Pinkki kammotus siis . Torstaina olin lähdössä sillä, se käynnistyi normaalisti, mutta harjatessani lumia se sammui. No koitin startata uudelleen - ei mitään! Ei ryypyllä eikä ilman. Kipinä tuli, samoin bensaa kaasarille, ja startti pyöritti kevyesti, muttei luvannutkaan.
No aattelin että kyllä se siitä lepäämällä, ja tänään vasta kerkesin kokeilemaan uudestaan - eikä edelleenkään ees yritä .
Mulla teki Rusina lähes saman uuden vuoden jälkeen sunnuntaina kun oli seissyt kaksi päivää. Kipinä tuli, bensaa sai ja pyöri kevyesti startilla. Mulla ei käynnistyny vain ollenkaan, ei edes luvannut. Startti Pilotilla ihan pikkasen lupas, mutta hörähti käyntiin vasta hinaamalla. Saman tien kyllä lähti käyntiin kun kytkimen nosti. Tuon jälkeen ei kyllä ongelmia ole ollutkaan.
lintu teki saman uudenvuoden yönä toimittuaan hääautona, parin tunnin seisonnan jälkeen pyöritti vain kunnes akku oli ruuvattu tyhjäksi. Hinaamalla lähti käyntiin ja toimi kyllä sen jälkeen. Hieman on käynnistyvyys ollut kankeaa tämän jälkeen, mutta aina on käynnistynyt.
yksi tulpan johto (biltema) oli vähän huonona, se piti kasata uudelleen, mutta tuskin oli siinäkään vika kun kävi kuitenkin ihan kaikilla pytyillä. ehkä nämä hienot talvikelit kondensoi vettä ja pakastelee sitä turhan innokkaasti. olisko crc kova jutttu, sitä jakaja täyteen ja taas sytyttää hienosti???
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jussi, suihkin kyllä aikani kuluksi crc:tä jakajaan, mutta kipinä tosiaan tulee että siitä ei oo kii.
KTC, en usko vettä kauheesti kerenneen kertyä (ellei sitten jo Iittalan Shellillä ), bensaa oli 3/4 tankkia ainaskin, ja auto oli ehkä muutaman päivän seissy.
Mulla ja sunnuntaina kun olimme lähdössä katsomaan sapokkaan tulvaa menin nappikseni luo ja käänsin avaimesta........EI mitään tapahtunut....ajattelin ei s..tana mikä nyt tuli.Avasin pellin hieroin harmaita hiuksiani....no liikutin akun kenkää ja KAS KAS nappikseni hörähti käyntiin.Seuraavana päivänä marssin robin hood merkkiseen kauppaan ostamaan uudet akun kengät. Asentajana laitoinpaikalleen ja pelaa kuin enkeli.
Eli pyörittää kunnolla? Onko kipinä varmasti vahva? Onko se kaikilla pytyillä? Onko varma että kaasutin pelaa? kyllä tää on jotain kosteus/kytkentä ongelmia. Vai onkohan järjetön(kärjetön)sytkä sanonut morjens/sen liitoksissa vikaa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jos se ois kosteus vika tsähköpuolella ni itse löysin avun kuumailmapuhaltimesta..
Meikulla ei kans käynnistyny vaikka kui startilla rallatteli menemään kunnes tulpanjohtojen,virranjakajan kannen, pyörijän ja virtalukon pohjan vaihdon jälkeen kuumailmapuhaltimella hoksasin lämmitellä puolaa ja wot.. siinähän se vika lopulta piileskeli.
Musta ylilyönti viiru siinä tulpan keskiössä oli mikä kosteella kelillä sit rupes johtamaan paremmin.
mittaa puristukset. meillä koululla oli just saabi missä nelos sylinteriin suoraan sanoen virtas jäähdytin nesteet. puristukset nelospytingis oli kakaramaiset 4baaria kun ne muissa oli 12-14baaria. tarkista vaikka mun mieliksi...
Mulla teki kesällä muutaman kerran samaa. Startilla pyöri, bensaa tuli ja kipinän antoi, siis jos tulppa oli irti. Ei vaan käynnistynyt. Eka pakkaset paljasti vian, akku sökönä. Eli startti vei niin paljo virtaa, että ei jaksanut antaa kipinää. Kun tulpan irrotti, kone pyöri ko. sylinterin kohdalla kevyemmin, startti otti virtaa vähemmän ja kipinä tuli.
Akun vaihdon yhteydessä pienensin myös tulppien kärkiväliä ohjekijan mukaiseksi ja ongelma ei ole kertaakaan enää ilmaantunut.
Se ei takaa mitään. Mulla tuli tuossa syssyllä omistukseen yks Ameriikan herkku, jossa oli keväällä ostettu aito Biltema akku. Elokuun lopussa ei Foortti halunnu enää käynnistyä. Akku oli sökö. Eli jos sulla on joku paskahalpis akku, niin voi hyvin olla jo morjes näinkin lyhyen ajan sisään.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Pitänee vielä tarkistaa kipinä _kaikilta_ pytyiltä.
Ei se vanha ollut mullakaan, varaosaliikkeessä oli samanlaisia myynnissä vieläkin, samalla hinnalla kuin mitä omanikin oli maksanut. Harmi ku ei auton mukana tullut akun kuittia Jos niitä tulppia auot, niin säädä kärkiväli ja puhdistele. Ladassa kun ei ole puolan etuvastusta(ainakaan mulla) niin vaatii hyvän akun että jaksaa antaa kunnon kipinän startatessa.
Niin mutta kun se akku pyörittää starttia iloisesti jopa lukuisten turhien käynnistysyritysten jälkeen!! Ei se vika siinä voi olla.
Ja KTC, milläs mittaat puristuksia tossa pihassa, eihän toi auto tosta mihkään liiku. Ja tuskin kaikki pytyt tai suurinkaan osa niistä on mennyt yhtäkkiä samaan aikaan kuolemaan? Kyllä sen nyt kolmella pitäisi vielä käydä. Mutta kun se ei edes lupaa.