Samaran kierroslukumittari oikkuilee
Samaran kierroslukumittari oikkuilee
Vikana on sellainen, että mittari ei kuulemma pelaa kunnolla koko ajan, eli välillä heilahtelee miten sattuu ja välillä toimii normaalisti. Joltakin anturiltahan se tietysti sen käskyn saa, mutta mistä? Kuka osaisi kertoa, miten tämä vaiva korjataan. Kyseessä on korkean kojetaulun mittaristo.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
noita GM-suihkuja ei taida ollakaan korkealla kojetaululla? Tietohan tulee kuitenkin varmaan samoin myös "Bosch-mallissa".
Eikös ainakin se anturi mikä mikä ohjaa sytytystä ole siinä kampiakselin päässä olevan hihnapyörän ("hammasmallinen") sívussa? Näkyy ainakin kun ottaa oikean etupyörän irti ja kurkkaa "sinne sisään", näkee kun siihen tulee johdot) Siinä anturin päässä (magneettia??) voi olla likaa tms
Sillä ei varmaan kuitenkaan ehkä tässä ole tekemistä?
110:ssä ihmettelin mitä muita sieltä vaihteiston anturilta on otettu kuin matka?, johtoja sinne ainakin menee useita. Sama "reikä" vaihteistossa on tossa omassa samarassa peitetty peltilätkällä.
Eikös ainakin se anturi mikä mikä ohjaa sytytystä ole siinä kampiakselin päässä olevan hihnapyörän ("hammasmallinen") sívussa? Näkyy ainakin kun ottaa oikean etupyörän irti ja kurkkaa "sinne sisään", näkee kun siihen tulee johdot) Siinä anturin päässä (magneettia??) voi olla likaa tms

110:ssä ihmettelin mitä muita sieltä vaihteiston anturilta on otettu kuin matka?, johtoja sinne ainakin menee useita. Sama "reikä" vaihteistossa on tossa omassa samarassa peitetty peltilätkällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
on noita GM malleissakin 21099-20-138 eli perus ruotsiversio sedan mallista oli jo 1996 lähtien korkealla kojetaululla, halvemmassa 21099-20-141 suomi variantissa oli matala kojetaulu. vuodesta 1998 lähtien kuului myös 3 ja 5-ovisiin malleihin 138 varustekoodilla korkea kojetaulu, tuolloin myös suomivarusteinen sedan jäi pois myynnistä.samarai kirjoitti:noita GM-suihkuja ei taida ollakaan korkealla kojetaululla? Tietohan tulee kuitenkin varmaan samoin myös "Bosch-mallissa".
vuodesta 2001 lähtien tuli Euro-3 mallit 210**-S20-130 joissa Bosch ruisku ja korkeakojetaulu.
