remontti kokemus

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Lada remontti kokemus

pesunesteen lisäys ja öljyn tarkastus
1
2%
öljyjen vaihdot ja rasvaukset
3
5%
sytytyspuolen huollot
2
3%
kaasuttimen huolto
5
8%
venttilien ja sen käyttömekanismin säätö/huolto
2
3%
kaasarin/jarrujen yms kuluvien peruskorjaus
4
6%
moottorin/laatikon/perän vaihtotyöt
9
14%
edellisten korjaaminen
8
12%
mikään ei ole mahdotonta
27
41%
oma variaatio
5
8%
 
Ääniä yhteensä: 66

Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Mitään en vielä vastannut, koska tarvitsee hieman miettiä. Tarvittaessa kyllä saattaa kaikki onnistua, paitti pelti- ja maalaushommat

Muutama vuosi sitten tuli itse värkättyä enemmän kuin nykyään. Nykyään on laiskistunut autohommissa ja tulee vietyä auto korjaamolle kuin ruveta itse laittamaan. Tosin nuo molemmat on niin hyvin hoidettuja, että pelkillä huolloilla ollaan toistaikseksi ajeltu.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei noi ihan vaikeusjärjestyksessä menneet, kyllä mun mielestä on esim. huomattavasti helpompaa vaihtaa perä kuin huoltaa kaasari, mitä isompi osa sen parempi :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Rahtari

Viesti Kirjoittaja Rahtari »

^ Samaa miltä nonniksen kanssa..
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

kaikkeahan on ensiksi kokeiltava korjata itse ja jos ei onnistu niin sitte soittelee kavereita apuun :wink:
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Eipä ladassa sellasta paikkaa ole mitä ei ole vielä tullut avattua ja tutkittua. Yksinkertainen vehjehän tuo on... Kaikki hommat pystyy tekemään melko perustyökaluilla. Nyt on seuraavana tuon ralliauton takapään oikasu, kunhan vakuutusyhtiö ensin tarkastaa sen...
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

veikkaan että kaikki onnistuis jos ois talli, tai sitten hyvä sää tuolla parkkiksella... mutta tähän mennessä ei oo tarvinnu kaikkien tunnollisten huoltojen ja säätöjen lisäks tehä kun vähän peltitöitä ja pakoputken vaihto... kaikki tossa ahtaassa kerrostalon parkissa...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jep, aika pitkälti kalujen ja paikkojen puute saattaa rajoittaa tekemistä, mutta voidaanhan tässä äänestyksessä tulkita mitä pystyy nykyisillä kotikonsteillaan tekemään. Vaikka kyllä epäilisin että paras tulos saavutettaan kun käytetään ihan oikeita kiristysmomentteja yms kunnon kaluja. ammattimaisesti tehty takaa kestävyyden jatkossakin.

toi vaikeusaste järjestelykin on ehkä enemmän sen mukaan että mitä voi tossa taivasalla tehdä. ilman kunnon avaimia on taka-akseleiden ja muiden kunnolla pultattujen osien irrottaminen aika tuskaa. kaasari taas irtoaa melko helposti taivasallakin ja huoltoa voi suorittaa vaikka sisällä olohuoneen pöydällä tv:tä katsoessa, tietysti kaikki ei välttämättä tykkää tollaisesta pikku-osien kanssa nysväämisestä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

No tuossa toukokuussa kun vaihdettiin ladaan kone, niin unohtui kiinnittää hihnapyörän mutteri, ja se oli sitten tippunut sinne remontti paikaan, ja kun seuraavana päivänä lähdin ajelemaan kouluun, niin huomasin että eihän laturi enää lataa, ja konekkin kävi kohtalaisen kuumana, ja se sitteh hyytyi Myllykosken Nesteen risteykseen. No työnnettin lada sinne, ja illalla koulun jäleen vaan kotoa hakemaan toisesta koneesta mutteri ja hylsysarjat mukaan ja parkkipaikalle. No siinä sitten sain osat paikalleen helvetinmoisessa vesisateessa, ja kaikki sitten toim... Että ei se paikka sillee rajoita mitä voi tehdä... :)
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Nykyisin lähinnä pientä laittoo. Ei oo oikein aikaa kummempia tehä. Enkä nyt ole muutenkaan mikään tekniikan ihmelapsi. Tava perushommat toki tarvittaessa onnistuu. Mut noin yleensä, ei oo ees hirveesti tarvinnu tehä, kun noi Lasset on pelannu ihan asiallisesti. :lol: 8)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olin tossa ammattilaispajalla vaihtamassa vetoniveliä samaraan, se oli mulle eka kerta niissä hommissa. Kyllä täytyy taas myöntää että kunnon kaluista oli aika paljon helpotusta hommaan. Paine ilmatyökaluilla kaikki alustan pultit ja mutterit irtoili kuin itsekseen, nosturilla autoa sai parhaaseen mahdolliseen työstämis asentoon. myöskin liukuvasaraa tarviittiin (sitä voitaneen kuitenkin vielä pitää erikoistyökaluna, ei sisälly bilteman perussarjaan) tietysti lisäksi tarvittiin joitain käytännön neuvoja ammattilaiselta, sellaista mitä ei kirjoista voi lukea. meni siinä kuitenkin noin 3 tuntia, mutta mitähän olis mennyt pihalla hangessa ilman edellä mainittuja tarvikkeita? olisko 3 viikkoa riittänyt?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kaiken muun olen Ladasta jo purkanut (asteekki jumalalan koston mukaanluettuna) mutta en vaihdelaatikkoa ikinä.

