Samaran kierroslukumittari oikkuilee

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Samaran kierroslukumittari oikkuilee

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Vikana on sellainen, että mittari ei kuulemma pelaa kunnolla koko ajan, eli välillä heilahtelee miten sattuu ja välillä toimii normaalisti. Joltakin anturiltahan se tietysti sen käskyn saa, mutta mistä? Kuka osaisi kertoa, miten tämä vaiva korjataan. Kyseessä on korkean kojetaulun mittaristo.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Ainakin GM-suihkuisessa tieto tulee suihkun ohjainboxilta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

noita GM-suihkuja ei taida ollakaan korkealla kojetaululla? Tietohan tulee kuitenkin varmaan samoin myös "Bosch-mallissa".

Eikös ainakin se anturi mikä mikä ohjaa sytytystä ole siinä kampiakselin päässä olevan hihnapyörän ("hammasmallinen") sívussa? Näkyy ainakin kun ottaa oikean etupyörän irti ja kurkkaa "sinne sisään", näkee kun siihen tulee johdot) Siinä anturin päässä (magneettia??) voi olla likaa tms :? Sillä ei varmaan kuitenkaan ehkä tässä ole tekemistä?

110:ssä ihmettelin mitä muita sieltä vaihteiston anturilta on otettu kuin matka?, johtoja sinne ainakin menee useita. Sama "reikä" vaihteistossa on tossa omassa samarassa peitetty peltilätkällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:noita GM-suihkuja ei taida ollakaan korkealla kojetaululla? Tietohan tulee kuitenkin varmaan samoin myös "Bosch-mallissa".
on noita GM malleissakin 21099-20-138 eli perus ruotsiversio sedan mallista oli jo 1996 lähtien korkealla kojetaululla, halvemmassa 21099-20-141 suomi variantissa oli matala kojetaulu. vuodesta 1998 lähtien kuului myös 3 ja 5-ovisiin malleihin 138 varustekoodilla korkea kojetaulu, tuolloin myös suomivarusteinen sedan jäi pois myynnistä.

vuodesta 2001 lähtien tuli Euro-3 mallit 210**-S20-130 joissa Bosch ruisku ja korkeakojetaulu.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
esses

Viesti Kirjoittaja esses »

Myös Boschin suihkussa kierroslukutieto tulee suihkun boxilta. Näin kytkentäkaava kertoo
Vastaa Viestiin