Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja pressa »

Etelä-Pohjanmaa: Kyllä 38,94% ja Ei 61,06 %, mutta niinpä taisi etelänpellet saada silti maamme isoon liekaan...
Avatar
arsenikki
Viestit: 477
Liittynyt: 6.11.2012 6:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

:lol: :lol: :lol: :lol: Hyvää settiä.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Schengenin sopimuksen oli kyllä voinut jättää allekirjoittamatta, ei olisi täällä tätä pakolaisongelmaa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
arsenikki
Viestit: 477
Liittynyt: 6.11.2012 6:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Liittyy aiheeseen?
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Ihan hyvin. :D
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

samarai kirjoitti:Et ymmärtänyt pointtiani. Tarkoitin lähinnä sitä, että onko tuolla k-arvon mittauksella yleensä mitään tekemistä ns. "oikeitten päästöjen" kanssa? Joku "savun läpinäkyvyys" - onko sillä tekemistä jonkun varsinaisen päästön kanssa?

Eikö olisi parempi mittailla näitä CO2- pitoisuuksia ja kulutusta, koska niillä on merkitystä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan vaikea järjestää? Minkä takia siihen vuorokausi pitää mennä?

Eihän tässä nyt vain jostain juuri minun Transitista pelkästään ole kysymys, vaan vanhemmasta kalustosta ylipäätänsä. Minähän esitän tässä vain omia kantojani tähän nykyiseen CO2-juttuun, mikä on mielestäni epäoikeudenmukainen. Mikäs tässä niin kovasti ahdistaa, jos kritisoi tätä nykyistä systeemiä? Onko sinun mielestäsi sitten kaikki ok?

Ja kun nuo valmistajien Co2/km ilmoitukset ei tunnu pitävän paikkaansa, niin eikö asialle pitäisi tehdäkin jotain?
Siis liittyykö tuo K-arvo pienhiukkasten päästöihin? Jos liittyy, niin eikös ne pienhiukkaset aiheuta terveysongelmia ihmisille. Tunkeutuvat keuhkorakkuloihin ja aiheuttavat syöpää. Luulisi, että vanhassa Transitissa hiukkaspäästöt ovat varmasti huomattavasti suuremmat kuin uusissa pakettiautoissa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

pressa kirjoitti:Etelä-Pohjanmaa: Kyllä 38,94% ja Ei 61,06 %, mutta niinpä taisi etelänpellet saada silti maamme isoon liekaan...
Samaa huomioin minäkin. Pohjois savo Ei enemmistö......
mutta tuosta pakokaasujen paskasuudesta.. Kuinka moni Uuden tai uudehkon auton omistaja on lähellekkään päässyt autollaan Valmistajan suosituksiin polttoaineen Kulutuksessa... Minä olen 111 päässyt Ladatehtaan 2000 luvun alussa antamiin arvoihin noin desin tarkkuudella. Niin kaupungissa kuin Maantiellä. Olen kuullut Joidenkin uudehkojen autojen omistajilta, Että luvin Auton esitteitä ja siinä luvattiin kulutukseksi 4-5l ja kuitenkin 6 alkaa lukemat helposti..
Sitä en tiedä onko Ladan esitteiden ja Valmistajan antamat luvut samoja..Mutta kuitenkin Esitteiden mukaan olen samoihin lukuihin päässyt..Riittävän lähelle..
Jossakin Autobiltissä oli juttua.. miksi Uudét autot Kuluttavat paljon..Painoa on autoon tullut paljon lisää..vaikka koneet muuten olisivat pihimpiä..Että jos vanhaan koriin laittaisi nyky tekniikan voisi melkei hajulla päästä.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jouska kirjoitti:
Siis liittyykö tuo K-arvo pienhiukkasten päästöihin? Jos liittyy, niin eikös ne pienhiukkaset aiheuta terveysongelmia ihmisille. Tunkeutuvat keuhkorakkuloihin ja aiheuttavat syöpää. Luulisi, että vanhassa Transitissa hiukkaspäästöt ovat varmasti huomattavasti suuremmat kuin uusissa pakettiautoissa.
Niin sitä varmaan luulisi, mutta eikös se k-arvo perustu kuitenkin samaan mittaukseen oli kyseessä vanha tai uusi?

Ja jos vanhan Transitin k-arvo on 0,11, niin mielestäni ainakaan sen perusteella se ei saastuta sen perusteella enempää kuin uusikaan Transitti. En tosin tiedä paljonko se k-arvo on uudemmissa dieseleissä, mutta jos uudemmilla raja-arvo on 1,5, niin ei tuo kovin huono luku voi olla -89 mallin dieselistä. Jos jollain on uudempi diesel, voisi kertoa mikä on sen k-arvo? Enkä tiedä sitten mitä (pienhiukkasia?) varsinaisesti tuo k-arvo sisältää ja sen ympäristövaikutuksia.

Hiljattainhan joku VTT:n tutkija (vai mikä se oli?) rinnasti uutisessa vanhat kakluunit suoraan avotakkoihin päästöjen määrässä, kun täällä oli jossain teemassa puhetta puulämmityksen pienhiukkasista. Ei ole vaikea arvata, kenen asialla hän oli.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Uusi bensamoottori voi aiheuttaa hurjat pienhiukkaspäästöt
Järjestö myös pelkää, että autonvalmistajat manipuloivat testejä saadakseen aikaan pienempiä päästölukemia.
Todellisessa käytössä päästöt voivat olla suuremmat.
- HS 30.11.2013
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu, mutta siinä ei kerrota sitä että "vanhat" autot jotka oli epäsuoralla polttoaineen syötöllä niin eivät tuota pienhiukkasia lahestulkoon ollenkaan, siksi niiden mittauskin on aloitettu vasta EURO5:dessä ja koskee vain suoraruiskuja.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Siinä on kuitenkin kerrottu selvästi, että vanhoihin autoihin verrattuna pääastöt voivat olla jopa tuhatkertaiset.

Ja tuon uutisen aikaan ei vielä tiedetty näistä dieselien huijausohjelmistoistakaan. Siis kun on verrattu dieseleihin noita.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Riippuu toisiaan varmaan moottorin kuormituksesta ja kuinka paljon painaa kaasua.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Tiedättekö, mikä vehje toimii VTT:llä raskaan kaluston pakokaasupäästöjen nolla autona?

Semmoinenkin täytyy olla.

Se on Sisu Sk 181 LPG vuosimalli 1992 tai 1993.

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaa, mä meinasin juuri tarjota vanhaa kunnon Proto-Sisua, siitä lähti aika miehekkäät savut kun painoi kunnolla kaasua. :) Olikos siinä joku Leylandin kutonen?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Jaa, tuon pakoputkesta ei taida kovin kummoisia päästöjä tulla kun siinä on nestekaasu moottori.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Vastaa Viestiin