Se ei käy,se ei käy,se ei kertakaikkiaan käy

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Nonnis kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Ole hyvä vaan korjauksesta! 8) Vai kukas sen nyt käynnistikään. ;)
Kyllä sitä nyt otetaan kaikki kunnia kun satutaan vääntään virta-avaimesta oikeeseen aikaan. Kuka irrotti tyristorisytkän hä ja kytki normaalin? Kahteen kertaan? ;) No joka tapauksessa selvittiin ilman Vazilia :D
Kiitoooos! :?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Ole hyvä vaan korjauksesta! 8) Vai kukas sen nyt käynnistikään. ;)
Kyllä sitä nyt otetaan kaikki kunnia kun satutaan vääntään virta-avaimesta oikeeseen aikaan. Kuka irrotti tyristorisytkän hä ja kytki normaalin? Kahteen kertaan? ;) No joka tapauksessa selvittiin ilman Vazilia :D
mä kuulin että vazili antoi neuvoja puhelimitse kaiken aikaa :D :wink:
Eipäs huudella vieraisiin pöytiin! :evil: Ja noin se ei todellakaan mennyt.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jammu

Viesti Kirjoittaja Jammu »

Eräs toinen tyristorisytkätyyppi oli sellainen missä kondensaattori varataan ja puretaan käyttäen tyristoreita kytkiminä, ja niitä voi ohjata joko mekaanisesti tai elektronisesti. akkujännite saa olla hyvinkin alhainen ja silti kipinä on riittävä. Ilmeisesti järjestelmä oli "liian hyvä" ja jäi pois käytöstä, "liiketaloudellisista syistä".
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka
aikanaan ajoin monia kymmeniä tuhansia vanhoilla yli 100 tkm ajetuilla Ladoilla eikä kaasariin tarvinnut ikinä koskea. täälläkin olen ihmetellyt kun monilla on ihan normi otsoonikaasarienkin kanssa ongelmia. Mutta olisko se niin että kun kerran tehtaan "sinetit" murretaan lähtee kaasuttimesta pihalle se jokin taika mikä pilaa sen ominaisuudet.... vaik voihan se olla että näin ruiskujen aikakautena ei nykyasentajat enää osaa kaasuttimille mitään tehdäkään :roll: :( :wink: :?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Tuskin uudellekkaan kaasuttimelle annetaan vuoden takuuta, saati sitten kaasutiimen huollolle :-)

,_,/ukka
aikanaan ajoin monia kymmeniä tuhansia vanhoilla yli 100 tkm ajetuilla Ladoilla eikä kaasariin tarvinnut ikinä koskea. täälläkin olen ihmetellyt kun monilla on ihan normi otsoonikaasarienkin kanssa ongelmia. Mutta olisko se niin että kun kerran tehtaan "sinetit" murretaan lähtee kaasuttimesta pihalle se jokin taika mikä pilaa sen ominaisuudet.... vaik voihan se olla että näin ruiskujen aikakautena ei nykyasentajat enää osaa kaasuttimille mitään tehdäkään :roll: :( :wink: :?
Itse sanoisin että A) käsiryypyllisen kaasariauton käynnistys on hyvin vahvasti taito- ja tuurilaji B) venäläiset kaasarit ovat mitä ovat eli laadussa on reiluja vaihteluja C) en tiedä mitä tuo 'linnun' öljynsyönti vaikuttaa asiaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kunnossa olevan käsiryypyllisen kaasari Ladan käynnistys ei ole taitolaji. Se on helppoa kuin mikä. Kylmänä ryyppy ylös ja käyntiin. Lämpimänä ei ja vähän polkimella avittaen. Siinä se.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Vanja-eno kirjoitti:Kunnossa olevan käsiryypyllisen kaasari Ladan käynnistys ei ole taitolaji. Se on helppoa kuin mikä. Kylmänä ryyppy ylös ja käyntiin. Lämpimänä ei ja vähän polkimella avittaen. Siinä se.

Täsmälleen noin se menee. Mutta sitten jos auto oikuttelee, niin se ei ole enää tiedettä, vaan taidetta.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:Linnulla on edelleen se ongelma että välillä käynnistyy hyvin ja välillä huonosti.

tänään tein oikein huoltoakin autolle!! :D
1) sytkän ajoitus - ok
2) kärkien kulma (onko se nyt virallisesti kosketuskulma?) sellaisella mittarilla mitaten suositus rajoissa, olikos se 55 astetta +/- 3, lukema oli jotain 57
3) puristukset sylinterijärjestyksessä 95, 105, 100, 100 (psi)

ei kai noi niin pahoja? 1. sylinterissä on öljyvuotoa tulpan kärki oli öljyinen. 3. sylinterin tulpan johdon raadon vaihdoin toiseen vähän parempaan samalla. vaihdoin jopa öljytkin ja taas jokaiseen liikkuvaan osaan konehuoneessa CRC:tä. mutta koska mitään ei kummemin säädetty täytynee olla viat kaasuttimen puolella?? sillä käynnissäkin esiintyy liikaa rikastamista edelleen :( hassua kun kaasutin on ihan merkkihuollossa käyty läpi pari vuotta sitten.
Ikävä tommoinen paineenpudotus sylinterissä. Mullahan oli daihassa reikä venttiilissä joka paheni tosi nopeeta. Vaikee sanoo mikä ongelma oli varmasti, mutta veikkaan imusarjavuotoa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Reikä venttiilissä :shock: Siis mitä? Vai tiivistepinnassa kolo?
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onko noi 95, 105, 100 ja 100 psi puristukset paha juttu? ovat suht lähellä toisiaan ainakin, johtuisko 1:sen matalampi puristus vuotavasta venttiilin ohjurin tiivisteetä, ainakin se 1:sen tulppakin oli öljyisin ja öljyä savuttaa jonkin verran. Ladas ei kone muuten hajoo, lähinnä ne on noita tiivisteiden vuotoja jos öljyä haihtuu.

huomasin muuten että öljynpainemittari näyttää paljon parempia öljynpaineita nyt kun vaihdoin Biltema öljynsuodattimen. Aiemmin oli sellainen kirkas teho-filter ja aina olen niitä pitänyt huonoina, ja pidän kyllä edelleenkin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.

Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Stefa kirjoitti:Ei nuo puristuspaineet pahat ole, ihan normaalia. Onhan nuo mitattu kaasuläpät auki? Ei ohjurin tiiviste käsittääkseni vaikuta puristuspaineisiin. Tuosta kun pyöräyttäisi venttiilit hiomatahnalla, hoonaisi, rengastaisi ja laakeroisi koneen, niin olisi kun uusi.

Männänrenkaista tuo varmaan fuskaa, öljyisyys johtunee sitten niistä ohjurikumeista
kaasuläpät auki? käääk mitäs eroa se tekee? ei laitteen ohjeessa käsketty tekee niin ja mites paikallaan saa Ozonista kakkosen auki... pitäis alkaa käsin vääntelee vivustoja. eli mittaus on tehty läpät kiinni... no mutta pääasia jos nämä seikat ei vaikuta auton käynti ominaisuuksiin (ainakaan merkittävästi)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Saattaa tehdä outoja tuloksia kun läpät kiinni. Ei se startilla pyörittäessä juurikaan ahdistaisi vaikka saisi vain toisen läpän auki. Mutta tuskin tuossa tosiaan mitään vikaa tuolta puolelta.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin