SPolli-Niva -kuskit huomio!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

SPolli-Niva -kuskit huomio!

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Rupes mietityttään toi intin autonpito. Kuinkas kauan ja montako kilometriä teidän Nivoilla on ajettu armeijan kilvissä? Mun Niva viihty intissä 13 vuotta ja 95 tkm, tosin sitähän ei tiedä, onko mittari jo kertaalleen pyörähtänyt, kun laatu on kerran niin lujaa, ettei kulumista huomaa mistään osasta. Huoltokirjaa ei Nivan mukana tullut, jollekin on voinut tullakin, vai mitä? Viime huutokaupasta ostin GAZ-peräkärryn ja sen mukana tuli huoltokirja!

Intin Niva on gona!
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Minun rakkaan-Nivan mittaristossa oli edell. ostajan mukaan noin 80 000 km armeijan ajoa. En sitten tiedä onko mennyt ympäri ja monta kertaa. :twisted: Hyvinpähän tuo kuitenkin toimii. Ei tullut huoltokirjaa mukana ja auto oli armeijalla 9 vuotta jos oikein osaan laskea. :? :? :?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:mä intissä puuhailin noiden ajopäiväkirjojen kanssa ja en kyllä muista yhtään yli 100 km:n merkintää autoissa olleen, itellä oli kyllä varsin vähän Nivojen kanssa tekemistä, lähinnä UAZ-315126 ja ZIL-131. Pitäishän auton ajopäiväkirja seurata mukana ostajalle, sieltä selviäis historia kivasti. vai olisiko siellä jotain suuria sotasalaisuuksia, ei minusta.
Joo en minäkään usko että ainakaan noilla "työkoneilla" paljon kilometrjä intissä tulee. Mutta se on sitten eri asia miten kovaa ajoa se on. Tarkoitan sitä että vaikka kilometrejä on suht vähän ja huoltoakin tehdään niin "hällä väliä" asenne on pinnassa. Että autoa ei sitten paljon säälitä ja sen sitten voi huomata auton kunnossa. Ja mitä huoltoon tulee niin kyllä siellä melkosia pommipatentteja autohin asentajat iskee. On meinaan nähty ja kuultu. Ja katoshan "intti combista" myös yksi venttiili. Tai ainakin osa siitä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Meille sanottiin, että yksi mehtäkilometri vastaa vähintään kymmentä maantiekilometriä. Eli se mitä mittarissa on, ei kerro kyllä auton kunnosta yhtään mitään.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nivaismi
Viestit: 174
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla. :?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

,_,/ukka kirjoitti:Meille sanottiin, että yksi mehtäkilometri vastaa vähintään kymmentä maantiekilometriä. Eli se mitä mittarissa on, ei kerro kyllä auton kunnosta yhtään mitään.

,_,/ukka
Tuskin nyt sentään... Johan tässä alkaa pelottamaan... :? :? :? :shock: :shock: :shock: :cry: :cry: :cry:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no merkittävää on kuitenkin se että niitä autoja intissä ihan säännöllisesti huolletaan se jää arvattavaksi mikä on ollut huollon taso, mutta arvata saattaa että intissä harvemmin ketään kiinnostaa mikään ja varsinkaan minkään itälaitteen rävellys, kuinkahan paljon paremmin spollien landgruiserit mahdettiin huoltaa? Sama asenne joka paikassa, kun ei niin arvokasta voi vähän potkia, miks ei sitten kalliimpaakin, kun omistus suhde kumpaiseenkin on sama ja jos joutuu korvaamaan vahinkoaan niin vahingon arvokin on samaa luokkaa rahallisesti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Nivat ei VARMASTI kestä yhtään huonommin intissä kuin lantikat tai ylipäätään muut autot! Lueskelin 2002-mallisen landrover defenderin huoltovihkoa kun webaston lämmössä luin iltasanomia öisessä metsässä.. huom auto on 36000km ajettu! Seuraavaa kivaa löytyi: Vaihdelaatikko vaihdettu 10000km huollossa, takajarrut täys remontti 25000km kohdalla, kahdesti kolarikorjattu, jotain sähkövikoja korjattu!
Sillä hetkellä kun se oli mulla ajossa niin vaihdelootassa piti synkrot aika ikävää meteliä vaihtaessa!
UAZ on aivan oma lukunsa! huh huh..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Mitä se "SPolli meinaa"? :?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Nivaismi
Viestit: 174
Liittynyt: 16.9.2004 12:53

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

nivailija kirjoitti:
Nivaismi kirjoitti:Talvisin leireillä varsinkin diesel laitteet käyvät yöt tyhjäkäynnillä. Metsästä kun harvemmin löytyy sähköä, jolla lämmittää moottori, että saa aamulla käyntiin. Alilämpöinen moottori, öljynpaineet lähes nolla ja pakkasta -30 astetta. Tunnista toiseen, yöstä toiseen eikä yhtäkään kilometriä mittariin...
Luuletko, että intissä on käytössä paljon diiseli-Nivoja? Aika harvinaista taitaa olla. :?
Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.

SP=sotapoliisi=koira :twisted: :twisted: :twisted:
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Meikäläisen Niva taitaa olla vanhan sotapoliisin ts. koiran auto. Ei siellä kyllä koiralta haise... :wink:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Nivaismi kirjoitti: Tarkoitinkin yleisemmin armeijan vanhoja autoja. Nivoja ei taida olla armeijassa kuin koirilla, ja ne tuskin edes käy metsässä saati yöpyy.

SP=sotapoliisi=koira :twisted: :twisted: :twisted:
Kylläs Spollet mettässä yöpyy, kouluttajasta kiinni... Meiädn toinen ryhmä oli 30-40 yötä mettässä joista kymmen kunta oli lapissa 30 asteen pakkasessa...

Mutta itse asiaan... Utissa oleva väijy mersu. Mittari on 99 999 eli menee 100 000 ympäri. Autolla on ajettu ainakin 3 kertaa mittari ympäri. Ja autosta oli hajonnut taka-akseli 3 kertaa kone vaihdettu kerran loota parikertaa ja etuakseli meni poikki meidän aikaan... En ainakaan itse ostaisi mitään maasturia intista. Paitsi UAZ:in :wink:
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
rhmotor

Viesti Kirjoittaja rhmotor »

Kyllä noi spollien käytössä olleet autot saavat varmasti kaikista kovinta kohtelua...

Ite olin aikanaan vuoden autopuolella ja tuntu et sama minkä vehkeen spollien alle anto, niin aina ne sai rikki ne. Lopulta ruvettiin antaan kaikista huonoimpia autoja alle, kun kuitenkin ne rikotaan. Autoista meni kytkimiä, laatikoita yms...

Noista autojen korjauksista: Riippuu vähän mistä joukko-osastosta autot on. Joissain huolletaan ja pidetään niitä hyvin.
Vastaa Viestiin