Nappiksen virtaongelma??

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
renikainen

Nappiksen virtaongelma??

Viesti Kirjoittaja renikainen »

Tervehdys,Minulla on tuollainen tonnikakssatanen Lada johon olen vaihtanut 1,5 litraisen koneen. Ostin auton konevikaisena (kampuran laakeri leikannut kiinni). Ja siinä on leimaa vielä pari viikkoa. Auto on muuten mainiossa kunnossa,paitsi että Se ei lähde käyntiin. Vika on siinä ettei Se saa kipinää,Puolalle ei siis tule virtaa. Virtalukonpohjan ja sulakkeet olen katsonut,niissä ei näytä vikaa olevan. Mikä siis mahtaa olla.onko puola rikki,jota en usko koska Se edellisessä moottorissa toimi. Mistä kannattaa nyt lähteä vikaa hakemaan???
jta
Viesti:

Re: Nappiksen virtaongelma??

Viesti Kirjoittaja jta »

Joissain on asennettu sinne rattimuovien alle ilmeisesti konelan toimesta erillinen rele eli tuo kannattaa tarkistella. Syttyvirta ei kulje sulakkeen kautta vaan tulee suoraan virtalukolta sinimustaa johtoa pitkin eli virtalukon suuntiin voisi silti vikaa paikantaa. Nämä sillä oletuksella että olet mitannut että puolalle ei tule sähöjä.
renikainen

Terve,Joo sen olen unohtanut tarkastaa,täytyy katsoa,annan lisäinfoa jos ei auta.
renikainen

Releen vaihdoin toimivaan ja katsoin johtojen liitännät, ei auttanut :( Missä mahtaa vika olla??
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mihin virtalukon nastoihin tulee virtaa (eli testaa 21w lampulla) kun käännät virrat päälle? Ja pysyykö niissä silloin kun kääntää avaimen startti asentoon (voit irrottaa sen solenoidille menevän johdon testaamisen ajaksi niin ei turhaan startti pyöri). Sinimusta (tai vaaleansininen) johto virtaluklon nastasta 15 pitäisi mennä puolalle. Testaa vielä siitä puolan johdosta lampulla että onko virtoja vai ei. Sitten vain johtonippua seuraamalla ja sulakkeet sekä liittimet siivoten etsit epäjatkuvuuskohdan...

http://www.autoprospect.ru/vaz/2101-zhi ... es/7-1.jpg
renikainen

Joo, johtoon oli joku asentanut vielä jonkin näköisen sulakkeen,mitä lie tarkoitusta varten.sen vaihdoin ja auto toimii taas. Kiitos teille :)
Vastaa Viestiin