Ei mitään tommosia. Olisi vaan pitänyt kertoa totuus ettei ne Jussin autotkaan kuolemattomia ole.Lada-Jussi kirjoitti:kerkesin kertoo totuuden ennen kuin jotkut käy selittämässä että rikoin auton tai olin jättänyt huollon suorittamatta!!veli alexei kirjoitti:No tulihan se tunnustus sieltä.Lada-Jussi kirjoitti:kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaanvoihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
huolto-ohjelmaan ei sisälly sytkäboxin vaihto, vika menköön siis nykytekniikan piikkiin.
Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Mistä arvasit että noin se juuri meni.R-J kirjoitti:Ja AINA silloin, kun oot korpitaipaleella, räntää sataa jne.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tosiaan ihan motonetin hinnastoa katsoensamarai kirjoitti:sinänsä aika simppeli homma (varsinkin vaihtamalla koko vetoakseli) mutta uudet osat on aika arvokkaita.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Minulla on käynyt kahdesti, ei tosin Ladalla, että kohta kumien vaihdon jälkeen alkaa nivel äännellä. Joko sinne on päässyt rikkonaisesta kumista moskaa ja niveltä ei ole puhdistettu tai sitten sitä ei ole voideltu kunnolla.Lada-Jussi kirjoitti:käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
pääsin kaasutin-samaralla aivan uusiin kulutus lukemiin, edellisen mittaus välin lopputulos oli 7,1 litraa/100 km
tähän on päästy ihan kyttäämällä ECON mittaria, nopeat kiihdytykset jolloin kulutus rävähtää täysille ja ajossa pidetään ECONit matalana käyttäen oikeaa vaihdetta ja välttäen nopeuden vaihteluita. kaikilla teillä tämä ei onnistukaan, mutta hiljaisemmilla teillä ja ennakoimalla tulevat tilanteet ja jättämällä huomiotta sekoilevat jalankulkijat pystyy pitämään nopeuden varsin tasaisena jopa kaupungissakin. Nelosvaihteella on päässyt kätevästi 90 km/h mittarinopeutta. Tuntuukin siltä että ilmansuodattimen vaihdon jälkeen on auto kulkenut taloudellisemmin jopa 4. vaihteella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Toinen "köyhän miehen konsti" on vaihtaa nivelet puolelta toiselle. Siis jos nivelet ääntävät vain eteen päin ajettaessa.Lada-Jussi kirjoitti:mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
vaikea kysymys, molemmissa on puolensa, mutta ehkä yksinkertaisempana ja aidosti vanhahtavana Samara on parempi.Misha kirjoitti:Kumpi on parempi, Samara vai 110?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)