SPolli-Niva -kuskit huomio!
SPolli-Niva -kuskit huomio!
Rupes mietityttään toi intin autonpito. Kuinkas kauan ja montako kilometriä teidän Nivoilla on ajettu armeijan kilvissä? Mun Niva viihty intissä 13 vuotta ja 95 tkm, tosin sitähän ei tiedä, onko mittari jo kertaalleen pyörähtänyt, kun laatu on kerran niin lujaa, ettei kulumista huomaa mistään osasta. Huoltokirjaa ei Nivan mukana tullut, jollekin on voinut tullakin, vai mitä? Viime huutokaupasta ostin GAZ-peräkärryn ja sen mukana tuli huoltokirja!
Intin Niva on gona!
Intin Niva on gona!
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Minun rakkaan-Nivan mittaristossa oli edell. ostajan mukaan noin 80 000 km armeijan ajoa. En sitten tiedä onko mennyt ympäri ja monta kertaa.
Hyvinpähän tuo kuitenkin toimii. Ei tullut huoltokirjaa mukana ja auto oli armeijalla 9 vuotta jos oikein osaan laskea.

Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
- Lada-Jussi
mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.

- veli alexei
- Moderaattori
Joo en minäkään usko että ainakaan noilla "työkoneilla" paljon kilometrjä intissä tulee. Mutta se on sitten eri asia miten kovaa ajoa se on. Tarkoitan sitä että vaikka kilometrejä on suht vähän ja huoltoakin tehdään niin "hällä väliä" asenne on pinnassa. Että autoa ei sitten paljon säälitä ja sen sitten voi huomata auton kunnossa. Ja mitä huoltoon tulee niin kyllä siellä melkosia pommipatentteja autohin asentajat iskee. On meinaan nähty ja kuultu. Ja katoshan "intti combista" myös yksi venttiili. Tai ainakin osa siitä.Lada-Jussi kirjoitti:mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla.Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...

Tuskin nyt sentään... Johan tässä alkaa pelottamaan...,_,/ukka kirjoitti:Meille sanottiin, että yksi mehtäkilometri vastaa vähintään kymmentä maantiekilometriä. Eli se mitä mittarissa on, ei kerro kyllä auton kunnosta yhtään mitään.
,_,/ukka

- Lada-Jussi
no merkittävää on kuitenkin se että niitä autoja intissä ihan säännöllisesti huolletaan se jää arvattavaksi mikä on ollut huollon taso, mutta arvata saattaa että intissä harvemmin ketään kiinnostaa mikään ja varsinkaan minkään itälaitteen rävellys, kuinkahan paljon paremmin spollien landgruiserit mahdettiin huoltaa? Sama asenne joka paikassa, kun ei niin arvokasta voi vähän potkia, miks ei sitten kalliimpaakin, kun omistus suhde kumpaiseenkin on sama ja jos joutuu korvaamaan vahinkoaan niin vahingon arvokin on samaa luokkaa rahallisesti.

- larssi21074
Nivat ei VARMASTI kestä yhtään huonommin intissä kuin lantikat tai ylipäätään muut autot! Lueskelin 2002-mallisen landrover defenderin huoltovihkoa kun webaston lämmössä luin iltasanomia öisessä metsässä.. huom auto on 36000km ajettu! Seuraavaa kivaa löytyi: Vaihdelaatikko vaihdettu 10000km huollossa, takajarrut täys remontti 25000km kohdalla, kahdesti kolarikorjattu, jotain sähkövikoja korjattu!
Sillä hetkellä kun se oli mulla ajossa niin vaihdelootassa piti synkrot aika ikävää meteliä vaihtaessa!
UAZ on aivan oma lukunsa! huh huh..
Sillä hetkellä kun se oli mulla ajossa niin vaihdelootassa piti synkrot aika ikävää meteliä vaihtaessa!
UAZ on aivan oma lukunsa! huh huh..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.nivailija kirjoitti:Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla.Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
SP=sotapoliisi=koira

Kylläs Spollet mettässä yöpyy, kouluttajasta kiinni... Meiädn toinen ryhmä oli 30-40 yötä mettässä joista kymmen kunta oli lapissa 30 asteen pakkasessa...Nivaismi kirjoitti: Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.
SP=sotapoliisi=koira![]()
![]()
Mutta itse asiaan... Utissa oleva väijy mersu. Mittari on 99 999 eli menee 100 000 ympäri. Autolla on ajettu ainakin 3 kertaa mittari ympäri. Ja autosta oli hajonnut taka-akseli 3 kertaa kone vaihdettu kerran loota parikertaa ja etuakseli meni poikki meidän aikaan... En ainakaan itse ostaisi mitään maasturia intista. Paitsi UAZ:in

2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kyllä noi spollien käytössä olleet autot saavat varmasti kaikista kovinta kohtelua...
Ite olin aikanaan vuoden autopuolella ja tuntu et sama minkä vehkeen spollien alle anto, niin aina ne sai rikki ne. Lopulta ruvettiin antaan kaikista huonoimpia autoja alle, kun kuitenkin ne rikotaan. Autoista meni kytkimiä, laatikoita yms...
Noista autojen korjauksista: Riippuu vähän mistä joukko-osastosta autot on. Joissain huolletaan ja pidetään niitä hyvin.
Ite olin aikanaan vuoden autopuolella ja tuntu et sama minkä vehkeen spollien alle anto, niin aina ne sai rikki ne. Lopulta ruvettiin antaan kaikista huonoimpia autoja alle, kun kuitenkin ne rikotaan. Autoista meni kytkimiä, laatikoita yms...
Noista autojen korjauksista: Riippuu vähän mistä joukko-osastosta autot on. Joissain huolletaan ja pidetään niitä hyvin.