Lada 2105 1.5 alkaa booaa kun laittaa kaasua kunnolla ja jättää savupilven. Muuten toimii pintakaasulla moitteettomasti. Käy kokoajan rikkaalla? Lambda siihen on vaihdettu. Putki vuosi pahasti jokuaika sitten aika pahasti ja nyt kun putki on korjattu tuntuu että tukehtuu vielä pahemmin. Kierrokset jää välillä 2-2,5 tonniin vaihdetta vaihettaessa.
Lämpötila-anturin otin irti auton käydessä (kylmällä koneella) ja tyhjäkäynti muuttui, mutta kertooko se sitä kuitenkaan onko se rikki?
Epäilisin että olisiko vika katissa tai lömpötila-anturissa, vai olenko ihan hakoteillä? Olen yrittänyt selailla eri topiceja foorumilla mutta en ole löytänyt vastauksia.
Pitäisikö jostain tietää että on axtec kaasutin, en ole löytänyt kuvia googlaamalla eikä kaasuttimessa ole mitään mallimerkintöjä.. laitan kuvan päivällä jos joku sen huomais. Nyt ilmeni uus ongelma, onks se nyt sitten joku ruiskuventtiili tms joka on siinä yläpuolella. Siitä ruiskii bensaa ja tulvii konehuoneeseen eikä lähde käyntiin
Rochester kaasari tuossa kiinni, mikä lie viritys onkaan??
Mansemotorsin sivuilta kattelin sitä alkuperäisvaraosa kaasutinta eikä lähellekkään sama.. muutenkin on entinen omistaja varmaan laittanu jonkinmoisia virityksiä
Tarkastahan / vaihda suosiolla imusarjasta jarrutehostimelle menevä letku. Se jos vuotaa niin kyllä pruutta on sekaisin ja tekee just tollasta että alkaa nykimään ja hyytymään ja musta savu tulee putkesta. Tuosta aloittaisin.
Voit irroittaa sen letkun imusarjasta ja tulpata imusarjan reijän ja omalla vastuullasi käydä vaikka pienen lenkin ajamassa.
MUISTA! JARRUTEHOSTIN EI SITTEN TOIMI ELI JARRUT EI OLE KOVIN TEHOKKAAT JOTEN OMALLA VASTUULLASI JA VAROVASTI!!!
Tuolla voisi eliminoida ainakin tuon kohteen, että saa imusarjaan ilmaa siitä tehostajan letkusta.
Minkälaisia arvoja lambda antaa? Oletko mitannut?
Lähdetään näillä aluksi liikenteeseen.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Sorsa kirjoitti: , onks se nyt sitten joku ruiskuventtiili tms joka on siinä yläpuolella. Siitä ruiskii bensaa ja tulvii konehuoneeseen eikä lähde käyntiin
ä
No tuskin se letku tähän vaikuttaa, tutki ensin tarkemmin mistä se vuotaa, ja vuotaako muutenkin kuin käydessä!?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Taitaa olla "kaverin" vanha? Muutama vuosi sitten tuli siihen nuo ruiskun kamat värkättyä, ajeli sillä aikansa kunnes rupes noin oireileen ja ymmärsi ajoissa siitä luopua, tämä siis jo ainakin 4 vuotta sitten? Onko oikein kilvissä vielä.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
toktornivako kirjoitti:Taitaa olla "kaverin" vanha? Muutama vuosi sitten tuli siihen nuo ruiskun kamat värkättyä, ajeli sillä aikansa kunnes rupes noin oireileen ja ymmärsi ajoissa siitä luopua, tämä siis jo ainakin 4 vuotta sitten? Onko oikein kilvissä vielä.
Joo on kilvissä vielä, tosi asiallinen kaveri jolta ostin, ostanut kouluaikaan johki prokkikseks.. jos sun kaveris lentää pienkoneita ni sama henkilö varmasti