
pakokaasuturbo-->mekaaniseksi(?!)
pakokaasuturbo-->mekaaniseksi(?!)

Onhan noita olemassa ja olen tainnut ihan muutossarjojakin nähdä. Mm rotrex valmistaa ns. remmiturboja. Mietin vaan miksi moinen pitäisi laittaa? Turbo tehokkaampi ja halvempi. Väittäisin myös ettei ainakaan yhtään vaikeampi laittaa. Tässä yhdessä kiihdytys 127:ssa moinen, tuossa ymmärtää sikäli että kerää ahtoja hyvin jo viivalla ja antaa tehoa tasaisemmin kuin turbo jolloin pito pystytään hyödyntämään paremmin. Ja eiköhän tuossa tehoa sen verran että tehoero tavallisen turbon eroksi ei niin merkittävä.


Viimeksi muokannut Stefa, 25.1.2005 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
mitenkähän toimis semmonen remmari ladassa eli (imuilman ahto) niinkuin V8 vehkeissä? ei tietenkään sama vaan neloskoneelle käypänen... remmarilla ei saa yhtä paljoa tehoa kuin turbolla mutta olisi se vähän yksinkertaisempi ja hienompi (kromisena törröttäen ladan konepellistä) "jää kuolaamaan"
http://pages.ivillage.com/camaroluva/si ... s01101.jpg
http://pages.ivillage.com/camaroluva/si ... s01101.jpg
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Ei kyllä kromi kiillä mutta kyllä se silti toimii linkkiLamaAjanElvis kirjoitti:mitenkähän toimis semmonen remmari ladassa eli (imuilman ahto) niinkuin V8 vehkeissä? ei tietenkään sama vaan neloskoneelle käypänen... remmarilla ei saa yhtä paljoa tehoa kuin turbolla mutta olisi se vähän yksinkertaisempi ja hienompi (kromisena törröttäen ladan konepellistä) "jää kuolaamaan"
http://pages.ivillage.com/camaroluva/si ... s01101.jpg
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Vaikea kertoa vielä kokemuksia kun on vasta tekeillä mutta tuommoinen Eatonin rootsahdin olisi tarkoitus pläjäyttää 2107:aan.LamaAjanElvis kirjoitti:mitenkähän toimis semmonen remmari ladassa eli (imuilman ahto) niinkuin V8 vehkeissä? ei tietenkään sama vaan neloskoneelle käypänen...
http://groups.msn.com/LADA/lada2107kompressor.msnw
Joo´o
HKS myy tollasta Rotrex ahdinta
Miks ei sitten molempi parempi
Turbo kun tuuppaa alakierroksilla olemaan alipaineella ja remmi taasen alkaa ahdistamaan yläpäässä (riippuen mille alueelle remmi on välitetty parhaiten toimivaks, vai olenkohan väärässä, tästähän voi sitten keskustella).
No miten vaan, samantien molemmat koneen kylkeä koristamaan. HKS on aikanaan tarjonnut moista konetta MR2:seen (mk1 4A-gze)
HKS myy tollasta Rotrex ahdinta
Miks ei sitten molempi parempi

No miten vaan, samantien molemmat koneen kylkeä koristamaan. HKS on aikanaan tarjonnut moista konetta MR2:seen (mk1 4A-gze)
Siis onko nyt kyse siitä samasta projektista, jossa ne sai sen Laurin kiihtymään himpun alle 10 s. 0-100 km/h? Ei vaan kestäny, kun vaan sen yhen lähön kerrallaan...vesanen kirjoitti:Oi oi![]()
kelpais tollai volumexi mullekki!
kattokaapa jostain tuulilasin erikois numero tuulilasiturbo (ilmestyy neljästi vuodessa )ja sitte 1-3 numero vuodelta 2004 ni ne on siellä rakentanu kanttilamppu combi ladaan oliko se nyt 1500s ni turbo tekniikan siellä siitä kerrotaa tarkemmin ja on kuviaki.

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)



- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
Kannattaa tehdä ennemmin pakosarjaan se venttiili ettei mee turbo ylikierroksille. Vaikka jostain pakoventtiilistä ja jousesta värkkäät systeemin joka päästää ylimääräiset paineet pihalle.Corollaattori kirjoitti:tarkoitus oli tehdä turbotus 0-budjetilla, ei millään kroisosbudjetilla
turbon sain ilmaiseksi, niin miksi muusta pitäisi sitten maksaa
aattelin että remmillä pyörivän pakokaasuahtimen paineet saisi pysymään paremmin hallinnassa kun mulla ei ole mitään paineenrajoittimia, ellen sitten tee imusarjaan jotain venttiiliviritystä joka aukeaa kun painetta on se 0,5bar. Kaasari tulee turbon imupuolelle. NIIN! hah...