remontti kokemus
Mitään en vielä vastannut, koska tarvitsee hieman miettiä. Tarvittaessa kyllä saattaa kaikki onnistua, paitti pelti- ja maalaushommat
Muutama vuosi sitten tuli itse värkättyä enemmän kuin nykyään. Nykyään on laiskistunut autohommissa ja tulee vietyä auto korjaamolle kuin ruveta itse laittamaan. Tosin nuo molemmat on niin hyvin hoidettuja, että pelkillä huolloilla ollaan toistaikseksi ajeltu.
Muutama vuosi sitten tuli itse värkättyä enemmän kuin nykyään. Nykyään on laiskistunut autohommissa ja tulee vietyä auto korjaamolle kuin ruveta itse laittamaan. Tosin nuo molemmat on niin hyvin hoidettuja, että pelkillä huolloilla ollaan toistaikseksi ajeltu.
- LamaAjanElvis
veikkaan että kaikki onnistuis jos ois talli, tai sitten hyvä sää tuolla parkkiksella... mutta tähän mennessä ei oo tarvinnu kaikkien tunnollisten huoltojen ja säätöjen lisäks tehä kun vähän peltitöitä ja pakoputken vaihto... kaikki tossa ahtaassa kerrostalon parkissa...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- Lada-Jussi
jep, aika pitkälti kalujen ja paikkojen puute saattaa rajoittaa tekemistä, mutta voidaanhan tässä äänestyksessä tulkita mitä pystyy nykyisillä kotikonsteillaan tekemään. Vaikka kyllä epäilisin että paras tulos saavutettaan kun käytetään ihan oikeita kiristysmomentteja yms kunnon kaluja. ammattimaisesti tehty takaa kestävyyden jatkossakin.
toi vaikeusaste järjestelykin on ehkä enemmän sen mukaan että mitä voi tossa taivasalla tehdä. ilman kunnon avaimia on taka-akseleiden ja muiden kunnolla pultattujen osien irrottaminen aika tuskaa. kaasari taas irtoaa melko helposti taivasallakin ja huoltoa voi suorittaa vaikka sisällä olohuoneen pöydällä tv:tä katsoessa, tietysti kaikki ei välttämättä tykkää tollaisesta pikku-osien kanssa nysväämisestä.
toi vaikeusaste järjestelykin on ehkä enemmän sen mukaan että mitä voi tossa taivasalla tehdä. ilman kunnon avaimia on taka-akseleiden ja muiden kunnolla pultattujen osien irrottaminen aika tuskaa. kaasari taas irtoaa melko helposti taivasallakin ja huoltoa voi suorittaa vaikka sisällä olohuoneen pöydällä tv:tä katsoessa, tietysti kaikki ei välttämättä tykkää tollaisesta pikku-osien kanssa nysväämisestä.

No tuossa toukokuussa kun vaihdettiin ladaan kone, niin unohtui kiinnittää hihnapyörän mutteri, ja se oli sitten tippunut sinne remontti paikaan, ja kun seuraavana päivänä lähdin ajelemaan kouluun, niin huomasin että eihän laturi enää lataa, ja konekkin kävi kohtalaisen kuumana, ja se sitteh hyytyi Myllykosken Nesteen risteykseen. No työnnettin lada sinne, ja illalla koulun jäleen vaan kotoa hakemaan toisesta koneesta mutteri ja hylsysarjat mukaan ja parkkipaikalle. No siinä sitten sain osat paikalleen helvetinmoisessa vesisateessa, ja kaikki sitten toim... Että ei se paikka sillee rajoita mitä voi tehdä... 

2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Nykyisin lähinnä pientä laittoo. Ei oo oikein aikaa kummempia tehä. Enkä nyt ole muutenkaan mikään tekniikan ihmelapsi. Tava perushommat toki tarvittaessa onnistuu. Mut noin yleensä, ei oo ees hirveesti tarvinnu tehä, kun noi Lasset on pelannu ihan asiallisesti.

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Lada-Jussi
olin tossa ammattilaispajalla vaihtamassa vetoniveliä samaraan, se oli mulle eka kerta niissä hommissa. Kyllä täytyy taas myöntää että kunnon kaluista oli aika paljon helpotusta hommaan. Paine ilmatyökaluilla kaikki alustan pultit ja mutterit irtoili kuin itsekseen, nosturilla autoa sai parhaaseen mahdolliseen työstämis asentoon. myöskin liukuvasaraa tarviittiin (sitä voitaneen kuitenkin vielä pitää erikoistyökaluna, ei sisälly bilteman perussarjaan) tietysti lisäksi tarvittiin joitain käytännön neuvoja ammattilaiselta, sellaista mitä ei kirjoista voi lukea. meni siinä kuitenkin noin 3 tuntia, mutta mitähän olis mennyt pihalla hangessa ilman edellä mainittuja tarvikkeita? olisko 3 viikkoa riittänyt?

