Lyhytikäinen lohkolämmitin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
592

Lyhytikäinen lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja 592 »

Onko muilla kokemuksia lohkolämmittimen (Defa) kestävyydestä Samarassa ? Itsellä vajaat pari vuotta vanha Samara ja lämmitin vaihdettiin juuri toistamiseen takuuna, eli tahti näyttäs olevan lämmitin/vuosi !? Käyttö on mielestäni ihan normaalia eli ei mitään maratonlämmityksiä ole käytetty. Suututtaa vaan jos tahti jatkuu samana edelleen, oisko kellä vinkkiä asian tiimoilta?
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Enpä oikein usko että auton merkillä on lohkolämppärin vastuksen kestoon juurikaan vaikutusta.Taitaa vaan olla paska vastus toi defa kukku de.
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Re: Lyhytikäinen lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Jome »

592 kirjoitti:Onko muilla kokemuksia lohkolämmittimen (Defa) kestävyydestä Samarassa ? Itsellä vajaat pari vuotta vanha Samara ja lämmitin vaihdettiin juuri toistamiseen takuuna, eli tahti näyttäs olevan lämmitin/vuosi !? Käyttö on mielestäni ihan normaalia eli ei mitään maratonlämmityksiä ole käytetty. Suututtaa vaan jos tahti jatkuu samana edelleen, oisko kellä vinkkiä asian tiimoilta?
Defasta olen aikaisemminkin kuullut että kestää n.vuoden eikä ole automerkistä kiinni. Calix on kestänyt 2105:ssä vuodesta -94 ongelmitta.
Kaverilla meni Aspenissa kaksi Defaa viime talvena.
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Siis miten niin yksinkertainen vehje ei muka kestä? Kyllä Defat on toiminu monta vuotta ihan ookoo. Voipi olla että sitten on viime vuosina laatu laskenut tai jotain.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

samaa kyllä ihmettelin kuin veli alexis. Kyllä mulla on kaikki defat kestännyt, yks palanut calix vuosien varrelta, siinäkin oli jotain häikkää kontaktissa siinä lähtöliittimessä ja kärvahti ilmeisesti sen takia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
PJL

lohkolämpäri

Viesti Kirjoittaja PJL »

vaimon fiatissa kesti calix peräti viikon,tuli eilen vaihdettua jos vaikka kestäisi pari viikkoa
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Yksinkertainenhan se on, mutta kyllä sekin rikki menee.Ja taitaa olla noi lohkolämmittimien kestävyydet enemmän kiinni asentajasta kun merkistä...
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Jome kirjoitti:Yksinkertainenhan se on, mutta kyllä sekin rikki menee.Ja taitaa olla noi lohkolämmittimien kestävyydet enemmän kiinni asentajasta kun merkistä...
Miten lohkolämmittimen voi asentaa väärin niin et sen kestävyys kärsii????
Ainakin ne mallit mitä mä oon asentanu ni ainoastaan väärinasennettuna ei jäähdytysnesteet pysy sisällä. tietenki pitää järjestelmä ilmata ennenku pistää elementtiin virtaa.
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

väärän mallinen lämmitin väärään paikkaan. Eli nestettä ei ole "tarpeeksi ympärillä" vaan vastusta lämmitetään "kuivana". Pitäs nyt vähän uunommankin tajuta, ettei se niin vain "huonouttaan" voi hajota. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kai niitä on sattunut molempia että on asennuksessa ja käytössä sählätty ja sitten on ihan tuotteessakin vikaa mutta en osaa sanoa mikä on jakauma näiden välillä. Itellä tai kenelläkään tutulla tms. ei näitä lohkolämppäreitä ei vaan ole koskaan särkynyt. Mut voiha olla että o vaa käyny sen suhtee hyvä tsäkä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
592

Alkuperäiseen

Viesti Kirjoittaja 592 »

viestiin selvennyksenä tiedoksi että molemmmat kärähtäneet lämmittimet on asennettu merkkiliikkeen toimesta... En kyllä käsitä sitäkään miten minä voisin noinkin yksinkertaista laitetta väärin käyttää ? Pakkaskelillä pari tuntia lämmitystä ennen ajoon lähtöä ja siinä se. Mutta eivät vaan kestä.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Pari tuntia kyllä on aika paljon. Tai siis sähkön haaskausta. Kyllä se pienemmälläkin sen lämpiää mitä lämpiää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
592

Kiitos

Viesti Kirjoittaja 592 »

Kiitän kommenteista, omasta puolestani asian puiminen tällä palstalla riittää... ostellaan uusia tarpeen mukaan.
Hyvää Joulua kaikille tasapuolisesti !
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nyt lähtee kohta pian pukin tuoma Defa testiin...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vastaa Viestiin