HUOM: Sen minkä puran niin sen myös kokoan.

Jos joku sanoo mulle ettei kukaan naisesta lähtöisin oleva pysty sitä tekemään niin se on mulle kuin punainen vaate (tässä ei nyt oteta vaikutteita entisestä CCCP vikoineen vaan enempi härkätaistelu asenteesta tuolta Espanjasta).

Sen takia sitten tuli kerran siellä moottoripyörällä käytyä. 3,5 viikkoa homma kesti ja tuli 8780 km ajettua mutta tulipahan tehtyä.

Homman vaikeusastetta lisää vielä että purin mopon ennen reissua atomeiksi ja sitten kasasin sen reissua varten.
Lada rules
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Ladat olen ostanut uusina ja pitänyt takavetoisia noin kahdeksan vuotta ja 110:ä neljä vuotta. Vain tuo jäljellä oleva 2107 tuli ostettua "käytettynä" eli kaksi vuotta ja kymppitonni mittarissa. Nytkin sillä on ajettu vasta 80 000 km. Niinpä en ole kovin syvälle joutunut kajoamaan.

Konehuoneen puolella venttiilien säätöä, nokkaketjun laahaimineen ja nokkahihnan vaihto, katkojankärkien säätöä ja vaihtoa sekä konkan vaihto. Nappikselle kaasarin huolto, uudempiin en ole arvannut kajota. Mosselle venttiilien hionta ja kerran mukana mänänrenkaiden ja runkolaakerien vaihdossa. Mosselle myös benspumpun kalvon vaihto ja jakopään rattaan vaihto (siinä on suora välitys, eli kampiakselin ratas pyörittää suoraan nokka-akselin ratasta ilman mitään ketjua tai hihnaa).

Voimansiirto ja jarrut vain kulutusosien uusimista. Sähkövikoja olen kyllä joutunut etsimään ja korjaamaan. Tähän menessä sitkeys on palkittu ja viat ovat löytyneet.

Kori pientä lommojen oikaisua. Kaksi autoa olen maalannut pensselillä (Mosse ja Kupla). Onnistuu kyllä, mutta kiirettä pitää. Mossea on tullut hitsattuakin, mutta niitä paikkoja ei kyllä kehtaa näytellä. Tosin katsastukseen ovat kyllä kelvanneet.

Minulla ei ole mitään teknistä koulutusta. Koulun käsityötkin olivat ainoastaan puutöitä. Eikä minulla ollut koskaan mopokautta. Ensimmäinen oma auto oli vanha kupla. Kun siihen tuli vikaa, vein sen eräälle silloisen työnantajani asiakkaalle, joka teki autoremontteja. Tämä mies sanoi minulle, että näytäppä kätesi. Katsoi niitä sitten ja sanoi, että eihän sinulla näytä peukalot olevan keskellä kämmentä. Sanoi vielä, ettei halua viedä rahojani vanhaa autoa korjaamalla. Siitä se kaikki alkoi, eikä mikään vastaan tullut ole ollut mahdotonta. Joksus on kyllä joutunut jättää asia hautumaan, mutta lopulta on valmista tullut. Näin iän lisääntyessä tuntuu kyllä tallin kynnyskin kasvavan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

"Ei mikään oo mahdotontaaa..." laulo Janita jossus 90-luvulla.
Tuntuu ettei mikää oo mahotonta jos axteecin sai pelaan kunnolla. Osaa on tullu vaihdettua ja sähköjä mettästelty. Kumma juttu et eniten laitettavaa on sillon kun on pimeetä ja/tai kylmää.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ladaa on helppo korjata
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin