Kaikki mahdolliset viat?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

- Bensatankin päälle kasaantuu irtohiekkaa joka ruostuttaa vain maalatun bensatankin päältä puhki ja hieno irtohiekka pääsee tankkiin ja sitä kautta koneeseen väljistyttäen moottorin käyttökelvottomaksi. Ford Taunus 1968 - 1975.
- Ruosteenesto käsittelyn puutteellisuus ja suunniteluvirhe (kaksi peltiä päällekkäin ilman maalausta) johtaa ruostevaurioon Taka-akselin yläpuolelta (nähtävissä kontin puolelta) Volvo 140 sarja.
Lada rules
1600SL

Viesti Kirjoittaja 1600SL »

Mulla on kerran katkennu vetonupin jousi.
Lukko toimi kyllä avaimesta kääntämällä mutta nuppi putosi aina alas ja ovi meni koko ajan lukkoon. Sai olla tarkkana ettei jätä vahingossa avaimiaan sisään toisaalta oli helppoa kun ei tarvinnut kuin ovi paiskata kiinni niin ovi oli lukossa =)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
Lada rules
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaiteensiirtovaijerin katkeaminen aiheuttaa vaihdelaatikkovaurion.Käyttökelpoinen vaihdelaatikko voi olla kalliimpi kuin koko auto.80-luvun Mitsubishi Galant.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaska HKI kirjoitti:Vaiteensiirtovaijerin katkeaminen aiheuttaa vaihdelaatikkovaurion.Käyttökelpoinen vaihdelaatikko voi olla kalliimpi kuin koko auto.80-luvun Mitsubishi Galant.
eks toi sama oo vähä vanhojen Ladojenkin kanssa? Että joku vaihteisto maksaa n. 90% koko auton hinnasta? Voi jopa kai maksaa enemmänkin kuin bruttohinta :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kuulemma uusissa Mineissä on vähän sama ongelma kuin Galantissa. Vaihdelaatikoiden piuhat katkeilee. Tutulla oli jääny Mini Helsingin aamuruuhkassa jumiin kun vaihteet ei enään suostunu meneen päälle. Doh!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
LamaAjanElvis
Viestit: 561
Liittynyt: 10.5.2004 21:24

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

LamaAjanElvis kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...
Samaa vikaa. Mutta ei nosteta sitä keppiä. Kyllä se siellä pysyy kun painaa ja vääntelee. Ilmastointiteippi kunniaan. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Näinpä juuri. Takapotkun pakin päälle laittohan suorastaan vaatii painamista. Itsellä ei kyllä oo keppi takapotkuissa koskaan kenkkuillu.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Auton edessä,tavaratilassa oleva akku tipahtaa raidetangon päälle,kun sitä kannatteleva pelti ruostuu poikki.Fiat 600.
Nokkakolarissa suora ohjainakseli nostaa kuljettajan ratin avulla kattoon,ellei kuljettaja ehdi heittäytyä apukuskin penkille.PV-Volvot.
Täyskiihdytyksessä moottori repeytyy irti kiinnikkeistään sillä seurauksella,että kaatuva moottori katkaisee jarruputket ja kaasuvivusto avaa kaasun täysin auki asentoon.Jokin V-8 lla varustettu Jenkki,vaan en muista mikä 50-60 luvulta.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Tarkastakaapa se vaihdekepin nivel, se on vain painamalla ja painettavalla kiristysrenkaalla kiinni laatikosta tulevassa tapissa. Itse nivel on nylonia.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Kaatamon3

vioista ja onnesta

Viesti Kirjoittaja Kaatamon3 »

Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Re: vioista ja onnesta

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kaatamon3 kirjoitti:Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,
Eipä itselläkään ole suuremmin valittamista. Mitään ajoa haittaavaa ei ole ilmennyt ja muitakin pikkumurheita oikeastaan yllättävänkin vähän.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Uusissa Mineissä on ainakin alkupään versioissa joku susi laatikko mikä tuppaa hajoamaan herkästi, vaihdetaan takuuna myös takuuajan jälkeen. Sittemmin siirrytty toimivampaan laatikkoon.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Joissakin uudemmmissa Ford Transiteissa lämpömittarin sähköhäiriö (mittari näyttää punaista vaikka lämpötila on normaali)aihettaa sen että moottori menee puolelle teholle ja vika siirtyy tietokoneen muistiin.Vika ei korjaannu ja tehot ei palaudu vasta kuin resetoimalla se merkkihuollossa,jossa vian aiheuttamaa häiriötä ei välttämättä eka kerralla vielä löydetä.
Vastaa Viestiin