1200S vm.88 sytytys ennakko

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 46
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

1200S vm.88 sytytys ennakko

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

1200S vm.88 sytytys ennakko

Nyt hyvät vihjeet tarpeen.

Miten säädätte sytytysennakon, ajoitusmerkit tiedossa, ketju kiristetty jne.
Annetaanko alipainesäätimen letku olla paikallaan strobolla säädettäessä, jos letku on paikallaan sytytys tuntuisi jäävän myöhäiselle, moottori ei vedä kunnolla. Olen kokeillut myös säätää alipaineletku irti jolloin tulos on parempi, mutta korvakuulolla n. 2000rpm säätämällä tähän asti paras tulos, kun tuloksen tarkistaa strobolla näyttäisi sytytys olevan kovasti aikaisella ehkä n.40-50 astetta, mutta vedot on paremmat.

Virranjakaja on uusi, kärjet säädetty, sama lopputulos myös vanhalla jakajalla
Onko niin että tämä ei ole vika vaan ominaisuus, vinkkejä, Kiitos jo etukäteen :)
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200S vm.88 sytytys ennakko

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ennakko säädetään virtakynällä ja käsin moottoria pyörittämällä. Eli pyöritä moottoria siten että puristus on puolessa välissä, laita virtakynä kärkien ja maan väliin, pyöritä moottoria kun lamppu syttyy katso missä on ajoitusmerkki. Ellei ole 5-10 ennakko niin säädä jakajaa pyörittämällä...
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 46
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

Re: 1200S vm.88 sytytys ennakko

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

Kiitti,
Nuo yksinkertaiset konstit on parhaita, taisin ajatella jälleen liian vaikeasti, näinhän se tosiaan säädetään, pukkaa unohtuun nuo konstit kun viimeeksi -80 luvulla noita enempi rassailin ja vadekin taitaa vaivata, kokeilen heti huomenna.

Vielä riittää intoa vaikka vaihdon venttiilin ohjarikummit viikonloppuna, ja sitä ennen sain kaasarin korjattua.
Tekemistä riittää siitä saan Ladaa kiittää :lol:
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Vastaa Viestiin