Kaiken muun olen Ladasta jo purkanut (asteekki jumalalan koston mukaanluettuna) mutta en vaihdelaatikkoa ikinä.
HUOM: Sen minkä puran niin sen myös kokoan.
Jos joku sanoo mulle ettei kukaan naisesta lähtöisin oleva pysty sitä tekemään niin se on mulle kuin punainen vaate (tässä ei nyt oteta vaikutteita entisestä CCCP vikoineen vaan enempi härkätaistelu asenteesta tuolta Espanjasta).
Sen takia sitten tuli kerran siellä moottoripyörällä käytyä. 3,5 viikkoa homma kesti ja tuli 8780 km ajettua mutta tulipahan tehtyä.
Homman vaikeusastetta lisää vielä että purin mopon ennen reissua atomeiksi ja sitten kasasin sen reissua varten.
HUOM: Sen minkä puran niin sen myös kokoan.
Jos joku sanoo mulle ettei kukaan naisesta lähtöisin oleva pysty sitä tekemään niin se on mulle kuin punainen vaate (tässä ei nyt oteta vaikutteita entisestä CCCP vikoineen vaan enempi härkätaistelu asenteesta tuolta Espanjasta).
Sen takia sitten tuli kerran siellä moottoripyörällä käytyä. 3,5 viikkoa homma kesti ja tuli 8780 km ajettua mutta tulipahan tehtyä.
Homman vaikeusastetta lisää vielä että purin mopon ennen reissua atomeiksi ja sitten kasasin sen reissua varten.
Lada rules
- Mosse-Aksu
Ladat olen ostanut uusina ja pitänyt takavetoisia noin kahdeksan vuotta ja 110:ä neljä vuotta. Vain tuo jäljellä oleva 2107 tuli ostettua "käytettynä" eli kaksi vuotta ja kymppitonni mittarissa. Nytkin sillä on ajettu vasta 80 000 km. Niinpä en ole kovin syvälle joutunut kajoamaan.
Konehuoneen puolella venttiilien säätöä, nokkaketjun laahaimineen ja nokkahihnan vaihto, katkojankärkien säätöä ja vaihtoa sekä konkan vaihto. Nappikselle kaasarin huolto, uudempiin en ole arvannut kajota. Mosselle venttiilien hionta ja kerran mukana mänänrenkaiden ja runkolaakerien vaihdossa. Mosselle myös benspumpun kalvon vaihto ja jakopään rattaan vaihto (siinä on suora välitys, eli kampiakselin ratas pyörittää suoraan nokka-akselin ratasta ilman mitään ketjua tai hihnaa).
Voimansiirto ja jarrut vain kulutusosien uusimista. Sähkövikoja olen kyllä joutunut etsimään ja korjaamaan. Tähän menessä sitkeys on palkittu ja viat ovat löytyneet.
Kori pientä lommojen oikaisua. Kaksi autoa olen maalannut pensselillä (Mosse ja Kupla). Onnistuu kyllä, mutta kiirettä pitää. Mossea on tullut hitsattuakin, mutta niitä paikkoja ei kyllä kehtaa näytellä. Tosin katsastukseen ovat kyllä kelvanneet.
Minulla ei ole mitään teknistä koulutusta. Koulun käsityötkin olivat ainoastaan puutöitä. Eikä minulla ollut koskaan mopokautta. Ensimmäinen oma auto oli vanha kupla. Kun siihen tuli vikaa, vein sen eräälle silloisen työnantajani asiakkaalle, joka teki autoremontteja. Tämä mies sanoi minulle, että näytäppä kätesi. Katsoi niitä sitten ja sanoi, että eihän sinulla näytä peukalot olevan keskellä kämmentä. Sanoi vielä, ettei halua viedä rahojani vanhaa autoa korjaamalla. Siitä se kaikki alkoi, eikä mikään vastaan tullut ole ollut mahdotonta. Joksus on kyllä joutunut jättää asia hautumaan, mutta lopulta on valmista tullut. Näin iän lisääntyessä tuntuu kyllä tallin kynnyskin kasvavan.
Konehuoneen puolella venttiilien säätöä, nokkaketjun laahaimineen ja nokkahihnan vaihto, katkojankärkien säätöä ja vaihtoa sekä konkan vaihto. Nappikselle kaasarin huolto, uudempiin en ole arvannut kajota. Mosselle venttiilien hionta ja kerran mukana mänänrenkaiden ja runkolaakerien vaihdossa. Mosselle myös benspumpun kalvon vaihto ja jakopään rattaan vaihto (siinä on suora välitys, eli kampiakselin ratas pyörittää suoraan nokka-akselin ratasta ilman mitään ketjua tai hihnaa).
Voimansiirto ja jarrut vain kulutusosien uusimista. Sähkövikoja olen kyllä joutunut etsimään ja korjaamaan. Tähän menessä sitkeys on palkittu ja viat ovat löytyneet.
Kori pientä lommojen oikaisua. Kaksi autoa olen maalannut pensselillä (Mosse ja Kupla). Onnistuu kyllä, mutta kiirettä pitää. Mossea on tullut hitsattuakin, mutta niitä paikkoja ei kyllä kehtaa näytellä. Tosin katsastukseen ovat kyllä kelvanneet.
Minulla ei ole mitään teknistä koulutusta. Koulun käsityötkin olivat ainoastaan puutöitä. Eikä minulla ollut koskaan mopokautta. Ensimmäinen oma auto oli vanha kupla. Kun siihen tuli vikaa, vein sen eräälle silloisen työnantajani asiakkaalle, joka teki autoremontteja. Tämä mies sanoi minulle, että näytäppä kätesi. Katsoi niitä sitten ja sanoi, että eihän sinulla näytä peukalot olevan keskellä kämmentä. Sanoi vielä, ettei halua viedä rahojani vanhaa autoa korjaamalla. Siitä se kaikki alkoi, eikä mikään vastaan tullut ole ollut mahdotonta. Joksus on kyllä joutunut jättää asia hautumaan, mutta lopulta on valmista tullut. Näin iän lisääntyessä tuntuu kyllä tallin kynnyskin kasvavan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone