Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada-Jussi kirjoitti:kävipäs niin että lauantain-sunnuntai yönä kello 4:30 petti kaasari-samara ja jätti matkan kesken. aivan yhtäkkiä ja varottamatta. Kotoa piti sitten noutaa uusi kärjettömän ohjainboksi ja kun se vaihdettiin niin hyvin toimii taas. Vanhassa takavedossa ei näin pääsis käymään. Innolla odotan kokemuksia ton ruiskun kanssa, kun siinä alkaa osia paukkumaan voihan se olla että koko boksi oli vielä alkuperäinen eli tollanen 160 tkm ajettu, kyllä se sillon jo saakin hajota, mutta kamala vika kun sitä ei pysty mitenkään ennakkoon aavistamaan.
No tulihan se tunnustus sieltä.
kerkesin kertoo totuuden ennen kuin jotkut käy selittämässä että rikoin auton tai olin jättänyt huollon suorittamatta!! huolto-ohjelmaan ei sisälly sytkäboxin vaihto, vika menköön siis nykytekniikan piikkiin.
Ei mitään tommosia. Olisi vaan pitänyt kertoa totuus ettei ne Jussin autotkaan kuolemattomia ole. Mutta joo ei tuollaista vikaa voi mitenkään ennakoida. Elektroniikka kun sanoo monasti poks aivan yllättäen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J kirjoitti:Ja AINA silloin, kun oot korpitaipaleella, räntää sataa jne.
Mistä arvasit että noin se juuri meni. Ja vielä aamuyö, humala, pimee...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ja harvoin bensa loppuu huoltamon pihaan, tosin mulla on kerran käynyt niin...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samarai kirjoitti:sinänsä aika simppeli homma (varsinkin vaihtamalla koko vetoakseli) mutta uudet osat on aika arvokkaita.
tosiaan ihan motonetin hinnastoa katsoen oliskos jollain asioita tonne venäjän suuntaan? sieltä kai sais koko vetarit halvemmalla?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:käytin ihan korjaamolla tota ruisku samaraa, vaihtoivat nokkahihnan siihen. omat töppäilyt jarrujen kanssa antoi syytä olettaa ettei uskalla ite lähtee noin riskialtista huoltotoimenpidettä suorittamaan.
samalla kurkistivat mistä rutina johtuu kun kääntää täydet. totesivat saman kuin itsekin huomattiin että vetonivelten kumit on vaihdettu, eli olisiko siinä mennyt jotain likaa itse niveliin. no vetonivelet sit vaihtoon, onkohan se vaikea homma....???
Minulla on käynyt kahdesti, ei tosin Ladalla, että kohta kumien vaihdon jälkeen alkaa nivel äännellä. Joko sinne on päässyt rikkonaisesta kumista moskaa ja niveltä ei ole puhdistettu tai sitten sitä ei ole voideltu kunnolla.
mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
pääsin kaasutin-samaralla aivan uusiin kulutus lukemiin, edellisen mittaus välin lopputulos oli 7,1 litraa/100 km tähän on päästy ihan kyttäämällä ECON mittaria, nopeat kiihdytykset jolloin kulutus rävähtää täysille ja ajossa pidetään ECONit matalana käyttäen oikeaa vaihdetta ja välttäen nopeuden vaihteluita. kaikilla teillä tämä ei onnistukaan, mutta hiljaisemmilla teillä ja ennakoimalla tulevat tilanteet ja jättämällä huomiotta sekoilevat jalankulkijat pystyy pitämään nopeuden varsin tasaisena jopa kaupungissakin. Nelosvaihteella on päässyt kätevästi 90 km/h mittarinopeutta. Tuntuukin siltä että ilmansuodattimen vaihdon jälkeen on auto kulkenut taloudellisemmin jopa 4. vaihteella.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:mietimpä sitä jos vaihtaisi tosta ajosta jäävästä kaasutin samarasta äänettömät vetarit..... mistäköhän sekään selviää onko vika ulommissa vai sisemmissä nivelissä? parempi vaihtaa koko touhu, kai....
Toinen "köyhän miehen konsti" on vaihtaa nivelet puolelta toiselle. Siis jos nivelet ääntävät vain eteen päin ajettaessa.
vaikea kysymys, molemmissa on puolensa, mutta ehkä yksinkertaisempana ja aidosti vanhahtavana Samara on parempi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)