Aurauskulman säätö
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Aurauskulman säätö
On noita nappiksen pyöränkulmia vähän muuteltu, ja aurauksensäätöholkeissa on säätövarat lopussa, jotenka mitäs tehdään asialle?Löytyykö ulompia raidetangonpäitä pitemmällä kierteellä jostain muusta autosta?Entäs pidempää säätöholkkia?Millainen systeemi Nivassa on?Kertoilkaa samasta ongelmasta kärsineet!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nivan raidetangot on samat kuin normi takapotkussa.
Juu mielenkiintonen ois tietää millasta lumiauraa ollaan vääntämässä jos säätövara on loppu.
Jos tosiaan ois säätövara oikeesti loppu ja vielä tarvis saara kännettyä ni rakenna raidetanko säätöholkista ja kahdesta sisemmästä raidetangonpäästä on ainakin pitkä.
Juu mielenkiintonen ois tietää millasta lumiauraa ollaan vääntämässä jos säätövara on loppu.
Jos tosiaan ois säätövara oikeesti loppu ja vielä tarvis saara kännettyä ni rakenna raidetanko säätöholkista ja kahdesta sisemmästä raidetangonpäästä on ainakin pitkä.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Elikkäs tuossa ongelmavehkeessä on lyhyemmät ja ulommas menevät kääntövarret ja aurauksensäätöholkki on aina ollut lopuillaan.Nyt pamahti poorissa ollut kivi rikkoen vanteen ja käänsi pyöriä haritukselle.Mistään ei vaan näy kohtaa, mikä olis taipunut.
Toveri Nivan vinkkiin tyrmäyksenä kerrottakoon, että ulko- ja sisäpäässä on luonnollisesti erikätiset kierteet.Osaako joku kertoa Nivan ohjausosista tarkemmin?Raidetangon sisempi pää näyttäis kataloogin mukaan erinlaiselta, mutta mikä ero siinä on?Aurauksensäätöholkki ja apusimpukka on samalla numerolla, joten kierre/nivelpää kyllä sopisi?
Toveri Nivan vinkkiin tyrmäyksenä kerrottakoon, että ulko- ja sisäpäässä on luonnollisesti erikätiset kierteet.Osaako joku kertoa Nivan ohjausosista tarkemmin?Raidetangon sisempi pää näyttäis kataloogin mukaan erinlaiselta, mutta mikä ero siinä on?Aurauksensäätöholkki ja apusimpukka on samalla numerolla, joten kierre/nivelpää kyllä sopisi?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nivan raidetanko tosiaan koostuu samoista palikoista kun takapotkun eli sekä sisempi- että ulompi pää ja säätöholkki on saman pituiset mutta nivassa raidetanko on niinpäin että lyhyt sisempi ja pitkä ulompi kun väittivät varaosaliikkeessä että lyhyt ois ulompi mutta onko raidetanko sitten takapotkussa näinpäin?
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.
Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mites ku varaosakataloogi kertoo tuon 2101-3003011 osan olevan kaikissa malleissa, mutta 2107 ja 2104 se onkin vaihtunut jossain välissä 2101-3003010 osaan.Jankos kirjoitti:Outoa että voi olla tangoissa eroa kun esim 2101:stä 2106:n on sama vraidetanko käytössä 2101-3003011 ja 2107:ssa on 2101-3003010 numerolla oleva välitanko. Ja kuitenkin esim 2105 ja 2107 on rungoltaan aivan samat.
Enemmän epäilen että se tanko on ollut väärässä ja sen takia lyhyempi. Ainakin nuo tangot menee todella helposti väärään... Yksi vaihtoehto on että tarvike ja alkuperäinen on eri mittaiset?

-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
ei se ollut kierossa. vaan otin vanhakoppasesta sen irti ja laitoin uuskoppaseen,sain pyöränkulmat juuri ja juuri kohdalleen.
huomasin asian vasta kun laitoin kilpurista otetun takas vahakoppaseen niin pyörät jäivät auraukselle pirusti.
mittasimme kaverilta ostetusta varresta 1cm eron ja molemmissa oli pyörät linjassa. ihmeellistä kyllä enpä tota itekään tiennyt,ihmettelin vaan kun säätövara oli melkein loppu.
huomasin asian vasta kun laitoin kilpurista otetun takas vahakoppaseen niin pyörät jäivät auraukselle pirusti.
mittasimme kaverilta ostetusta varresta 1cm eron ja molemmissa oli pyörät linjassa. ihmeellistä kyllä enpä tota itekään tiennyt,ihmettelin vaan kun säätövara oli melkein loppu.