörät linjassa. ihmeellistä kyllä enpä tota itekään tiennyt,ihmettelin vaan kun säätövara oli melkein loppu.
Vastaa Viestiin