Kaikki mahdolliset viat?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Bensatankin päälle kasaantuu irtohiekkaa joka ruostuttaa vain maalatun bensatankin päältä puhki ja hieno irtohiekka pääsee tankkiin ja sitä kautta koneeseen väljistyttäen moottorin käyttökelvottomaksi. Ford Taunus 1968 - 1975.
- Ruosteenesto käsittelyn puutteellisuus ja suunniteluvirhe (kaksi peltiä päällekkäin ilman maalausta) johtaa ruostevaurioon Taka-akselin yläpuolelta (nähtävissä kontin puolelta) Volvo 140 sarja.
- Ruosteenesto käsittelyn puutteellisuus ja suunniteluvirhe (kaksi peltiä päällekkäin ilman maalausta) johtaa ruostevaurioon Taka-akselin yläpuolelta (nähtävissä kontin puolelta) Volvo 140 sarja.
Lada rules
eks toi sama oo vähä vanhojen Ladojenkin kanssa? Että joku vaihteisto maksaa n. 90% koko auton hinnasta? Voi jopa kai maksaa enemmänkin kuin bruttohintaJaska HKI kirjoitti:Vaiteensiirtovaijerin katkeaminen aiheuttaa vaihdelaatikkovaurion.Käyttökelpoinen vaihdelaatikko voi olla kalliimpi kuin koko auto.80-luvun Mitsubishi Galant.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Samaa vikaa. Mutta ei nosteta sitä keppiä. Kyllä se siellä pysyy kun painaa ja vääntelee. Ilmastointiteippi kunniaan.LamaAjanElvis kirjoitti:mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Auton edessä,tavaratilassa oleva akku tipahtaa raidetangon päälle,kun sitä kannatteleva pelti ruostuu poikki.Fiat 600.
Nokkakolarissa suora ohjainakseli nostaa kuljettajan ratin avulla kattoon,ellei kuljettaja ehdi heittäytyä apukuskin penkille.PV-Volvot.
Täyskiihdytyksessä moottori repeytyy irti kiinnikkeistään sillä seurauksella,että kaatuva moottori katkaisee jarruputket ja kaasuvivusto avaa kaasun täysin auki asentoon.Jokin V-8 lla varustettu Jenkki,vaan en muista mikä 50-60 luvulta.
Nokkakolarissa suora ohjainakseli nostaa kuljettajan ratin avulla kattoon,ellei kuljettaja ehdi heittäytyä apukuskin penkille.PV-Volvot.
Täyskiihdytyksessä moottori repeytyy irti kiinnikkeistään sillä seurauksella,että kaatuva moottori katkaisee jarruputket ja kaasuvivusto avaa kaasun täysin auki asentoon.Jokin V-8 lla varustettu Jenkki,vaan en muista mikä 50-60 luvulta.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
vioista ja onnesta
Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,
Re: vioista ja onnesta
Eipä itselläkään ole suuremmin valittamista. Mitään ajoa haittaavaa ei ole ilmennyt ja muitakin pikkumurheita oikeastaan yllättävänkin vähän.Kaatamon3 kirjoitti:Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Joissakin uudemmmissa Ford Transiteissa lämpömittarin sähköhäiriö (mittari näyttää punaista vaikka lämpötila on normaali)aihettaa sen että moottori menee puolelle teholle ja vika siirtyy tietokoneen muistiin.Vika ei korjaannu ja tehot ei palaudu vasta kuin resetoimalla se merkkihuollossa,jossa vian aiheuttamaa häiriötä ei välttämättä eka kerralla vielä löydetä.