sisävalot ei pala

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Hanna

sisävalot ei pala

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Mikäköhän voisi olla pielessä, kun auton sisävalot (katto- ja kohde-) ei toimi? Ne eivät toimineet silloinkaan, kun auton ostin marraskuussa, mutta oletin, että vika on lampuissa tai sulakkeessa. Nyt kun tarkistin, niin lamput näyttäisivät olevan ehjiä samoin sulakkeet. Myöskään moottoritilan lamppu ei pala, mutta sitä en tarkistanut eli voi olla rikkinäinen lamppu. Eihän tuo nyt niin paljoa haittaa, mutta olisihan se mukavampi lähteä liikkeelle varsinkin pimeällä, jos näkis, että missä se virtalukko on. :?
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Oven katkaisija kunnossa? Kato mittarilla tuleeko virtaa lammulle ja katkaisijalle.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mulla ei tuossa takavedossa pelaa sisävalo pakkasella. Oviaukossa oleva kytkin jäätyy pohjaan. Onko samaran lampussa katkaisijaa, ja jos on niin onko se kaksi vai kolmi asentoinen?
Konehuoneen valo ei mulla pala muulloin ku virrat päällä...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla ei kummassakaan samarassa ole koskaan toiminut sisävalot, vanhemmassa ei sitä kohdistettavaa karttavaloa olekaan, mutta ruiskussa on eikä se toimi. ei ole tullut tutkittua asiaa, mitäs sitä sisä valoilla pääasia ku ulos näkee :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

,_,/ukka kirjoitti:Mulla ei tuossa takavedossa pelaa sisävalo pakkasella. Oviaukossa oleva kytkin jäätyy pohjaan. Onko samaran lampussa katkaisijaa, ja jos on niin onko se kaksi vai kolmi asentoinen?
Konehuoneen valo ei mulla pala muulloin ku virrat päällä...

,_,/ukka
mullakin jumahtaa tuo ovikatkaisin pakkasella...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Lada ukko

Re: sisävalot ei pala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Hanna kirjoitti:Mikäköhän voisi olla pielessä, kun auton sisävalot (katto- ja kohde-) ei toimi? Ne eivät toimineet silloinkaan, kun auton ostin marraskuussa, mutta oletin, että vika on lampuissa tai sulakkeessa. Nyt kun tarkistin, niin lamput näyttäisivät olevan ehjiä samoin sulakkeet. Myöskään moottoritilan lamppu ei pala, mutta sitä en tarkistanut eli voi olla rikkinäinen lamppu. Eihän tuo nyt niin paljoa haittaa, mutta olisihan se mukavampi lähteä liikkeelle varsinkin pimeällä, jos näkis, että missä se virtalukko on. :?
Moottoritilan valo ei pala ellei ajovalot ole kytketty( ainakaan meillä) :D
Joo sisävalon kanssa painittiin kunnes huomattiin johtimien irroitetun jonkun aikaisemman remontin yhteydessä, ne nousee ainakin 2107:ssa repsikanpuolen keskipilaria pitkin lampulle (liittimet pilarin tyvessä lattiamaton alla).

Myös ovikytkimet kannatta avata ja hioa hapettumat pois (maa kulkee näitten kautta) Vähän CRC:tä vielä kehiin niin johan pelittää... :D
Aika usein Laatokoissa on sähkövikojen taustalla huonot maat... :shock:
Siperia opettaa...
lada 1200s

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Totesin tossa joku aika sitten että joku johto oli kärähtänyt takapenkin jalkatilassa poikki siellä lattiamaton alla, jos se tosiaan on sisävalon johto niin minkähän takia juuri sen puolen, mistä johto poikki, valo palaa mutta toisen ei?
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Hanna kirjoitti:Mikäköhän voisi olla pielessä, kun auton sisävalot (katto- ja kohde-) ei toimi? Ne eivät toimineet silloinkaan, kun auton ostin marraskuussa, mutta oletin, että vika on lampuissa tai sulakkeessa. Nyt kun tarkistin, niin lamput näyttäisivät olevan ehjiä samoin sulakkeet. Myöskään moottoritilan lamppu ei pala, mutta sitä en tarkistanut eli voi olla rikkinäinen lamppu. Eihän tuo nyt niin paljoa haittaa, mutta olisihan se mukavampi lähteä liikkeelle varsinkin pimeällä, jos näkis, että missä se virtalukko on. :?
Minulla on Samarassa ihan samat viat, enkä ole näillä ylläolevilla neuvoillakaan kuntoon saanut. Sain vihdoin Armybooks.comilta tilaamani korjausohjekirjan hienoine värillisine sähkökaavioineen.
Nyt tarvitsisi enää opetella venäjän kieli ja opiskella sähköinsinööriksi, jotta ymmärtäisi kaikki ne hieroglyfit. Kyllä sitten varmaan sisävalotkin palavat.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
foma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Mulla kylläkin toimi *koputtaa pääeiku puuta x3*. Joskus katkaisija menee jumiin mut crc auttaa.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Lada ukko kirjoitti:nousee ainakin 2107:ssa repsikanpuolen keskipilaria pitkin lampulle (liittimet pilarin tyvessä lattiamaton alla)
Ja nuo liittimet voikin olla sitten aika heikossa kunnossa... Omassa oli hapettunu niin hyvin että meni heti poikki ku nosti johtoa.
Vastaa Viestiin