Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Sitten se on varmaan vain luontaista kulutusta..
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Jaska HKI kirjoitti:Kampiakseli on jo karkaistu joten se kestää katkeamatta toisin kuin takatuuppareissa.
Meillä meni joskus Transitin Perkins 4/99 koneessa kampura ajossa poikki, alkoi vaihdekeppi ensin holtittomasti vatkaamaan ennenkuin rysähti
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skodan perinteiselle työntötankokoneelle oli ihan normaalia syödä öljyä. Siis jos ei ala montaa litraa mennä tonnille. Siinä mielessä Skoda meni oikealle emomerkille myöhemmin, että ovat saaneet sen jälkeenkin reippaasti öljyä kuluttavia koneita pellin alle (ei kaikki). Öljyt kannattaa vaihtaa silti normaalisti niin kuluminen hidastuu, muuten kasaantuu öljypohja lietettä täyteen. Vasta parin litran kulutus tonnille alkaa näkyä sinisenä savuna.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
7 kuukautta ja 13 000km takana.Sammahtelu on poistunut kokonaan mutta varapiuha bensapumppua varten olemassa.Muita vikoja en tiedä kuin että pitkät toimii vain väläyttämällä (kaupungissa nitä ei tarvitse) ja oikeassa vetoakselin suojakumissa pieni reikä josta pursotin graffitivaseliinia taannoin rutkasti sisään.Keväällä joutuu hommaan kesärenkaat eikä nämä Hakkapelitatkaan mitkään uudet ole.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Onko siinä valoautomatiikka? Jos on niin valot pitää laittaa erikseen päälle että pitkät toimii. Näin ainakin Ladassa oli.Jaska HKI kirjoitti:pitkät toimii vain väläyttämällä
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Olisikohan Skodassa sama valonvaihtoviiksi kuin VW Golfissa? Niissä on tyyppivikana viiksen hajoaminen, joka oireilee juuri noin, ettei pitkät enää toimi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Varmaan volkkarin tekniikkaa,ainakin pyyhkijän tihkuasento on kuin volkkareissa,myös äänimerkki on viiksissä mitä pidän erikoisena.Autossa on valoautomatiikka joka sytyttää valot käynnistettäessä ja sammuttaa ne kun auto sammutetaan.Parkit joutuu laittamaan erikseen kytkimestä päälle.JohnDoe kirjoitti:Olisikohan Skodassa sama valonvaihtoviiksi kuin VW Golfissa? Niissä on tyyppivikana viiksen hajoaminen, joka oireilee juuri noin, ettei pitkät enää toimi.
-
TAP
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Favoritin valokytkimissä taitaa olla samanlainen logiikka kuin Feliciassa. Pitkät saa viiksestä päälle kun laittaa ensin "parkkivalonapista" (Feliciassa vasen nappi) valot päälle ja tämän jälkeen viereisestä napista lyhyet valot päälle.
Jälkeenpäin lisätty ajovaloautomatiikka saa noiden painikkeiden logiikan tuntumaan vähän epämääräiseltä, kun valokykimestä painamalla ajovalot sammuvat jos se viereinen kytkin sattuu olemaan off-asennossa. Itselläkin piti aikoinaan tovi ihmetellä, että mikä niiden kanssa on homman nimi.
Jälkeenpäin lisätty ajovaloautomatiikka saa noiden painikkeiden logiikan tuntumaan vähän epämääräiseltä, kun valokykimestä painamalla ajovalot sammuvat jos se viereinen kytkin sattuu olemaan off-asennossa. Itselläkin piti aikoinaan tovi ihmetellä, että mikä niiden kanssa on homman nimi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Skoda. Johan takavetoisessa oli töötti viiksessä.Jaska HKI kirjoitti:myös äänimerkki on viiksissä mitä pidän erikoisena.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vähän kuin Rubikin kuutiota yrittäisi ratkoa.TAP kirjoitti:Pitkät saa viiksestä päälle kun laittaa ensin "parkkivalonapista" (Feliciassa vasen nappi) valot päälle ja tämän jälkeen viereisestä napista lyhyet valot päälle. Jälkeenpäin lisätty ajovaloautomatiikka saa noiden painikkeiden logiikan tuntumaan vähän epämääräiseltä, kun valokykimestä painamalla ajovalot sammuvat jos se viereinen kytkin sattuu olemaan off-asennossa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Tuo valojuttu kuulostaa siltä, että valokytkin off-asennossa sytyttää vain ajovalot. Pitkiä kaivatessa valokytkin on-asentoon. Kannattaa ainakin kokeilla.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Mulla ainakin eka Samarassa oli kytketty automaatti valot vain lyhyille valoille... Niin sitten Volkkaria hakiessa Varkaudesta.. oli tullut jo pimeää niin Ukki ajoi samaraa ja oli laittanut pitkätpäälle että paremmin näkyisi niin oli hävinnyt kaikki valot keulalta, niin oli kiire ollut vaihdella takaisin lyhyille. kyseli sitten minulta että onko näissä valoissa vikaa. vastasin vain että kytkennässä vika. En ollut ite laittanut vaan Konelalla tai mikä silloin lie myynyt sen.. Että vaarallisia nämä erikois viritykset jos ei tiedä toimintoja...
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Kyllä se vaan on sillälailla että viiksessä taitaa olla vikaa,koska oitkät toimii vain väläyttämällä oli nappulat missä asennossa tahansa.
Re: Kokemuksia Skoda Favoritista 1994
Vaihdoin öljyt jauodattimen.Aika kuraa oli vanhat joilla itse oli ajanut 13 500km ja ties milloin vaidettu.Aika yllätys ett öljypohjan propun avain oli 22mm......liekö vanha tulppa-avaimen koko?