Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Etelä-Pohjanmaa: Kyllä 38,94% ja Ei 61,06 %, mutta niinpä taisi etelänpellet saada silti maamme isoon liekaan...
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä




MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Schengenin sopimuksen oli kyllä voinut jättää allekirjoittamatta, ei olisi täällä tätä pakolaisongelmaa.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Liittyy aiheeseen?
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Ihan hyvin. 

Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Siis liittyykö tuo K-arvo pienhiukkasten päästöihin? Jos liittyy, niin eikös ne pienhiukkaset aiheuta terveysongelmia ihmisille. Tunkeutuvat keuhkorakkuloihin ja aiheuttavat syöpää. Luulisi, että vanhassa Transitissa hiukkaspäästöt ovat varmasti huomattavasti suuremmat kuin uusissa pakettiautoissa.samarai kirjoitti:Et ymmärtänyt pointtiani. Tarkoitin lähinnä sitä, että onko tuolla k-arvon mittauksella yleensä mitään tekemistä ns. "oikeitten päästöjen" kanssa? Joku "savun läpinäkyvyys" - onko sillä tekemistä jonkun varsinaisen päästön kanssa?
Eikö olisi parempi mittailla näitä CO2- pitoisuuksia ja kulutusta, koska niillä on merkitystä. Ei luulisi nykytekniikalla olevan vaikea järjestää? Minkä takia siihen vuorokausi pitää mennä?
Eihän tässä nyt vain jostain juuri minun Transitista pelkästään ole kysymys, vaan vanhemmasta kalustosta ylipäätänsä. Minähän esitän tässä vain omia kantojani tähän nykyiseen CO2-juttuun, mikä on mielestäni epäoikeudenmukainen. Mikäs tässä niin kovasti ahdistaa, jos kritisoi tätä nykyistä systeemiä? Onko sinun mielestäsi sitten kaikki ok?
Ja kun nuo valmistajien Co2/km ilmoitukset ei tunnu pitävän paikkaansa, niin eikö asialle pitäisi tehdäkin jotain?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Samaa huomioin minäkin. Pohjois savo Ei enemmistö......pressa kirjoitti:Etelä-Pohjanmaa: Kyllä 38,94% ja Ei 61,06 %, mutta niinpä taisi etelänpellet saada silti maamme isoon liekaan...
mutta tuosta pakokaasujen paskasuudesta.. Kuinka moni Uuden tai uudehkon auton omistaja on lähellekkään päässyt autollaan Valmistajan suosituksiin polttoaineen Kulutuksessa... Minä olen 111 päässyt Ladatehtaan 2000 luvun alussa antamiin arvoihin noin desin tarkkuudella. Niin kaupungissa kuin Maantiellä. Olen kuullut Joidenkin uudehkojen autojen omistajilta, Että luvin Auton esitteitä ja siinä luvattiin kulutukseksi 4-5l ja kuitenkin 6 alkaa lukemat helposti..
Sitä en tiedä onko Ladan esitteiden ja Valmistajan antamat luvut samoja..Mutta kuitenkin Esitteiden mukaan olen samoihin lukuihin päässyt..Riittävän lähelle..
Jossakin Autobiltissä oli juttua.. miksi Uudét autot Kuluttavat paljon..Painoa on autoon tullut paljon lisää..vaikka koneet muuten olisivat pihimpiä..Että jos vanhaan koriin laittaisi nyky tekniikan voisi melkei hajulla päästä.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Niin sitä varmaan luulisi, mutta eikös se k-arvo perustu kuitenkin samaan mittaukseen oli kyseessä vanha tai uusi?Jouska kirjoitti:
Siis liittyykö tuo K-arvo pienhiukkasten päästöihin? Jos liittyy, niin eikös ne pienhiukkaset aiheuta terveysongelmia ihmisille. Tunkeutuvat keuhkorakkuloihin ja aiheuttavat syöpää. Luulisi, että vanhassa Transitissa hiukkaspäästöt ovat varmasti huomattavasti suuremmat kuin uusissa pakettiautoissa.
Ja jos vanhan Transitin k-arvo on 0,11, niin mielestäni ainakaan sen perusteella se ei saastuta sen perusteella enempää kuin uusikaan Transitti. En tosin tiedä paljonko se k-arvo on uudemmissa dieseleissä, mutta jos uudemmilla raja-arvo on 1,5, niin ei tuo kovin huono luku voi olla -89 mallin dieselistä. Jos jollain on uudempi diesel, voisi kertoa mikä on sen k-arvo? Enkä tiedä sitten mitä (pienhiukkasia?) varsinaisesti tuo k-arvo sisältää ja sen ympäristövaikutuksia.
Hiljattainhan joku VTT:n tutkija (vai mikä se oli?) rinnasti uutisessa vanhat kakluunit suoraan avotakkoihin päästöjen määrässä, kun täällä oli jossain teemassa puhetta puulämmityksen pienhiukkasista. Ei ole vaikea arvata, kenen asialla hän oli.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Uusi bensamoottori voi aiheuttaa hurjat pienhiukkaspäästöt
- HS 30.11.2013Järjestö myös pelkää, että autonvalmistajat manipuloivat testejä saadakseen aikaan pienempiä päästölukemia.
Todellisessa käytössä päästöt voivat olla suuremmat.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Juu, mutta siinä ei kerrota sitä että "vanhat" autot jotka oli epäsuoralla polttoaineen syötöllä niin eivät tuota pienhiukkasia lahestulkoon ollenkaan, siksi niiden mittauskin on aloitettu vasta EURO5:dessä ja koskee vain suoraruiskuja.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Siinä on kuitenkin kerrottu selvästi, että vanhoihin autoihin verrattuna pääastöt voivat olla jopa tuhatkertaiset.
Ja tuon uutisen aikaan ei vielä tiedetty näistä dieselien huijausohjelmistoistakaan. Siis kun on verrattu dieseleihin noita.
Ja tuon uutisen aikaan ei vielä tiedetty näistä dieselien huijausohjelmistoistakaan. Siis kun on verrattu dieseleihin noita.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Riippuu toisiaan varmaan moottorin kuormituksesta ja kuinka paljon painaa kaasua.
Riippuu toisiaan varmaan moottorin kuormituksesta ja kuinka paljon painaa kaasua.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Tiedättekö, mikä vehje toimii VTT:llä raskaan kaluston pakokaasupäästöjen nolla autona?
Semmoinenkin täytyy olla.
Se on Sisu Sk 181 LPG vuosimalli 1992 tai 1993.

Tiedättekö, mikä vehje toimii VTT:llä raskaan kaluston pakokaasupäästöjen nolla autona?
Semmoinenkin täytyy olla.
Se on Sisu Sk 181 LPG vuosimalli 1992 tai 1993.

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Jaa, mä meinasin juuri tarjota vanhaa kunnon Proto-Sisua, siitä lähti aika miehekkäät savut kun painoi kunnolla kaasua.
Olikos siinä joku Leylandin kutonen?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Moi,
Jaa, tuon pakoputkesta ei taida kovin kummoisia päästöjä tulla kun siinä on nestekaasu moottori.
Jaa, tuon pakoputkesta ei taida kovin kummoisia päästöjä tulla kun siinä on nestekaasu moottori.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.