VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Viesti Kirjoittaja jta »

Eihän tuo välttämättä ole kuin sopivasti hapettunut liitos tai latausvalon polttimon rikkoontuminen. Näkyy heräte kulkevan tuota kautta.
Avatar
pressa
Viestit: 10451
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Viesti Kirjoittaja pressa »

Juu, pitää heräte tarkistaa, kun seuraavan kerran tallille ehtii.
Avatar
pressa
Viestit: 10451
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-2105 - 1987 - "Ratalelu" - Rakennetaan ratapäiviä varten

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tänään ehdin tallille ja aloin etsimään kadonnutta latausta. Ensin tietysti perinteistä herätin sähkön puuttumista tutkin. No eipä puuttunut kun paljaalla abikolla nappasi runkoon niin näkyvät kipinät ja 10 A sulake paloin. Tähänhän on jo vuosia sitten heikon herätteen takia laitettu apurele herätin johtoon, jossa tuo 10A sulake on. Eipä sitten muuta kuin laturia irrottamaan. Laturihan on helppo irrottaa ja tilaa on hyvin JOS on alkuperäisessä kunnossa. Tässä taas on joskus 2010 vaihdettu laturi modifioituun.
valmis.jpg
siimapyörä.jpg
Eli laturin pyörä on suurempi ja lisäksi vielä moottorin tukikumit ovat matalammat kuin alkuperäiset. Näiden asioiden yhteisvaikutuksena laturi ei tahdo mahtua putoamaan pois tilastaan kovin helposti. Toki kaikki tuplavakaajat ja peltipakosarjatkin aiheuttaa hivenen ahtautta.
Laturin kun sai irti ja purettua niin hapettumahan sinne oli iskenyt. Hapettumaa oli säätimen liittimissä mutta myös toisen hiilen punos oli hapettunut tuhkaksi ja kun siihen koski niin pätkä katosi. Eli ilmeisesti talviteloille ajaessa on vielä jousen kautta yhdistänyt ja ladannut vähän. No laturi on nyt irti ja pitää hiilet hommata ja vaihtaa. Ensiviikolla jos/kun saa hiilet niin pitäisi ehtiä testaamaan paikalleen että toimiiko. Ellei niin alkaa tulemaan kiire ratapäiville, kun työ ja muu elämä asettaa rajoitukset ja etäisyys tallin ja asunnon välillä.

98045
Vastaa Viestiin