1200L kipinäongelmat.

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:kondensaattori oli piirretty maadoittamaan silloin kun kärjet ei maadoita ja ihmettelin tätä toiminta mallia, sillä eihän silloin tule ikinä katkosta matalajännitevirtapiiriin?
Kuinka paljon se kondensaattori johtaa tasajännitteellä?? Pitää olla todella korkea (satoja voltteja) että menisi kondensaattorista läpi, toki kondensaattorikin olisi rikki sen jälkeen.
mä en juuri mitään tajua sähkötekniikasta, joten tää vastaus menee vielä aika korkealta yli, katoin vaan jotain venäläistä videota youtubesta, siinä oli piirretty virran kulku kärkien auki ollessa kondensaattorin kautta ja kondensaattorin perässä oli sellainen maadoitusta kuvaava merkki (eikö sellainen isompi ja pienempi T kirjain toisiaan vasten kyljellään ollut maadoituksen merkki)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja jta »

Juu siis konkkahan on yhteydessä maihin kuorestaan mutta maadoitusta tapahtuu käytännössä vain sillon kun konkka on tyhjä. Kun se varautuu niin se lopettaa johtamisen läpitte.

Ja kun kukaan ei ilmeisesti antanut ohjeita kärkien säätöön vaikka niitä kysyttiin niin nuo ohjeet löytyy esim. AI:n sivuilta noista autojen ohjekirjoista. http://lada1970.1g.fi/ohjekirja/ohjekirja_1978_37.jpg
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja degen »

Kondensaattorin läpi ei kulje yhtäkään elektronia eikä siis virtaa missään tilanteessa. Jos kulkisi, se olisi saman tien sökö. "Kondensaattorin virta" tarkoittaa tässä kondensaattorin varauksen purkautumista tai konkan varautumista. Kyseinen varaus purkautuu kärkien ollessa kiinni ja tämä on "virtaa". Samoin konkan latautuessa esiintyy virta, kun kärjet avautuvat. Tämäkään "virta" ei kulje konkan läpi, vaan elektronit liikkuvat puolan ensiökelan, virtalukon sekä akun kautta maihin ja lopulta toiselle konkan levylle.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Niin? Minähän yritin Jusslta kysyä miten niissä sen "videoissa" tasajännite on läpäissyt kondensaattirn, ja kerroin että usean sadan voltin jännite pystyy menemään kondensaattorin läpi rikkoen sen. Mutta se ei auta yhtään kysyjää joka ei kärjellisen sytytyksen teoriaa tunne. Ottakaa kondensaattori pois jos se johtaa läpi, koska sillon se on rikki!!!
VMuranen

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja VMuranen »

pressa kirjoitti:Voiko suuren salaisuuden verhoa valottaa sen verran että, kertoo missä auto on??? Monasti harrastajat antavat toisilleen apua jos on lähellä ja apu kelpaa.
Siis kokeiltunako on suora plussa puolaan? jakajalle menevä johto tarkistettu? jakajan johdotus eli se läpivienti? kärkien johto? kärjet?
Mikäli puola on ehjä niin kipinä tulee varmasti näiden tarkistusten/korjausten jälkeen. Ilmeiseti koulussa ei kärjellisestä sytytyksestä enää puhuttu mitään??
Auto oli Parkanossa alunperin ja nyt löytyy Ähtäristä, hinattiin se tänne nyt että on helpompi laittaa ajamatta 200km aina. Mutta auto käy nyt! Vian sijaintia on vaikea sanoa, mutta kärkien säätö, pyörijä, sytytysjohtosarja ja Lada käy.
VMuranen

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja VMuranen »

VMuranen kirjoitti:
pressa kirjoitti:Voiko suuren salaisuuden verhoa valottaa sen verran että, kertoo missä auto on??? Monasti harrastajat antavat toisilleen apua jos on lähellä ja apu kelpaa.
Siis kokeiltunako on suora plussa puolaan? jakajalle menevä johto tarkistettu? jakajan johdotus eli se läpivienti? kärkien johto? kärjet?
Mikäli puola on ehjä niin kipinä tulee varmasti näiden tarkistusten/korjausten jälkeen. Ilmeiseti koulussa ei kärjellisestä sytytyksestä enää puhuttu mitään??
Auto oli Parkanossa alunperin ja nyt löytyy Ähtäristä, hinattiin se tänne nyt että on helpompi laittaa ajamatta 200km aina. Mutta auto käy nyt! Vian sijaintia on vaikea sanoa, mutta kärkien säätö, pyörijä, sytytysjohtosarja ja Lada käy.
Mutta tosiaan kiitokset kaikille vinkeistä yms, nyt olisi toisen puolen takajarruputkea vaille, ja sitten yrittää leimalle.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:Niin? Minähän yritin Jusslta kysyä miten niissä sen "videoissa" tasajännite on läpäissyt kondensaattirn, ja kerroin että usean sadan voltin jännite pystyy menemään kondensaattorin läpi rikkoen sen. Mutta se ei auta yhtään kysyjää joka ei kärjellisen sytytyksen teoriaa tunne. Ottakaa kondensaattori pois jos se johtaa läpi, koska sillon se on rikki!!!
no sitä teoriaa tässä just yritän selvittää itselleni, mutta hyvä kun vaan hitsi eikä kerrota itse vastausta, tosin en odottanutkaan mitään järkevää vastausta vastaajaa tuntien
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10517
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lada-Jussi kirjoitti:en juuri mitään tajua sähkötekniikasta, joten tää vastaus menee vielä aika korkealta yli
Lada-Jussi kirjoitti:en odottanutkaan mitään järkevää vastausta vastaajaa tuntien
Ota kaikki jussi siten että olet kusipää niin ei mene kauas, sitähän haluat minun sinulle vastaavan?? Vai mitä yrität vihjata?? Sano naamatusten jos on jotain asiaa, älä jauha takanapäin.


Kysyin sinulta kun olet videoita katsonutut että, miten se tasajännite kondensaattorin läpäisee?? Se ei ehjänä normaalioloissa läpäise tasajännitettä mitenkään. Mitä kohtaa et ymmärrä??? Puolalle tuleva tasajännite maadoittuu ainoastaan kärkien kautta. Ja tuo virta mistä miliisi puhui on kondensaattorin latausvirta, eikä siinäkään jännite läpäise kondensaattoria.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja jta »

Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: 1200L kipinäongelmat.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:Mutta se ei auta yhtään kysyjää joka ei kärjellisen sytytyksen teoriaa tunne.
viittasin tähän lauseeseen, en mä nyt jaksa ja ehdi lähteä sitä Seinäjoelle kertomaan

mutta nyt kun yhdistelen näitä vastauksia täällä niin alkaa saada jonkunlaisen käsityksen asiasta
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin